• aztec

    Kejsarsnitt imorgon v35, vad ha med sig till bebisen?

    Idag fick jag tid för kejsarsnitt imorgon pga komplikationer med fostret. Kommer vara 35 fulla veckor. Så det kommer bli för tidigt (om ändå inte så mycket) samt komplikationen som ska redas ut efter kejsarsnittet.

    Idag sa det eftervård på ca 1-2v, och även om fostret är färdigutvecklad så kommer han ligga på neo pga det andra.

    Sååååå. Vad bör man packa med sig till bebisen? Jag ska inte heller amma, så bör jag ta med mig flaska och ersättning på en gång? Även om han kommer ligga på neo?

    Eller kan allt vänta en dag eller två?

  • Svar på tråden Kejsarsnitt imorgon v35, vad ha med sig till bebisen?
  • Min älskade dotter

    Säger först o främst Grattis såhär i förskott :)

    Ta med det du kommer behöva (har ni nära hem kan d va lätt att hämta iofs:)
    Till bebisen, lite kläder för hemfärd och ev för att ha på sig där, ta med nån pyjamas o mössa kanske, sen varma kläder för hemfärd.

    Troligtvis kommer ni ha bebisen hud mot hud väldigt mkt och då har hen inga kläder på sig. Likaså om bebis måste ligga på ex värmedyna, då ska de heller inte ha kläder helst. Kanske en filt eller gosedjur till bebis :)
    Ska du flaskmata, ta med flaskor ni sen kommer använda hemma (de sa de till oss när vi låg på neo o skulle börja flaskmata). Ersättning ska du inte behöva ta med alls.

    Stort lycka till!

  • tvillingmorsan2016

    När vi låg på neo fick vi inte lov att ha egna kläder i början och sen fick vi använda sjukhusets kläder. Maten finns där så ingenting att tänka på. Däremot något att läsa eller nåt att sysselsätta dig med kan vara bra, det kan bli långa dagar. Lycka till!

  • Februari16

    Jag snittades i vecka 35+4 för snart tre veckor sedan och vi använde knappt nånting av det vi hade med oss. Som andra har nämnt så är hud mot hud guld värt första tiden så kläder behöver ni egentligen inte tänka på förrän till hemresan (och ev när bebisen ligger i egen säng). Mössa kan ni iofs få användning för om det är en liten frusen en Flaska och ersättning finns på både BB och neo så det behöver du inte ta med. Det mesta finns på sjukhuset så försök att bara fokusera på bebisen och bebisens behov så löser sig allt annat praktiskt på vägen Lycka till!

  • aztec

    Uppdatering.

    Fick allt jag behövde på sjukhuset (neonatal) behövde endast kläder för hemgång ;)

Svar på tråden Kejsarsnitt imorgon v35, vad ha med sig till bebisen?