• ungbrunett

Hatar min bonus

StarTrust skrev 2016-01-31 11:43:57 följande:
    Halv syskon kommer dom att bli.
    Jag är införstådd med vilka biologiska gemensamma nämnare som kan finnas mellan två personer som delar pappa men inte mamma.

Hur som helst så var det störiga i sammanhanget att personen i fråga sa att "Om du ogillar henne så starkt varför skaffa ett syskon till henne?!" som om ts i första hand skaffar barn för att ge ett utomstående barn ett syskon.

Hade jag skaffat barn med min man så hade det inte varit på tal att det primära var att skaffa ett "syskon" till sambons unge, utan att jag och han ska skaffa ett barn.
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:52:00 följande:

Och dom är väl inte släkt då heller utan halvsläkt eller?

Jag kan villigt erkänna att jag hade betraktat det som en väldigt stor skillnad mellan sambons unge och låt säga att vi skulle ha två gemensamma barn. Det är klart det är skillnad. Lyckligtvis (förhoppningsvis) är det utomstående barnet så pass gammalt jämfört med de gemensamma barnen att det automatiskt blir en skillnad mellan dem och således slipper alla lida över den oönskade familjekonstellationen där inte alla har ett biologiskt band.
  • ungbrunett
    StarTrust skrev 2016-01-31 11:52:58 följande:
    Jag håller med dig!

Jag ville bara förtydliga för Anonym (imbecill?) att dom ej kommer att bli helsyskon.
    Sorry, läste inte ordentligt!
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:55:16 följande:
    Nåväl du kommer ju vara fast med dom resten av livet, även om ni skulle göra slut så skulle syskonen säkerligen älska varandra och vilja vara med varandra, men det kanske du ska sätta stopp för?
    Varför är du så säker på att de skulle älska varandra? Det finns säkert jättemånga potentiella skräckscenarion som kan inträffa. Kanske bonusungens mamma skulle ta ett starkt avstånd från våra barn, och påverka hennes unge. Vem vet? Jag kan inte säga något om detta egentligen då jag inte är i situationen av att vi ska ha ett gemensamt barn, men jag skulle väl knappast motarbeta en god relation mellan ungarna, trots att trolig ålderskillnad skulle vara 8+ år. Men alla skulle ju vara införstådda med vilka respektives föräldrar är.
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:58:12 följande:
    Fast din sambos barn är ju inte utomstående utan lika mycket en del av familjen som era gemensamma barn.
    Inte min familj på samma sätt som våra (icke existerande) gemensamma barn skulle vara, självklart inte.

Sambons unge är hans familj, sambon är ungens familj. Sambon är min partner och han har ett barn. Våra gemensamma barn skulle vara hans barn, mina barn och sambons unges pappas barn. Inte del av familjen på samma villkor som om alla hade ett biologiskt band, dvs om alla barn i familjen var våra gemensamma. Detta är fakta. Vad argumenterar du för?
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 11:58:12 följande:
    Fast din sambos barn är ju inte utomstående utan lika mycket en del av familjen som era gemensamma barn.
    Inte att förglömma att sambons unge har en familj/släkt på annat håll i och med mamman. Att alla skulle delta i familjen på samma villkor är därmed en omöjlighet. Eller ska jag räkna hela hans unges släkt till min familj, eller?
  • ungbrunett
    StarTrust skrev 2016-01-31 12:01:15 följande:
    Ts sambos barn räknas som utomstående för Ts

Ts väljer själv vilken relation hon har till hans barn.
    Håller helt med dig. Alla måste få ha rätt att definiera sin familj som denne själv vill.

Vissa barn räknar exempelvis inte en biologiska förälder till sin familj, men det kanske "Imbecill?" inte tycker är okej?
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 12:09:40 följande:
    Fakta för dig att sambons barn inte ingår i er familj men troligen känner inte din sambo samma sak.
    Men självklart inte, det är ju hans barn? 
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 12:20:24 följande:
    Du menar drömscenariot? Åldersskillnaden spelar inte så stor roll. Ingen vill att du ska vara mamma till sambons barn, allra minst barnet själv, så du kan vara lugn på den punkten.
    Har jag någonsin sagt att så skulle vara fallet? Du lägger ju in saker i detta som inte finns. Dessutom har du ingen aning om hur sambons barn upplever situationen. Vad har det med detta att göra ens?
  • ungbrunett
    Anonym (Imbecill?) skrev 2016-01-31 12:23:49 följande:
    Fast nu är det ju TS som är utomstående isåfall då hon kom in i en redan etablerad familj som förenas av släktband. En familj som hon som utomstående alltså inte räknas in i.
    Redan etablerad familj? Du menar den familjens som ts man och hans ex bröt upp när de separerade, eller? Nu träffades ts och hennes man och de kom fram till att de vill vara med varandra. Eller menar du att ts kom in som en ångvält, körde ut barnets mamma och hävdade sin plats där? Inte särskilt troligt va? Varför kommer du med denna exploderande retorik från ingenstans? Varför ska ts ta sig till barnet om detta enligt dig är fakta? Ännu mindre anledning för ts att bry sig om barnet eller räkna in ts mans barn som en del av hennes familj.
Svar på tråden Hatar min bonus