• Anonym (Förvirrad)

Vad sysslar min man med?

Upptäckte av en slump imorse att min man har kik nedladdad i sin telefon. Konfronterade men han nekar, säger att han inte vet varför och att han inte har laddat ner någonting.

En app kan väl inte bara ladda ner sig av sig själv? Och varför har en gift 35årig man en sådan i sin telefon. Varför inte bara smsa o ringa sina vänner.

Om det inte är så att han faktiskt har något att dölja?

Vad tror ni? Några erfarenheter?

I och med att han blev arg och säger att jag bara hittar på gör att jag blir ännu mer misstänksam....

• Svar på tråden Vad sysslar min man med?
  • molly50
    Ordinär Man skrev 2016-02-10 22:53:59 följande:
    Är det så svårt att se att TS skapade sig anledningen? Hon skrev tydligt att det var av en tillfällighet. När hennes man sedan blir arg är det misstänkt, och bekräftade att det var rätt att snoka.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "har något att dölja"? Du menar att hennes man inte har någon rätt till något privat alls? Vad ska han sen göra? När han tog bort appen är det misstänkt.

Men om han hade behållit den hade det ju varit ännu mera misstänkt! VAD SKA HAN MED DEN TILL?!!? Läge för mera snokande, för misstänkt är det ju. Eller hur? Och om han visar henne appen att det är för att planera fredagarnas ölrundor med grabbarna, så finns det ju alltid andra möjligheter.

Dolda appar? Hemlig telefon gömd i vattentanken på toa? Möjligheterna är oändliga och det finns inga gränser. Bokstavligt.

Fast TS kanske nöjer sig med att snoka i sin sin mans telefon? Som låg "helt öppen".
    Nej,jag kan inte se att TS har skapat sig anledningen.
    Och du kan verkligen inte se det märkliga i TS mans reaktion?

Visst,det kan mycket möjligt vara så att han är ärlig. Att han inte har några speciella avsikter med appen. Men varför inte bara säga det då istället för att bli arg och plocka bort appen?
    Tycker du verkligen inte att det är det minsta märkligt?
    Är det verkligen så svårt att vara ärlig om sina avsikter för sin partner?

Vad jag menar med att "inte ha någonting att dölja" trodde jag framgick ganska tydligt.
    Varför ska man ha en massa hemligheter bakom ryggen på sin partner?
    Min man och jag har inga som helst problem med att visa varandra våra telefoner eller konton på sociala medier.
    Och det kan vi göra även fast vi tycker att man har rätt till ett privatliv.
    Man måste komma ihåg att det är skillnad på att ha ett privatliv och på att dölja vad det är man gör när partnern inte ser eller är med.
    Mattias och Hannah.
  • TopSecretMe
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-11 11:01:23 följande:
    Ja kanske jag är det eller jag hoppas att jag är det och då är det mitt problem som jag måste ta tag i
    på ditt agerande så verkar du ha lite problem. Du verkar ha intensiva agerande.
  • Anonym (Mjo)
    molly50 skrev 2016-02-11 11:02:35 följande:

Nej,jag kan inte se att TS har skapat sig anledningen.

Och du kan verkligen inte se det märkliga i TS mans reaktion?

Visst,det kan mycket möjligt vara så att han är ärlig. Att han inte har några speciella avsikter med appen. Men varför inte bara säga det då istället för att bli arg och plocka bort appen?

Tycker du verkligen inte att det är det minsta märkligt?

Är det verkligen så svårt att vara ärlig om sina avsikter för sin partner?

Vad jag menar med att "inte ha någonting att dölja" trodde jag framgick ganska tydligt.

Varför ska man ha en massa hemligheter bakom ryggen på sin partner?

Min man och jag har inga som helst problem med att visa varandra våra telefoner eller konton på sociala medier.

Och det kan vi göra även fast vi tycker att man har rätt till ett privatliv.

Man måste komma ihåg att det är skillnad på att ha ett privatliv och på att dölja vad det är man gör när partnern inte ser eller är med.

Men man ska inte heller behöva visa varandra sina konton på sociala medier, även fast man inte har något att dölja..
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-11 11:15:25 följande:

Men man ska inte heller behöva visa varandra sina konton på sociala medier, även fast man inte har något att dölja..

Det är ju en personlig åsikt! I vårt fall fram tills nu så har vi alltid pratat visat, lånat ut sin telefon till varandra. Berättat vilka sociala medier vi är på osv.
  • Anonym (dubbelkolla)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-10 09:24:11 följande:
    Precis det var väl så jag skulle ha gjort egentligen! Inte konfronterat på en gång utan väntat ett tag när jag hade mer "bevis". Det sjuka i hela det här är att han fortsätter o ljuga, han förnekar att appen har laddats ner. Det är så patetiskt!
    Be han visa sin app-store, där ligger ju alla appar i molnet om man haft dem installerade ;)
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (dubbelkolla) skrev 2016-02-11 11:21:31 följande:

Be han visa sin app-store, där ligger ju alla appar i molnet om man haft dem installerade ;)

Yes ska göra det. Men kan man de datum på när de nedladdats? Egentligen inte att de spelar nån roll men mer av nyfikenhet?
  • molly50
    Anonym (Mjo) skrev 2016-02-11 11:15:25 följande:
    Självklart inte. Men det är något vi gör helt frivilligt.
    T ex om det är något vi vill visa för den andre.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (dubbelkolla)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-11 11:27:58 följande:
    Yes ska göra det. Men kan man de datum på när de nedladdats? Egentligen inte att de spelar nån roll men mer av nyfikenhet?
    Nej det ser man inte. Men man kan inte heller ta bort dem, så har du en gång laddat ner dem så ligger de i listan. Vet du själv hur du ser det? Har du med en iPhone?
  • Anonym (sexchatt)

[quote=76324454][quote-nick]Anonym (nja) skrev 2016-02-10 17:41:47 följande:[/quote-nick]

Fast nej, Kik är inte en sexchat. Sen att en del folk använder appen till att sexchatta är en helt annan sak.

[

Det är möjligt att appen inte marknadsförs som en sexapp, men om en majoritet brukar den som en sådan så är den det.

• Anonym (Micke)
    Anonym (sexchatt) skrev 2016-02-11 11:36:42 följande:
    [quote=76324454][quote-nick]Anonym (nja) skrev 2016-02-10 17:41:47 följande:[/quote-nick]
    Fast nej, Kik är inte en sexchat. Sen att en del folk använder appen till att sexchatta är en helt annan sak.
    [

Det är möjligt att appen inte marknadsförs som en sexapp, men om en majoritet brukar den som en sådan så är den det.
    Yngre kvinlig kollega på jobbet ( som har kik ) hävdar att det är mest snoppbilder som killar skickar.
    Inte så romantiskt med andra ord.  Just say'in.
Svar på tråden Vad sysslar min man med?