• Svar på tråden Kvinnors syn på skägg?
  • Yoker
    Skägg kan vara riktigt snyggt, men det måste sitta på rätt person och se vårdat ut. Alla passar inte i skägg. Exempel på en som, enligt mig, passar sjukt i skägg är skådespelaren Chris Hemsworth. Tyvärr ser ju inte alla män ut så. ;)

Skäggstubb/kort skägg är något av det bästa som finns (på rätt person), men då ska det inte heller vara ett par futtiga fjun på överläpp och haka, utan rejält tät skäggväxt. Har man gles skäggväxt är det lika bra att raka bort, i mina ögon.
  • Tusselina

Kunde inte alls med någon form av skägg när jag var yngre, var så ruskigt avtändande att jag inte ens kunde tänka mig lite hångel och tyckte det var ruskigt fult.
    På senare år har jag dock märkt jag ändrat mig något till att det kan vara snyggt på en del under vissa premisser.
    1. han måste klä i det
    2. det måste vara mörkt - blont i den ljusare änden går inte alls - brunt, mörkbrunt, svart eller mörkrött är alla ok
    3. det måste vara ordentligt tät skäggväxt, inga glesa områden
    4. det måste vara förhållandevis kort, max ett par cm
    5. är det längre än bara stubb måste det balsameras så det är mjukt
    6. måste alltid vara rent, välansat och välvårdat
    uppfylls allt det så kan det vara grymt sexigt, det är dock inte så ofta det görs och då föredrar jag slätrakat. Långskägg går bort på alla för mig. 

• Tusselina
    Resandefot skrev 2016-01-29 20:13:15 följande:

försöker lägga upp bild

För långt, behöver kapas några cm (inklusive mustashen som bör smälta in mer med resten), annars snyggt
  • S c h n a
    Resandefot skrev 2016-01-29 20:13:15 följande:

försöker lägga upp bild

Heeeeeell no. Jag skulle inte göra slut för att det dök upp ett sånt, och jag skulle kunna tända på en man trots skägget, men jag tycker det ser rätt motbjudande ut. Inte människan under, men skägget.
  • Radgivaren
    Resandefot skrev 2016-01-28 22:41:48 följande:

Säger alla pojkar som inte har ett riktigt skägg;)

Googla på "Bear gay culture"
  • Gladhannapanna

Ett välskött skägg kan vara snyggt. Men att sitta och pilla i skägget är störande.

Dock vill jag inte kela med någon med skägg. Jag och maken har haft flera perioder då han haft skägg och jag vägrat att kyssas eftersom det känns som att pussa en nåldyna. Han är slätrakad nu!

• IsDimma

Gillar skägg.
    Bäst gillar jag tre, fyradagars stubb. Det är snyggt på i stort sett alla. Plus att jag gillar det där lite stickiga.

Annars är lagom långt, ansat och välskött skägg också väldigt fint!
    Fast när jag tänker närmare på saken ser jag gärna ett skägg som växt helt ovårdat också iaf på en del.

• Svennis
    Pimpinellan skrev 2016-01-28 21:39:36 följande:

Totalt anti. Men det är jag det, alla tycker olika.  Flört

Samma här
Svar på tråden Kvinnors syn på skägg?