• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-07-10 23:54:29 följande:

Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..

Nej verkligen inte!!! Gu så oförskämt
  • Anonym (Maria)

Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..

Förstår att du blev sur! Vissa människor är riktigt oförskämda! Svara tillbaka att det minsann inte bara är jag som verkat gå upp i vikt såhär i sommar och titta på personens mage.... Och detta tafsande på magen sen! Det är mitt värsta problem. Min svärmor är nästan värst, slet upp min tröja i helgen när vi var på tivoli för att klappa på lilla barnbarnet. Nästa gång tror jag att hon får en smäll *arg*
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-07-11 09:15:19 följande:

Nej verkligen inte!!! Gu så oförskämt

Ja visst är det oförskämt!
    Anonym (Maria) skrev 2016-07-11 10:09:54 följande:

Förstår att du blev sur! Vissa människor är riktigt oförskämda! Svara tillbaka att det minsann inte bara är jag som verkat gå upp i vikt såhär i sommar och titta på personens mage.... Och detta tafsande på magen sen! Det är mitt värsta problem. Min svärmor är nästan värst, slet upp min tröja i helgen när vi var på tivoli för att klappa på lilla barnbarnet. Nästa gång tror jag att hon får en smäll *arg*

Jag svarade något i stil med "Tjock kan du vara själv, jag har ju en bebis i min mage". Men fick ingen ursäkt eller så...

Fy så jobbigt! Man vill väl aldrig att någon ska dra upp ens tröja hur som helst! Du får dra upp hennes tröja och klappa på hennes mage nästa gång det händer!
  • GästenT

Jag har också fått dom kommentarerna och det känns som om folk som tidigare alltid har kommenterat att man är smal nu MÅSTE poängtera att man är "tjock". Jävla oförskämt. Ditt svar var dock heeeeeelt klockrent!! Hahah!!
  • LisenB

Nej!! Verkligen inte, jag har blivit sur för mindre, att alla ska fråga saker hela tiden. Och att de bara räknar med att jag ska börja äta mer onyttigt, tycka allt är jobbigt och bli helt handikappad fysiskt bara för att jag är gravid. "Allt är tillåtet när du är gravid". Ja, tack för omtanken men jag är liksom jag fortfarande. Jag säger knappt något i fikarummet längre för då ska alla hela tiden kommentera och koppla det till graviditeten.
    Hoppas det inte händer igen för dig!
  • Lilla Luna
    Anonym (Maria) skrev 2016-07-11 10:09:54 följande:

Höll på att klappa till pappa i ansiktet då han skulle röra magen. Inte okej! Sambon får, det är en sak. Men alla andra? Varför? Så obehagligt bara.
  • Lilla Luna
    LisenB skrev 2016-07-11 13:42:41 följande:

Nej!! Verkligen inte, jag har blivit sur för mindre, att alla ska fråga saker hela tiden. Och att de bara räknar med att jag ska börja äta mer onyttigt, tycka allt är jobbigt och bli helt handikappad fysiskt bara för att jag är gravid. "Allt är tillåtet när du är gravid". Ja, tack för omtanken men jag är liksom jag fortfarande. Jag säger knappt något i fikarummet längre för då ska alla hela tiden kommentera och koppla det till graviditeten.

Hoppas det inte händer igen för dig!

Det är som alla kommentarer jag får på jobbet "du äter ju för två." "Ta lite mer fika du, du har ju en till som ska äta."..
  • Lilla Luna

Alltså, hur pinsamt? Upptäckte på eftermiddagen att det var lite fuktigt på tröjan. Jag har läckt råmjölk från ena bröstet genom en tjock bh, linne och en tröja. tur tröjan hade åkt upp lite och är gråmelerad så fläcken syns knappt och när jag räta till tröjan hamna den en bit ner. 1h innan jag fick åka hem och skämmas. hoppas ingen sett. Vecka 24, och det blir bara värre och värre för varje vecka känns det som. Köpte amningsinlägg på vägen hem.

• Anonym (Maria)
    Lilla Luna skrev 2016-07-11 17:16:51 följande:

Höll på att klappa till pappa i ansiktet då han skulle röra magen. Inte okej! Sambon får, det är en sak. Men alla andra? Varför? Så obehagligt bara.

Jag förstår inte heller varför så många tar sig friheten att klappa, stryka och hålla på. Det är ju fortfarande min kropp liksom! Tycker det är så sjukt respektlös så jag bara ryser i hela kroppen. Och vad hände med att fråga om man får känna först? Har råkat ut för detta typ 7 gånger nu men blir det en till så kommer jag säga ifrån. Tydligen behöver folk uppfostras...
  • LisenB

Jag läcker ingen mjölk men har fått början till bristningar på magen. De är inte röda än men känns på huden :(
    Jag hade såklart hoppats jag skulle slippa.. Jag fick jättemycket i tonåren och hade ganska stora komplex för dem, på låren och höfterna då mest. Nu tycker jag se är ok men inte direkt snyggare än att inte ha massa ärr. Hoppas ni har mer tur än jag!

Svar på tråden BF Oktober 2016