• Anonym (Iii)

    Underlivherpes! Frågor och funderingar

    Var hos gyn igår och konstaterade herpes i underlivet. Började med medicin även om hon trodde de var för sent då det gått nästan en vecka och blåsorna börjat gå sönder.

    Jag har tidigare haft vadjag trott varit svamp, lite svullet svida ocksä..

    Kan detta vart herpes? Men varför är de i så fall sä mkt värre nu? Som ett första utbrått?

    Har liksom runt hela slidan.. Fått sjukanmäla mig. Har både embla och den där andra 5%

    Jag har en fast partner sen 1,5 år ingen av oss har vart otrogna.. Och detta kom nån dag precis efter skidsemsetern. Han har inga symptom och aldrig haft vad han vet.

    Bör han testa sig? Vart å hur? Hur upplevs herpes på killar?

    Från det att mina blåsor börjar gå sönder (de blöder å jag grinar, detta var värre än föda barn!) när släpper smärtan lite?

    Sitter å kissar å gråter i duschen, kan knappt göra nr 2 heller för de gör så ont. Tips?

    Kan de verkligen legat latänt sen innan vi träffats? Läst på 1177 att man får symptom 2-20 dagar efter man smittats?? Men som sagt ingen har haft något i munnen eller underlivet.

  • Svar på tråden Underlivherpes! Frågor och funderingar
  • Anonym (Iii)

    Jac gar frågat han. Han har ju vart en liten "slampa" haha.. (Elak jag är ibland) han har haft andra sjukdomar och tar lätt på att prata om det. Han kanske bara är smittspridare?

    Hur blir de för killar? Får dom lika illa som tjejer? Eller kan han bara fä de som lite ömt? För de kan han få ibland vid strängen typ. Men aldrig haft nån blåsa eller så. Utan lite ömt typ 1-2 ggr om året. Varar i ca 2 dagar.

    Nu skiter jag i hur ont detta gör.. Är jag mest arg.. Jag som ville ligga i sängen å glo på film hela kvällen å kramas.

    När jag har de i underlivet snittar de väl inte via pussar- på munnen?

  • Anonym (Iii)
    Anonym (Oj) skrev 2016-02-10 15:56:54 följande:

    Ormsalva från Apoteket? Kanske kan hjälpa mot smärta?


    Vad är de
  • Anonym (tommy)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-10 16:15:41 följande:
    Jac gar frågat han. Han har ju vart en liten "slampa" haha.. (Elak jag är ibland) han har haft andra sjukdomar och tar lätt på att prata om det. Han kanske bara är smittspridare?
    Hur blir de för killar? Får dom lika illa som tjejer? Eller kan han bara fä de som lite ömt? För de kan han få ibland vid strängen typ. Men aldrig haft nån blåsa eller så. Utan lite ömt typ 1-2 ggr om året. Varar i ca 2 dagar.
    Nu skiter jag i hur ont detta gör.. Är jag mest arg.. Jag som ville ligga i sängen å glo på film hela kvällen å kramas.

    När jag har de i underlivet snittar de väl inte via pussar- på munnen?
    Man får små blåsor på ollonet och förhuden som sedan spricker och det blir en liten krater kvar
    Gör jävulskt ont och feber.
    Går inte att gå runt och hålla masken om man har det. Man är sjuk som fan.
    Tar tid att bli av med det ochså. Går inte på en vecka. Syntes på mej en 3-4 veckor efteråt.
    Rött och irriterat
  • Anonym (Jarvis)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-10 16:15:41 följande:

    Jac gar frågat han. Han har ju vart en liten "slampa" haha.. (Elak jag är ibland) han har haft andra sjukdomar och tar lätt på att prata om det. Han kanske bara är smittspridare?

    Hur blir de för killar? Får dom lika illa som tjejer? Eller kan han bara fä de som lite ömt? För de kan han få ibland vid strängen typ. Men aldrig haft nån blåsa eller så. Utan lite ömt typ 1-2 ggr om året. Varar i ca 2 dagar.

    Nu skiter jag i hur ont detta gör.. Är jag mest arg.. Jag som ville ligga i sängen å glo på film hela kvällen å kramas.

    När jag har de i underlivet snittar de väl inte via pussar- på munnen?


    Nej, herpes i underlivet smittar från underlivet och inte från munnen. Pussas så mkt du vill. Men låt honom inte gå ner på dig innan du är helt läkt, för då kan han få herpes på munnen om han har otur.
  • Anonym (Jarvis)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-10 16:15:41 följande:

    Jac gar frågat han. Han har ju vart en liten "slampa" haha.. (Elak jag är ibland) han har haft andra sjukdomar och tar lätt på att prata om det. Han kanske bara är smittspridare?

    Hur blir de för killar? Får dom lika illa som tjejer? Eller kan han bara fä de som lite ömt? För de kan han få ibland vid strängen typ. Men aldrig haft nån blåsa eller så. Utan lite ömt typ 1-2 ggr om året. Varar i ca 2 dagar.

    Nu skiter jag i hur ont detta gör.. Är jag mest arg.. Jag som ville ligga i sängen å glo på film hela kvällen å kramas.

    När jag har de i underlivet snittar de väl inte via pussar- på munnen?


    Det är olika för alla hur svåra utbrott man får. Min sambo får typ en blåsa på skaftet, och den gör givetvis ont men inte alls som när jag har utbrott. Läker också fortare på honom. Din killes ömhet vid strängen kan mycket väl vara hans version av utbrott. Herpes är ett sneaky jävla virus.
  • Anonym (Iii)
    Anonym (Jarvis) skrev 2016-02-10 16:36:08 följande:

    Nej, herpes i underlivet smittar från underlivet och inte från munnen. Pussas så mkt du vill. Men låt honom inte gå ner på dig innan du är helt läkt, för då kan han få herpes på munnen om han har otur.


    Nej isch! Han får verken se eller röra denna oreda haha ????????
  • Anonym (Iii)

    Lär väl märkas... För om han får de av typ mig om vi säger ett år, då blir de väl inte värre för han än innan? Sex är jag inte sugen på dessa blåsor å sår å ajaj..

    När kan man ha sex igen? Hur länge kan man se något av de?

  • Anonym (Jarvis)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-10 16:53:04 följande:

    Lär väl märkas... För om han får de av typ mig om vi säger ett år, då blir de väl inte värre för han än innan? Sex är jag inte sugen på dessa blåsor å sår å ajaj..

    När kan man ha sex igen? Hur länge kan man se något av de?


    Det varierar. Låt det läka i lugn och ro.
  • Anonym (Iii)

    Jag ska ha mens om 2 dagar! Hur lindrar jag smärtan bäst då? Att ha blod i trosor känns ju så där. Kan tampongen föra smittan vidare? På dag 4a med medicin idag men känner hela ljumskarna nu innanför e svullet/knöligt?

    Kommer mitt underliv verkligen bli normalt igen???

  • Anonym (Jarvis)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-11 06:15:50 följande:

    Jag ska ha mens om 2 dagar! Hur lindrar jag smärtan bäst då? Att ha blod i trosor känns ju så där. Kan tampongen föra smittan vidare? På dag 4a med medicin idag men känner hela ljumskarna nu innanför e svullet/knöligt?

    Kommer mitt underliv verkligen bli normalt igen???


    PRECIS så tänkte jag också. "Det är omöjligt att mitt underliv kommer överleva det här och bli normalt igen." Men det överlever, och det blir normalt.

    Knölarna i ljumskarna är svullna lymfkörtlar, helt normalt vid blåsor.

    Om du inte får ont av att sätta in/ta ut tampong så kör på. Använd binda annars?
  • Anonym (Iii)

    Tänker binda med måste göra ont?! Med blod i.. Huuu... Hoppas kroppen skjyter nån dag på mensen!

    Men ingen risk tampongen tar med sig smitta in och gör fler blåsor?

  • Anonym (Jarvis)
    Anonym (Iii) skrev 2016-02-11 12:07:24 följande:

    Tänker binda med måste göra ont?! Med blod i.. Huuu... Hoppas kroppen skjyter nån dag på mensen!

    Men ingen risk tampongen tar med sig smitta in och gör fler blåsor?


    Vågar faktiskt inte svara på det. Kanske säkrast att låta bli tampong. Då har du inte så mycket mer val än binda tyvärr!
  • Anonym (Iii)

    Hur är det med alkohol? Hittar ingen info!? Antar jag får ringa 1177, men dom har ju inte heller alltid bästa kollen.

Svar på tråden Underlivherpes! Frågor och funderingar