• mammalovis

Tipsa om bättre blöja till natten för 2,5-åring!

Vi har en 2,5-åring som jag tror väger 13 kg. Hon har haft Libero Comfort 6 som börjat läcka på morgonen när hon kissar. Det är ungefär som att kisset rinner vid sidan av. Antingen drar hon i blöjan eller också börjar den bli för liten, gissar jag.

Up and go på dagen 6 eller 7 fungerar också sådär, så frågan är om en storlek större är lösningen eller om hon behöver ha en tajt pyjamasbyxa över. Blöjan väger ofta mycket på morgonen. Jag har bett sambon byta direkt när hon kommer upp, men han glömmer. Han somnar oftast i soffan och hon går dit först, annars hade jag såklart hjälpt henne.

Vad fungerar bra till era barn? Ange gärna barnets vikt också.

• Svar på tråden Tipsa om bättre blöja till natten för 2,5-åring!
  • Eleonor01

Vi hade libero up m go på dagen men Pampers på natten. Inte up m go utan vanliga blöjan. Läckte aldrig. Vet de som har Willys egna på natten också

• gruvan

Vår son är 2,5 år och väger 14-15 kg. Han har libero comfort 7 på natten och libero up&go 6 på dagen men kissar ofta på pottan direkt när han går upp på morgonen.

• Harvester

Min son är drygt 2 år, väger typ 14,5 kg och är 95 cm så han är en smalis.

Han har Libero up&go strl 5 på dagen och Pampers Baby Dry tejpblöja strl 5 på natten. Har hänt att blöjan läckt men sen han börjat använda pottan en del kissar han innan vi sätter på blöjan till natten och då har det funkat. Innan bytte vi ibland blöja mitt i natten. Den är gigantisk på morgonen men håller som sagt oftast tätt..

• tulip79

Sonen på 4 år har fortfarande nattblöja, samma sort som han haft de sista åren. Pampers baby dry stl 5. Han väger 19 kg. Lillasyster på 2 år o ca 12 kg har lidls blöjor (stl 4) o de läckte häromnatten då hon fick en extra flaska välling, annars funkar de perfekt!

• Nyfikna72

Alla barn är lika, jag har svårt att se hur det skulle kunna finnas kopplingar mellan olika barn på det här viset? Bara för att ett barn funkar bra med en blöja betyder det ju inte att nästa gör det.

• mammalovis
    Nyfikna72 skrev 2016-01-25 08:01:24 följande:
    Alla barn är lika, jag har svårt att se hur det skulle kunna finnas kopplingar mellan olika barn på det här viset? Bara för att ett barn funkar bra med en blöja betyder det ju inte att nästa gör det.
    Detta är jag mycket medveten om, men om något fungerar för flera barn är det större sannolikhet att det skulle göra det för mitt barn också.
  • Lowika

Vi har också insett att "up and go" inte funkar nattetid. Men flikblöjan (Comfort) funka oftast iaf. Använder även Lidls ibland på nätterna, funkar bra de med. Men vet man att hon fått en extra välling så är det byta fort på morgonen som gäller!

• Vinterankan

Ni kanske ska testa en mindre blöja? För vår dotter läckte det för att blöjan var för stor fast den enligt viktangivelsen skulle vara rätt. Men eftersom att hon var väldigt lång och smal så satt den för löst då och när vi gick ner en storlek så funkade det.

Svar på tråden Tipsa om bättre blöja till natten för 2,5-åring!