barn -13, -15 och försöker få en trea. Nån fler?? :)
Hej! Jag har en dotter född 2013 och en son född 2015 och nu försöker vi få en trea :) Vore kul med någon fler i samma sits som önskar barn tätt
Hej! Jag har en dotter född 2013 och en son född 2015 och nu försöker vi få en trea :) Vore kul med någon fler i samma sits som önskar barn tätt
Grattis Anateresa! Om vi skulle råka plussa inom två månader blir det 3,5 år även här, men det tror jag inte då min kropp inte kommit igång än. Tror det blir jättekul för barnen i framtiden!
Usch vad jobbigt med blödning Erli, skräcken. Under min förra graviditet fick jag två gallstensanfall (eller vad den nu kan ha varit) var helt 100 på att det var missfall även om jag tyckte smärtan satt på fel ställe.
Jag har vid mina tre plus haft en liten blödning just på bm dagen. Har därför alltid väntat ett par dar med att testa.
Just nu sover ungarna så bra där hemma så det känns inte jobbigt att tänka på en ny graviditet haha. Värre är det vakennätterna... Första tjejen sov hela nätter från hon var 6 veckor och nu andra började för inte alls längesen.
Vi bor i ett litet hus ute på landet. Jag tycker vi ska bygga ut om vi ska ha fler barn (huset är typ 125 kvm plus källare på 90)
Mina föräldrar skojar om att de inte vill ha fler barnbarn nu, då kan de inte passa dem, vet inte hur mycket allvar det är i det uttalandet men de har sagt det mer än en gång.
Jag gick ner till att jobba 60% när äldsta föddes, kan variera mig och jobba mer under våren om jag vill då vi har högsäsong. Började jobba igen för en månad sen och det är så skönt att få längta hem ett par dar i veckan.
Det var nog inte någon ägglossning förra måndagen, hade ont i lördags igen (då "testade" vi dock inte om det gjorde ont vid sex) men kroppen försöker nog komma igång. Lilltjejen blir 9 månader nästa vecka. Mannen tjabbar med stora tjejen "visst vill du ha en lillebror?" undrar vad hon säger på dagis... Mitt psyke är inte helt med på noterna än men det kommer väl när ägglossningen är igång igen haha.
Usch vad jobbigt med blödningar Erli. Hoppas allt är bra med bebisen. Jag har aldrig upplevt upplevt blödningar under mina lyckade graviditeter men jag kan tänka mig att det är väldigt jobbigt och stressande.
Själv tog mensen slut för ett par dagar sedan så jag hoppas att jag har ägglossning nu i veckan. Vet ju inte om mensen är regelbunden nu och vi har aldrig använt ägglossningstest, så har mensen inte kommit den 5 maj ska jag ta ett gravtest.
Jag har alltid varit lite av en "testoholic" när det kommer till gravtest. Brukar köpa en drös billigt på nätet för att kunna testa när jag vill. Tycker det är skönt att alltid ha lite test liggandes hemma. Men de är slut nu och jag har som sagt lovat mig själv att försöka hålla mig att testa tidigt den här gången.
Känns så spännande, och konstigt att det verkligen kan bli bebis nu när som helst. Även om det dröjer ett par månader känns det spännande av bara tanken på att det KAN bli. Jag längtar mer än jag trodde att bli gravid. Men det är väl ifs bra att jag känner så :)
Hänger på!
Har två söner födda -13 och -15.
Tänkte börja försöka i juni, så det blir ca 1,5 år till den yngsta och 3 år och 10 månader till den äldsta ????
Varför väljer ni att ha tätt?
Jag tänker att de kommer ha så grymt kul ihop med nära i ålder och att det blir lättare att hitta på aktiviter med dem, som passar alla. Göra bort småbarnsåren på en gång och sedan bara fokusera på att umgås och hitta på saker med barnen, utan att en bebis tar massa tid eller "hindrar" det.
Passar oss utmärkt!
Frågetecknen ska vara en glad smajlgubbe!
Hänger på!
Tänkte börja försöka i juni, så det blir ca 1,5 år till den yngsta och 3 år och 10 månader till den äldsta ????
Jag tänker att de kommer ha så grymt kul ihop med nära i ålder och att det blir lättare att hitta på aktiviter med dem, som passar alla. Göra bort småbarnsåren på en gång och sedan bara fokusera på att umgås och hitta på saker med barnen, utan att en bebis tar massa tid eller "hindrar" det.
Passar oss utmärkt!
Hänger på!
Passar oss utmärkt!
Lika bra att köra på som ni säger. Vi har dessutom åldern att tänka på.Jag är 34 år och min man 48 år så vi är inte jätte unga. Har själv två syskon och det skiljer tre och ett halvt år på mig och mitt yngsta syskon. Och vi hade roligt under uppväxten.
Väntar fortfarande på att mensen ska komma igång. Yngsta blir 6 månader nästa vecka och jag hade gärna börjat verkstaden nu
Jag har barn födda november -13 och augusti -15 och är i sånt dilemma om det ska bli en trea. Egentligen ville vi nog vänta några år med ev trea då båda våra är intensiva och alltid sovit dåligt. Dock har vi åldern emot oss och ska det bli så får det bli snart.
Det mesta talar emot, 2 barn är lättare att resa med, lättare om man behöver barnvakt, kräver ej ny bil, vi kommer snart ur de värsta sömnsvårigheterna, vi har en chans att punktmarkera, vi har en chans att ge var och en den tid de kräver och vi kanske tom kan hålla relationen vid liv... ;)
Det som talar för är väl mestadels att jag inte känner mig klar, och min sambo nog inte heller. Vi har kärlek så det räcker, det betvivlar jag inte alls men borde nog sluta nu...
samtidigt kan jag ju inte hålla mig ifrån dessa trådar. Hur vet ni andra att det är rätt för er med 3 barn? Ingen annan med tvivel och beslutsångest?
Hur går det för er? Jag fick ägglossningsflytningar idag på dag 20 i cykeln. Jag trodde det var kört lopp den här månaden för vi har varit så trötta och inte fått till det som tänkt. Men nu hade vi sex av en slump igår så kanske inte helt uteslutet ändå ;) får vänta två veckor och se
Här är det fortfarande väntan på att mensen ska komma igång efter förra förlossningen . Mådde illa igår morse och då börjar jag ju känna efter om det kanske finns några andra tecken. Lite spänd i livmodern men det kan lika gärna vara inbillning då jag önskar att jag var gravid. Lite sugen på att ta ett test..
Håller tummarna Evig kärlek att det tar sig!