• Jaqie86

Testlagrets graviditetstest

Hej

Vad tolkas detta testet som. Det är taget på BIM -5 med testlagrets stickor. Går de att lita på?

• Svar på tråden Testlagrets graviditetstest
  • MysMamman87
    Smurfsahlin skrev 2016-01-21 20:29:07 följande:
    Har en på 4år och en på 2år :)

Tog cb digital förut, samma resultat som dig :)

Idag knappt någon molvärk alls så blir alltid lika nervös för mf, även om jag vet att symtomen kommer o går. Lika bra att njuta nu för om ett par veckor klagar man väl på illamåendet ;)
    Kul att få samma resultat samtidigt :)

Ja, man får vara glad :) Jag har haft molvärk sen i tisdags och lite ont i äggstockarna då och då.
  • Jaqie86

Grattis till er båda vad roligt :). Jag kunde inte heller riktigt tro på ett streck och var tvungen art köpa ett digitalt. Det känns lite mer verkligt när man ser det stå skrivit liksom.

Här känns det också som mensvärk men samtidigt känns det som ett tryck över blygdbenet och en massa toabesök ????????
  • MysMamman87
    Jaqie86 skrev 2016-01-22 10:03:14 följande:
    Grattis till er båda vad roligt :). Jag kunde inte heller riktigt tro på ett streck och var tvungen art köpa ett digitalt. Det känns lite mer verkligt när man ser det stå skrivit liksom.

Här känns det också som mensvärk men samtidigt känns det som ett tryck över blygdbenet och en massa toabesök ????????
    Jag har hört/läst att det är vanligt att ha ont i blygdbenet eller tryck över. Jag har ont när jag trycker. Ja.. de där toabesöken ska vi inte prata om.. det känns som att det är det enda jag gör på dagarna Tungan ute
    Har ni nån bra gravid app? :)
  • Smurfsahlin

Gravidkalender och babyapp heter den jag har. Hämtade den igår men ännu nöjd ;) gillar att man kan skriva dagbok. Läser just nu minsta tjejens dagbok så jag vet vad som väntar. Det är en rosa ikon med en gravid kvinna i mitten.

Har inte så mycket molvärk längre o inte mer kissnödig men det känns som mensen rinner till så man springer på toa heeeela tiden av den anledningen.

Jag skulle såååå gärna vilja berätta för bästa vännen att vi fått ett plus så hon stöttat mig aå otroligt mycket under tiden vi försökt. Men sambon säger blankt nej, han vill vänta. Lätt för att att säga som inte ska dölja illamående, svullen mage osv samt inte har hundra miljoner tankar som man gärna vill prata med någon :/

Kom att tänka på en sak inatt som gjorde mig smått nervös: eftervärkarna med barn nr2 va hemska, undra hur det blir denna gång ????

• MysMamman87
    Smurfsahlin skrev 2016-01-22 20:31:59 följande:

Gravidkalender och babyapp heter den jag har. Hämtade den igår men ännu nöjd ;) gillar att man kan skriva dagbok. Läser just nu minsta tjejens dagbok så jag vet vad som väntar. Det är en rosa ikon med en gravid kvinna i mitten.

Har inte så mycket molvärk längre o inte mer kissnödig men det känns som mensen rinner till så man springer på toa heeeela tiden av den anledningen.

Jag skulle såååå gärna vilja berätta för bästa vännen att vi fått ett plus så hon stöttat mig aå otroligt mycket under tiden vi försökt. Men sambon säger blankt nej, han vill vänta. Lätt för att att säga som inte ska dölja illamående, svullen mage osv samt inte har hundra miljoner tankar som man gärna vill prata med någon :/

Kom att tänka på en sak inatt som gjorde mig smått nervös: eftervärkarna med barn nr2 va hemska, undra hur det blir denna gång ????

Hittade gravidkalendern idag, jätte bra app :)

Skönt att det lugnat sig. Det är faktiskt samma här, men äggstockarna eller det området känner jag av lite mer och mellangärdet gör ont lite då och då.

Förstår att det hade varit skönt att berätta, man vill gärna berätta det för sin bästa vän. Du får ta upp det igen om nån dag.. :)

Jag har bara ett barn sen innan, men jag hade jätte ont i höfterna direkt efter förlossningen. Det kanske va det som va eftervärkar? 
    Får hoppas att det blir bättre nästa gång när man redan varit med om det :)
  • Smurfsahlin

Ja de moler till o från här med, men mest ryggen. Känner sig knappt gravid. Fick hejda mig förut för att inte ta tag i en öl från kylen :)

Ja jag får ha operation övertalning ;)

Första hade jag inga eftervärkar. 2:an va hemsk.vaknade varje natt i ca 1 vecka. Kändes precis som kraftiga värkar. Ingen höjdare :/

Mysigt med en till efter några års uppgehåll. Dottern kommer ju avguda den lill*. Vår stora tjej kommer hinna bli 5 innan bf, stor skillnad mot sist då hon inte ens fyllt 2

• MysMamman87
    Smurfsahlin skrev 2016-01-22 21:21:59 följande:

Ja de moler till o från här med, men mest ryggen. Känner sig knappt gravid. Fick hejda mig förut för att inte ta tag i en öl från kylen :)

Ja jag får ha operation övertalning ;)

Första hade jag inga eftervärkar. 2:an va hemsk.vaknade varje natt i ca 1 vecka. Kändes precis som kraftiga värkar. Ingen höjdare :/

Mysigt med en till efter några års uppgehåll. Dottern kommer ju avguda den lill*. Vår stora tjej kommer hinna bli 5 innan bf, stor skillnad mot sist då hon inte ens fyllt 2

Får hoppas att det går bättre den här gången :)

Ja, det ska bli mysigt men det är overkligt än.. hehe. 
  • 1900920802

Vad tror ni ? Spök eller inte.

Tagit sammanlagt 3 st tester, syns två streck på alla dehär är de starkaste av dom!
  • dljh

Hej! Jag har också precis testat med Testlagrets bim-7

Kan tyvärr inte lägga upp bild från telefonen (tror jag) men båda strecken var lika starka vilket förvånade mig då det är så tidigt, har känt symtom hela veckan så som motverkar och ömma bröst. Även extrem okontrollerad trötthet som jag inte vet om det beror på jetlag eller graviditet eller en blandning av båda kanske hehe

Om allt går vägen beräknas bf till 5 oktober

• dljh

Provar med datorn, detta var testet jag tog i fredag, BIM-6 :)
    Känns som att det är ett extremt tydligt svar för att vara så tidigt, lite svårt att få
    in det i huvudet att båda strecken finns där..

190092­0802: Har du jämfört en använd sticka med en oanvänd, för visst kan man ana att där är ett streck :) När har du tagit testet ?? 

• 1900920802
    dljh skrev 2016-01-24 00:28:21 följande:

Känns som att det är ett extremt tydligt svar för att vara så tidigt, lite svårt att få

190092­0802: Har du jämfört en använd sticka med en oanvänd, för visst kan man ana att där är ett streck :) När har du tagit testet ?? 

Du är ju absolut gravid, grattis!! :)

Ja jag har jämfört , jag tog ett i förr-förrgår kväll, å ett i förrgår morse å ett igår morse. Bilden ja la ut är ifrån igår morse. :)
  • Jaqie86
    1900920802 skrev 2016-01-23 23:32:43 följande:

Vad tror ni ? Spök eller inte.

Tagit sammanlagt 3 st tester, syns två streck på alla dehär är de starkaste av dom!

Kan tyda ett mkt svagt streck :) fortsätt att ta ett varje morgon för att se om det stegrar. Lycka till
  • Jaqie86
    dljh skrev 2016-01-24 00:28:21 följande:

Oj verkligen ett starkt streck för att vara BIM-6 men det går ju i alla fall inte att misstolkas :) grattis!!!
Svar på tråden Testlagrets graviditetstest