• Anonym (Förvirrad)

Vad sysslar min man med?

Upptäckte av en slump imorse att min man har kik nedladdad i sin telefon. Konfronterade men han nekar, säger att han inte vet varför och att han inte har laddat ner någonting.

En app kan väl inte bara ladda ner sig av sig själv? Och varför har en gift 35årig man en sådan i sin telefon. Varför inte bara smsa o ringa sina vänner.

Om det inte är så att han faktiskt har något att dölja?

Vad tror ni? Några erfarenheter?

I och med att han blev arg och säger att jag bara hittar på gör att jag blir ännu mer misstänksam....

• Svar på tråden Vad sysslar min man med?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 10:04:25 följande:

Upptäckte av en slump imorse att min man har kik nedladdad i sin telefon. Konfronterade men han nekar, säger att han inte vet varför och att han inte har laddat ner någonting.

En app kan väl inte bara ladda ner sig av sig själv? Och varför har en gift 35årig man en sådan i sin telefon. Varför inte bara smsa o ringa sina vänner.

Om det inte är så att han faktiskt har något att dölja?

Vad tror ni? Några erfarenheter?

I och med att han blev arg och säger att jag bara hittar på gör att jag blir ännu mer misstänksam....

Nej givetvis laddar en app inte med sig själv, han har gjort detta medvetet. Nu blev han nog stressad när du konfronterade honom och valde korkat nog att spela ovetande.
  • Anonym (nja)

Nja att han skulle ha Kik på telefonen ser jag inte som någonting konstigt alls. Men att han nekar till det och blir arg låter ju lite konstigt.. Fast sen förstår jag inte riktigt vad det är du tycker är konstigt med den appen och varför det skulle va nått konstigt som du måste ta upp med honom?

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (nja) skrev 2016-02-09 10:17:01 följande:

Nja att han skulle ha Kik på telefonen ser jag inte som någonting konstigt alls. Men att han nekar till det och blir arg låter ju lite konstigt.. Fast sen förstår jag inte riktigt vad det är du tycker är konstigt med den appen och varför det skulle va nått konstigt som du måste ta upp med honom?

Kanske har jag inte stenkoll på vad kik är men jag vet iaf så mycket som att man har sin profil dold o att det man inte vill/kan smsa eller ringa kan man göra på kik.

Så jag ställer mig frågande är varför min som är gift med mig har nåt sånt. Varför inte smsa eller ringa???
  • Anonym (nja)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 10:19:54 följande:

Kanske har jag inte stenkoll på vad kik är men jag vet iaf så mycket som att man har sin profil dold o att det man inte vill/kan smsa eller ringa kan man göra på kik.

Så jag ställer mig frågande är varför min som är gift med mig har nåt sånt. Varför inte smsa eller ringa???

Det är väl inte värre än att smsa? Blir ju iof mer som en chat en enkelt sms, alltså typ som Facebook messenger och likande. Jag är gift, både jag och min man har Facebook messenger, viber, tango och Skype på telefonen. Ser inget konstigt med det.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 10:19:54 följande:

Men blandar du inte ihop två olika saker nu?

Att han borde skicka sms/ringa istället är ju bara din åsikt.

Att han nekar till att öht ha laddat ner den OCH blir arg över dina frågor är något helt annat.

Förstår du vad jag menar? Det är tillit det handlar om här, och du känner dig sviken nu.
  • Anonym (kik)

Har ingen koll på just kik men har själv använt många andra chatappar. Däri ligger nog inte konstigheter men som de flesta andra säger, hans beteende när du ifrågasätter detta tyder nog mer på att han har nåt lurt för sig

• Anonym (Förvirrad)

Ok vi säger så här. Varför nekar han? Det är väl det som gör mig mest frustrerad. Jag såg med egna ögon att appen var där men sen när han tog telefonen och skulle visa mig sen så var den borta, självklart raderade han den säkert.

Gällande just kik så är det allmänt känt att folk sexchattar där. Många utav min singelkompisar gör det.

Denna händelsen är till följd av två (vill inte dra detaljer om den första) som gör att jag blivit så jävla misstänksam mot honom.

• Anonym (SamBo)

En app laddar inte ner sig själv. Vet inte något om kik egentligen och appen i sig är kanske inget konstigt att ha. Det konstiga är väl att hans reaktion. Varför han nekade till att han laddat ner den... Han kunde ju bara sagt varför han har den annars.

• mrskreiz

Intressant. Lite kuriosa, jag plockade för någon månad fram en mobil som legat i en låda som backup. Nu behövdes en extra enhet. Jag skilde mig för tre år sedan. Startar telefonen, allt är registrerat i mitt ex namn. Inte så konstigt, han använde den väl sist. Jag hittar oxå kik på den och blev oxå väldigt misstänksam. Mitt ex hade väldigt få sociala kontakter, så som jag trodde och de han hade visste jag om, trodde jag. 
    Så - jag förstår dig. Om han inte är en person som man tror är den sociala typen så undrar man vad en sådan app gör där. 

Däremot.

Det är inte ovanligt att många reagerar instinktivt, negativt och i försvar oavsett om de är skyldiga till något eller ej. För många är det en (omedveten) strategi när de plötsligt bemöts av någon form av kritik/ifrågasättande. T.om om frågan inte ens är menad som negativ, så kan man reagera så, utan att det behöver betyda någonting.
    Så, det kan vara så att appen används för skygga aktiviteter med andra. Det kan oxå vara så att det är en app som han kanske laddat ner från någon reklam och helt enkelt glömt bort eller vad det nu kan vara = dvs helt oskyldigt.
    Det svaret kan ingen veta mer än din man och möjligen du.

Döm honom inte på förhand och gör er båda en chans att försöka tala om det utan negativa och/eller ifrågasättande anspelningar så hoppas jag att du får klarhet.

-- Jag bloggar om livet som långtidssjukskriven. -- www.familjeliv.se/blogg/thewaiting/ --
  • Anonym (JJ)

Jag skulle också bli misstänksam, då Kik är en app som används väldigt flitigt för just sexchat mm. Många som spelar tex. wordfeud är oseriösa och vill enbart komma i kontakt andra (hänt mig ett flertal ggr) och uppmanar en att ladda ner kik... Nu vet inte jag om din man har wordfeud, men många skriver till varandra där via deras chat.

Svar på tråden Vad sysslar min man med?