• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (Fundersam)

Var hos barnmorskan igår. På två veckor har SF-måttet ökat med bara 1cm mot för tidigare 2cm. Tog upp att jag får förvärkar och sammandragningar på nätterna och när jag tar det lugnt längre stunder. Som i fredags då jag var ledig och satt hemma i soffan. Det gör inte så ont men ändå. Tog urinprov för att kolla om det beror på uvi men nä. Inget sånt. Bebis ligger fixerad nu och jag känner att bebis ligger långt ner nu. Gårdagen däremot blev full med förvärkar. Ibland känns det som att hela underlivet öppnar sig. Känner ingen oro men kanske läge att kontakta fl snart ändå?

• Biggan74
    orzia1 skrev 2016-09-28 10:59:44 följande:

Tyvärr är jag så besviken på allt just nu. Har ju varit påverkad på tappen med prematura värkar ett tag. Har fått ett i gångsättningdatum då de ska ta vattnet. Gjorde hinnsvepning igår och sökte under kvällen pga värkar.. Är mer öppen men nej de tar inget vatten innan min planerade igångsättning. Och framförallt inte på natten om det inte är starka medicinska orsaker... Är så slut efter snart 9 månader av konstant kräkande och ca 3-4 månader av värkar... Men nej då ska man möta en stel jävla dr som inte kan ge kroppen lite skjuts.. Fick till svar att har du tur så kommer kroppen igång av sig själv innan det datumet.

Får så snällt vänta på igångsättningen...

Vad jobbigt! Lider med dig och håller tummarna för att det sätter igång på riktigt snart. Hade tur med min barnmorska som menade att det var bättre att sätta fart på förlossningen istället för att trötta ut mig till ingen nytta.
  • Livsbalans
    KissMeQuick skrev 2016-09-27 23:01:36 följande:

Är det nån av er blivande oktobermammor som har planerat ks inbokat? Har själv 17 oktober men är beräknad 26;e. Ska snittas på Akademiska. Nån mer på samma ställe runt samma datum?

Jag har planerat ks inbokat på måndag! Dock inte på akademiska, bor i USA. Har du valt eller blivit rekommenderad kejsarsnitt? Jag har valt det själv pga förlossningsrädsla.
  • Anonymous29

Kissmequick:

Jag ska föda på Akkis. Jag är beräknad 20 oktober. Ska dit imorgon för min har vänt sig så mycket så nu ligger hon fel, igen. Får se vad de säger, om det blir kejsarsnitt. Gjorde kejsarsnitt för mindre än 1 år sedan så de kanske rekomenderar det nu om hon envisas med att inte lägga sig till rätta :)

• Vanja
    KissMeQuick skrev 2016-09-27 23:01:36 följande:

Är det nån av er blivande oktobermammor som har planerat ks inbokat? Har själv 17 oktober men är beräknad 26;e. Ska snittas på Akademiska. Nån mer på samma ställe runt samma datum?

Ska inte snittas men är beräknad 17e :) Vi kanske ses där! :)
  • Livsbalans
    Anonymous29 skrev 2016-09-29 15:02:24 följande:

Kissmequick:

Jag ska föda på Akkis. Jag är beräknad 20 oktober. Ska dit imorgon för min har vänt sig så mycket så nu ligger hon fel, igen. Får se vad de säger, om det blir kejsarsnitt. Gjorde kejsarsnitt för mindre än 1 år sedan så de kanske rekomenderar det nu om hon envisas med att inte lägga sig till rätta :)

Oj, du måste blivit gravid igen på en gång. Hur har du upplevt den andra graviditeten så snart inpå och med bebis? Jag mådde så illa första 15 veckorna så är rädd att det skulle påverka min tid med bebisen om vi skaffar en till, men är nästan 40 så vill inte vänta så länge heller.
  • Anonymous29

Livsbalans:

Jag vet inte hur man taggar folk här :)

Ja jag blev typ gravid 3 månader efter mitt kejsarsnitt, första graviditen gick väldigt bra, förlossningen med fast väldigt utdragen. Jag öppnade mig helt men var så svullen att han inte trängde ner så fick akut snittas. Det var jätte tufft för mig att få veta att jag var gravid igen, hade typ haft samlag 1 gång på ett helt år, det var inte planerat alla. Men det blev lättare med tiden, nu känns det kul och tufft såklart. Min son har varit sjuk mestadels av hans första år och är dessutom öronbarn så han har blivit fullproppad med antibiotika.

Min andra graviditet har gått bra, det enda är väl såret som har gjort ont från och till då min son inte kan gå ännu och han väger 12 kg. Lilla syster är beräknad 1 dag före hans 1 års dag. Men nu har de bokat in tid för planerat kejsarsnitt inom 2 veckor då hon vänt sig så mycket och ligger fel. Hoppas hon vänder sig igen för jag vill verkligen inte bli snittad igen.

Hur gammal är din bebis? Självklart grät jag floder i början och kände mig som en hemsk mamma då han varit så sjuk under sin första tid, kände att han behöver mer ensam tid med mig. Känner fortfarande så men på ett annat sätt nu. Försöker tänka positivt, att det kommer vara jätte kul för barnen att ha varandra och förhoppningsvis vara stöd för varandra i framtiden. Man får göra det bästa av situationen. Jag kommer säkert att gråta en massa efter förlossningen men det kommer bli bra, får rikta mesta uppmärksammheten till min son och prioritera han mer då han förstår mer tänker jag.

När är du beräknad?? :)) hur var din första förlossning?

• Anonymous29

Ojj tror jag missförstod. Du funderar på att skaffa en till va? Jag förstår hur du tänker, jag mådde också extremt illa första 3 månaderna med båda och grubblade och tänkte mycket med andra. Hade svårt att leva i nuet och fick ångest för det. Men det blev lättare under graviditetens gång och det bästa var att andra graviditeten gick så otroligt fort då fokus är på ens bebis-/barn (ute i verkliga livet) :)

• Mamma100207

Igår hade jag bf men ingen bebis som kom.. har aldrig gått över med mina andra två, så trodde verkligen hon skulle vara här nu. Är så trött på att vara gravid nu! Vill ha henne i famnen istället.. :/

• LovisaC
    Mamma100207 skrev 2016-10-03 06:47:51 följande:

Igår hade jag bf men ingen bebis som kom.. har aldrig gått över med mina andra två, så trodde verkligen hon skulle vara här nu. Är så trött på att vara gravid nu! Vill ha henne i famnen istället.. :/

Håll ut! Jag önskar faktiskt hellre att jag var i din sits än att sondmata just nu...

Håller tummarna för att du har henne i famnen idag eller i alla fall den här veckan!
Svar på tråden BF Oktober 2016