FDFMGA skrev 2016-01-28 17:42:56 följande:
Nu röstade jag inte på MP, men den hade nog mer med språkrören att göra än MP i sig.
Hade jag röstat på dem så skulle jag ha varit besviken på en del punkter, men inte avseende regeringens sätt att hantera flyktingfrågan.
Ärligt talat så finns det väl få om ens någon som röstat på MP som inbillat sig att partiet inte anser att flyktingars asylskäl ska prövas och att de som inte har giltiga asylskäl trots detta ska få stanna i Sverige.
Så jag förstår inte riktigt din frågeställning.
Motstånd mot att utvisa personer som fått avslag finns hos en hel del miljöpartister. Här är ett exempel på några kommunpolitiker med den uppfattningen:
blogg.mporebro.se/lat-oss-borja-med-en-flyktingamnesti/
Låt oss börja med en flyktingamnesti
Det finns stora utmaningar med att klara ett stort mottagande av flyktingar. Det behövs ett ambitiöst politiskt projekt för att bygga om systemet och samhället för att välkomna fler hit. Det finns ett stort behov av att lägga energi och resurser på att inkludera fler människor i vårt samhälle.
Därför vore det rimligaste att genomföra en flyktingamnesti just nu när mottagandet är som mest utmanande. Detta eftersom resurserna som krävs för att tvångsutvisa alla människor som idag lever som papperslösa i landet behövs till samhällsbygget och utbyggnad av välfärden, precis som de människor som idag lever utan papper behövs i samma politiska projekt. Att göra sig av med både människor och pengar hjälper inte till att bygga ut välfärden.