• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Sabinac
    Mamma100207 skrev 2016-10-10 21:46:57 följande:

Tack!

Nej mitt första barn fick jag 9 dagar tidigt och mitt andra kom på bf. De har tagit ca 18 timmar med de andra.. och med sista nu så tog det fem timmar inne på förlossningen.. så lite skillnad :)

Ja det kan skilja sig mycket. Många myter också om att gå över tiden med första barnet och sen föda tidigare med andra osv. Häftigt att fått ett barn på bf ändå!

Det är så spännande nu när man går och väntar på att det förhoppningsvis ska starta inom en snar framtid.

Jag är beräknad tills på söndag. Min första förlossning tog 7 h från start till att dottern var född, då var vi inskrivna på förlossningen i 45 minuter bara. Hon kom 3 dagar innan bf.
  • orzia1
    Sabinac skrev 2016-10-10 22:50:22 följande:

Ja det kan skilja sig mycket. Många myter också om att gå över tiden med första barnet och sen föda tidigare med andra osv. Häftigt att fått ett barn på bf ändå!

Det är så spännande nu när man går och väntar på att det förhoppningsvis ska starta inom en snar framtid.

Jag är beräknad tills på söndag. Min första förlossning tog 7 h från start till att dottern var född, då var vi inskrivna på förlossningen i 45 minuter bara. Hon kom 3 dagar innan bf.

Spännande, då börjar det närma sig. Och snart får ni träffa ert barn.
  • Sabinac
    orzia1 skrev 2016-10-11 08:18:45 följande:

Spännande, då börjar det närma sig. Och snart får ni träffa ert barn.

Ja det är så snart nu! Jag har haft turen med att må helt fantastiskt, bortsett från första veckorna. Så jag har inget emot att få fortsätta vara gravid men samtidigt längtar jag nu efter att få se vem som växer inne i magen och även få presentera bebisen för storasyster som också längtar efter bebisen nu. :)
  • bpumpkin

BF kom och gick igår, fick åka in för att ge blodprover, kolla CTG mm eftersom jag fått 140/100 i tryck. Men allt såg bra ut med blodproverna så fick åka hem och fortsätta kolla trycket på MVC bara. Tycker jag har få tecken på att nåt är på gång, väldigt få förvärkar, huvudet är inte fixerat, inte märkt någon slempropp etc etc. Fler som passerat BF utan någon förlossning i sikte?? :) eller som fått högt blodtryck? (Iofs ett tecken på att man ska föda barn, har jag läst)

Tänker också på att mitt original-BF var 14 oktober både baserat på min regelbundna cykel o en ägglossningsapp men blev flyttad vid RUL... ägglossningen borde väl vara mer säker indikator egentligen när man vet den?

• Anonym (Bf 18okt)

Usch jag har legat baken hela natten med kraftig mensvärk och ont i ryggen. Försökte med alvedon och bytte rum och position utan resultat. Somnade till slut vid 7 och vaknade 8 helt utvilad. Värken är nästan borta men magen är stenhård. Med dottern gick vattnet så ett inte om det är värkar jag haft eller vad det kan vara så ska ringa förlossningen för kontroll. Vår barnvakt bor 5h bort så får försöka ha lite koll på om det händer grejer.

• orzia1
    bpumpkin skrev 2016-10-11 08:45:57 följande:

BF kom och gick igår, fick åka in för att ge blodprover, kolla CTG mm eftersom jag fått 140/100 i tryck. Men allt såg bra ut med blodproverna så fick åka hem och fortsätta kolla trycket på MVC bara. Tycker jag har få tecken på att nåt är på gång, väldigt få förvärkar, huvudet är inte fixerat, inte märkt någon slempropp etc etc. Fler som passerat BF utan någon förlossning i sikte?? :) eller som fått högt blodtryck? (Iofs ett tecken på att man ska föda barn, har jag läst)

Tänker också på att mitt original-BF var 14 oktober både baserat på min regelbundna cykel o en ägglossningsapp men blev flyttad vid RUL... ägglossningen borde väl vara mer säker indikator egentligen när man vet den?

Jag läste ngn stans att ytterst få föder på b.f.. Tror siffran var typ 5%
  • Sabinac

Igår sen eftermiddag kom vår lilla lillebror ut till världen. 4 dagar innan beräknat datum.

Han föddes med navelsträngen runt halsen med 3 varv!!! Tur nog påverkades han inte av det de minsta och mådde bra från start.

Nu är det eftervärkarma som är lite jobbiga bara, någon gång nu under morgonen väntar en läkarkontroll och sedan får vi åka hem.

• orzia1
    Sabinac skrev 2016-10-13 08:22:47 följande:

Igår sen eftermiddag kom vår lilla lillebror ut till världen. 4 dagar innan beräknat datum.

Han föddes med navelsträngen runt halsen med 3 varv!!! Tur nog påverkades han inte av det de minsta och mådde bra från start.

Nu är det eftervärkarma som är lite jobbiga bara, någon gång nu under morgonen väntar en läkarkontroll och sedan får vi åka hem.

Usch, vilken tur att han inte var påverkad o allt gick bra. Stort grattis. Ja eftervärkarna är inte roliga. Tycker de blir värre för varje barn man föder. Jag går ju på regelbunden Alvedon o ipren 3 ggr om dagen men när eftervärkarna var som värst hjälpte det inte..

Hoppas dina snart ger med sig.
  • Anonym (Bf 18okt)

Grattis!! Så roligt att gå in här och läsa om bebisarna som kommit. Vill du komma med en förlossningsberättelse skulle det va superkul att läsa :)

Svar på tråden BF Oktober 2016