• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84

    Stackars dig! Krya på dig (eller vad man säger). Hoppas det går över snart.


    misslina skrev 2016-02-16 20:36:22 följande:

    Jag mår fortfarande riktigt dåligt! Fick lergigan comp utskrivna igår! Och blev så glad igår att de verkligen tog bort mitt illamående. Men idag... Mår fortfarande illa( vill inte ens veta hur jag hade mått utan piller)

    Men biverkningarna tycker jag inte om... Skakig, muskelsvaghet, och ofantligt trött! Så det känns som pest eller kolera. Kan inte jobba utan pillerna och kan inte jobba med:(

    Måste försöka ta mig in på jobbet i veckan och berätta. För jag kommer behöva bli sjukskriven


  • Loppan84

    Läste i en annan tråd stt det är större risk för mf om man plussar tidigt. Är det nån annan som hört det? Kag plussade ju jättetidigt (bim-5 och äl+9) och är så orolig nu. Imorgon är egentligen bim men har ju redan gått 5 dagar sen plus och är 4+1 så har inte tänk på att bim-dagen skulle va nån milstolpe men det är det kanske? Är det fortfarande stor risk att "mensen" kommer imorgon liksom?

    Åhh man stressar så med att testa när man vill bli gravid men tänker inte en tanke på att den lååååånga väntan kommer efter plusset.

  • Loppan84

    Eagle!!!!! Jag fick några tårar som rann här, är som sagt väldigt emotionell just nu men tro mig jag är upprikrigt så glad för din skull! Denna gången ska vi gå alla 40 veckor båda två! Alla tummar upp :)


    eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

    Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....


  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-02-16 20:46:21 följande:

    Eagle!!!!! Jag fick några tårar som rann här, är som sagt väldigt emotionell just nu men tro mig jag är upprikrigt så glad för din skull! Denna gången ska vi gå alla 40 veckor båda två! Alla tummar upp :)


    Åh ja är så glad men oxå så rädd.. Kan inte fatta att infertila pco jag har blivit gravid 2 gånger på 4 månader...

    Hur mår du? Har du testat mer? Ngr symptom?
  • Loppan84

    Nej har inga mer test å har inte testar sen söndag men tog en äl-sticka idag och den va tokpositicn;) men imorgon är bim och jag är sååå nervös för mf så tänker tempa imorgon bara en dag, förhoppningsvis är tempen hög ocg jag kan slappna av igen.

    Symptom: ömma bröst men inte galet ömma, krampe/molvärk, metallsmak och torr i munnen, torra läppar, emotionell (gråter lätt! Kan inte se på nyheterna t.ex), lite mer hungrig. Inte illamående eller trött.

    Hur mår du? Kände du inget på dig? Inget i kroppen som känns annorlunda? Tempen såg ju superbra ut iaf :)


    eagle87 skrev 2016-02-16 22:44:26 följande:

    Åh ja är så glad men oxå så rädd.. Kan inte fatta att infertila pco jag har blivit gravid 2 gånger på 4 månader...

    Hur mår du? Har du testat mer? Ngr symptom?


  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-16 20:36:22 följande:

    Jag mår fortfarande riktigt dåligt! Fick lergigan comp utskrivna igår! Och blev så glad igår att de verkligen tog bort mitt illamående. Men idag... Mår fortfarande illa( vill inte ens veta hur jag hade mått utan piller)

    Men biverkningarna tycker jag inte om... Skakig, muskelsvaghet, och ofantligt trött! Så det känns som pest eller kolera. Kan inte jobba utan pillerna och kan inte jobba med:(

    Måste försöka ta mig in på jobbet i veckan och berätta. För jag kommer behöva bli sjukskriven


    Vet precis vad du menar. Pest eller kolera. Dock försvann mina biverkningar någorlunda efter nån vecka, men tycker fortfarande inte att tabletterna tar bort mitt illamående mer än lite grann.

    Kämpa på och tillåt dig vara sjukskriven så länge du behöver. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-16 21:14:24 följande:

    Läste i en annan tråd stt det är större risk för mf om man plussar tidigt. Är det nån annan som hört det? Kag plussade ju jättetidigt (bim-5 och äl+9) och är så orolig nu. Imorgon är egentligen bim men har ju redan gått 5 dagar sen plus och är 4+1 så har inte tänk på att bim-dagen skulle va nån milstolpe men det är det kanske? Är det fortfarande stor risk att "mensen" kommer imorgon liksom?

    Åhh man stressar så med att testa när man vill bli gravid men tänker inte en tanke på att den lååååånga väntan kommer efter plusset.


    Äh, det är ifall ägget fäster innan äl +5 och därför inte hunnit dela sig tillräckligt för att ha blivit en fullfjädrad blastocyt innan det fäster. Äl +9 är inget extremt. Jag plussade ju relativt "starkt" på äl +10 den här gången, så hade säkert synts redan dagen innan ifall jag testat då. Och nu är jag ju i v 13 med en sprallig pigg bebis i magen.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

    Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....


    Åh, så underbart glad jag blir för din skull, Eagle! <3

    Förstår att du är orolig, men försök tänka logiskt. Rent statistiskt borde den här graviditeten gå vägen.
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

    Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....


    Nämen Grattis Eagel87!!! Jag kände det faktiskt på mig :) nu är jag mest nyfiken på hur många det är? :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend