• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • mttp
    LisenB skrev 2016-07-31 23:55:03 följande:

Hur är era fosterrörelser? Bebisen rör sig verkligen mindre nu de senaste två veckorna. Idag har jag bara typ känt att den vänt på sig eller något. Brukade alltid sparka på fm, em och kväll förut, när jag låg ner oftast.

Är i v30 och har en extremt lugn Babe så här få jag inte alls känna så mkt sparkar. Känner mest att han rör eller vänder sig.

Hade vart kul å höra hur era Babe rör sig
  • Eili

Här är det blandat med rörelser. Lunga vissa dagar och mer liv andra. Känner ofta hur han rör sig. Han ligger gärna med ryggen utåt så antar att det blir en hel del sparkar inåt som jag inte känner av så mycket.

Var på TUL idag och allt så bra ut. Lillen ligger precis i mitten på normalkurvan

• LisenB
    Eili skrev 2016-08-01 12:23:52 följande:

Här är det blandat med rörelser. Lunga vissa dagar och mer liv andra. Känner ofta hur han rör sig. Han ligger gärna med ryggen utåt så antar att det blir en hel del sparkar inåt som jag inte känner av så mycket.

Var på TUL idag och allt så bra ut. Lillen ligger precis i mitten på normalkurvan

Skönt att höra att flera har varierande rörelser. Jag va faktiskt inne på sjukhuset för att jag var orolig för att det hade förändrats så mycket men allt såg bra ut. Han låg då med ryggen utåt. Nu känner jag typ mindre än då men har bestämt mig för att inte noja. Men samtidigt svårt då man ju faktiskt ska reagera på sånt...
  • Eili
    LisenB skrev 2016-08-01 12:41:05 följande:

Skönt att höra att flera har varierande rörelser. Jag va faktiskt inne på sjukhuset för att jag var orolig för att det hade förändrats så mycket men allt såg bra ut. Han låg då med ryggen utåt. Nu känner jag typ mindre än då men har bestämt mig för att inte noja. Men samtidigt svårt då man ju faktiskt ska reagera på sånt...

Förstår dig men min bebis följer liksom sitt mönster. Blev lite nojig en gång när jag knappt kände honom på en hel dag men sen drog han igång med dunder och brak, kändes som att han va på väg ut genom magen. Så länge jag känner honom varje dag i någorlunda samma mönster så oroa jag mig inte.
  • Tyret1501

Jag är malmöbo! Jag åkte till Ystad förra gången och kommer göra det den här gången med! Kul att höra om vattenförlossning! Det kanske kan vara något! :) vi valde ystad då partners inte var välkomna i Malmö (efter förlossning skulle vanliga besökstider gälla) och det tycker vi är helt oacceptabelt. Dessutom har jag vänner som berättat hur de delat rum med 2 andra mammor efter förlossning som i sin tur inte mått bra. Jag blir både stressad och arg när jag tänker på Malmös förlossning. Dessutom får man åka taxi till Lund om man inte ville åka hem några timmar efter förlossning. När jag var nyfödd slutade jag andas ett dygn efter födsel och behövde intuberas. Så att bli hemtvingade efter några timmar känns inte alls bra. Ystad blev helt perfekt för oss! Vi fick tillochmed familjerum med dubbelsäng på BB. Hade samma barnmorska genom hela förlossningen och allt gick jättebra! Rekommenderar verkligen ystad! Om det var ett gäng malmöbor som ville fika så vill jag också! :)

• Tyret1501

Angående barnvagn så stod vi och dividerade mellan donkey, emmaljunga 735 och city select (vagn på längden) men blev till sist en begagnad basson duo. Hittade en billigt och fixar upp den med nya hjul, handtagsskydd, nytt liggdelstyg osv! Den var betydligt mer lättkörd än jag trodde att den skulle vara! Och kommer undan med flera 1000-lappar billigare än de andra alternativen. City select gick också och hitta riktigt billig begagnad men den var så himmla tung att både styra och häva så den gick bort av den anledningen!

• Oktoberbebis2016

[quote=76846269][quote-nick]Tyret1501 skrev 2016-08-01 19:00:21 följande:[/quote-nick]Jag är malmöbo! Jag åkte till Ystad förra gången och kommer göra det den här gången med! Kul att höra om vattenförlossning! Det kanske kan vara något! :) vi valde ystad då partners inte var välkomna i Malmö (efter förlossning skulle vanliga besökstider gälla) och det tycker vi är helt oacceptabelt. Dessutom har jag vänner som berättat hur de delat rum med 2 andra mammor efter förlossning som i sin tur inte mått bra. Jag blir både stressad och arg när jag tänker på Malmös förlossning. Dessutom får man åka taxi till Lund om man inte ville åka hem några timmar efter förlossning. När jag var nyfödd slutade jag andas ett dygn efter födsel och behövde intuberas. Så att bli hemtvingade efter några timmar känns inte alls bra. Ystad blev helt perfekt för oss! Vi fick tillochmed familjerum med dubbelsäng på BB. Hade samma barnmorska genom hela förlossningen och allt gick jättebra! Rekommenderar verkligen ystad! Om det var ett gäng malmöbor som ville fika så vill jag också! :)[/

Ja det får bli Ystad eller Lund här med. Har hört mycket dåligt om Malmö tyvärr.

Fika i Malmö är jag med intresserad av :)

• Oktoberbebis2016

Ja det får bli Ystad eller Lund här med. Har hört mycket dåligt om Malmö tyvärr.

Fika i Malmö är jag med intresserad av :)

• Lilla Luna

Idag beställde vi barnvagnen. Nu känns att ännu verkligare och min sambo satt länge med mig och pratade om framtiden och allt sånt som kommer nu med bebis. Vi valde en Britax smile II, då det är en av få vagnar som blir så pass liten, ihopfälld, att den går in i våran bil med hundbur bak. För mig är det viktigt att hundarna sitter i en ordentlig och krocksäker bur, så buren tar ju en del plats, just för att hundarna ska få plats också. 
    Både jag och sambon tycker om vagnen för den är så lättkörd. Att man kan bli så kär i en barnvagn?

• orzia1

Ska vi som bor i och omkring Malmö /lund/Ystad starta en fika grupp på f.b ?

Svar på tråden BF Oktober 2016