• Anonym (Förvirrad)

Vad sysslar min man med?

Upptäckte av en slump imorse att min man har kik nedladdad i sin telefon. Konfronterade men han nekar, säger att han inte vet varför och att han inte har laddat ner någonting.

En app kan väl inte bara ladda ner sig av sig själv? Och varför har en gift 35årig man en sådan i sin telefon. Varför inte bara smsa o ringa sina vänner.

Om det inte är så att han faktiskt har något att dölja?

Vad tror ni? Några erfarenheter?

I och med att han blev arg och säger att jag bara hittar på gör att jag blir ännu mer misstänksam....

• Svar på tråden Vad sysslar min man med?
  • Ordinär Man
    molly50 skrev 2016-02-10 18:49:31 följande:
    Det tillhör väl vanligt hyfs att vara ärlig mot sin partner också,eller hur.
    Jag tycker inte att det är ok att snoka i sin partners telefon om man inte har anledning., Så där har du fel.
    Men däremot så anser jag att det kan vara ok om man har anledning att tro att ens partner har något att dölja.
    Det är väl bättre att försöka hitta eventuella bevis för sina misstankar innan man börjar anklaga sin partner.
    Och TS man beter sig ju väsligt märkligt när han först blir arg när TS konfronterar honom om KiK-appen och sedan tar bort appen från sin mobil.
    Det må vara ett gammalt argument. Men så gör man väl inte om man inte har något att dölja.
    Är det så svårt att se att TS skapade sig anledningen? Hon skrev tydligt att det var av en tillfällighet. När hennes man sedan blir arg är det misstänkt, och bekräftade att det var rätt att snoka.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "har något att dölja"? Du menar att hennes man inte har någon rätt till något privat alls? Vad ska han sen göra? När han tog bort appen är det misstänkt.

Men om han hade behållit den hade det ju varit ännu mera misstänkt! VAD SKA HAN MED DEN TILL?!!? Läge för mera snokande, för misstänkt är det ju. Eller hur? Och om han visar henne appen att det är för att planera fredagarnas ölrundor med grabbarna, så finns det ju alltid andra möjligheter.

Dolda appar? Hemlig telefon gömd i vattentanken på toa? Möjligheterna är oändliga och det finns inga gränser. Bokstavligt.

Fast TS kanske nöjer sig med att snoka i sin sin mans telefon? Som låg "helt öppen".
  • Anonym (Rationell)

Kik är i grund och botten en chat-app som så många andra. Jag använde den för några år sen för att bara prata med folk, även om sex ibland, men det har jag använt de flesta sociala appar till. 

Du säger "dold profil" ofta.. vad menar du med det egentligen? De är sökbara som i vilken annan meddelandeapp som helst.

Jag tycker inte du ska dra för stora växlar på appen i sig, däremot är det ju konstigt att han nekar till att ha installerat den. 

Två sätt att kolla om han använt den:

Ladda ner den själv och sök efter honom. Han kan ha valt ett förutsägbart användarnamn om du har tur.
    För att skapa ett kik-konto måste man ange och bekräfta en e-postadress. Gör en snabb sökning i hans inbox. Jag gjorde det just i min egen, och jag har ett mail med ämnet "Welcome to Kik Messenger". I mailet framgår även användarnamn. Heter han Looking4Pussy35 så blir det svettigt att förklara bort.

Och se till att dela med dig av dina fynd :)
  • Ordinär Man
    Anonym (Rationell) skrev 2016-02-11 06:56:51 följande:

...

För att skapa ett kik-konto måste man ange och bekräfta en e-postadress. Gör en snabb sökning i hans inbox. Jag gjorde det just i min egen, och jag har ett mail med ämnet "Welcome to Kik Messenger". I mailet framgår även användarnamn. Heter han Looking4Pussy35 så blir det svettigt att förklara bort.

Och se till att dela med dig av dina fynd :)

Hur ska man kunna hacka sig in på en annans mejl? För övrigt har jag bestämt för mig att det är olagligt!
  • Anonym (Förvirrad)

Jag kommer att hålla min ögon o öron öppna här framöver. Kommer intr att konfrontera honom något mer utan köra på som vanligt. Det är ju så kallat mitt problem med att gå runt med denna misstanke och nej den misstanken bygger inte på att enbart denna händelse som jsg skrivit om i detta inlägg utan denna misstanke har dykt för ett par månader sen. Jag har sett o upptäckt andra saker hos honom som har gjort att jag har ställt mig frågande. Vill inte gå in i detaljer men tex säger att han varit på jobbet men så har jag fått veta sen att han varit på andra platser som har skapat osäkerhet hos mig. Jag har aldrig misstänkt min man för någonting förut i vår relation. Vi har levt tryggt och säkert. Men nu när små lögner och saker dyker upp så kan man inte bli mer än misstänksam.

Varför ljuga om saker eller förneka om man inte har något att dölja?!

Men som sagt folk kanske tycker att jag överreagerar men det här bygger på annat också. Och om

Det är så att det kommer fram tillslut stt han har hållit saker bakom min rygg (vad det än må vara) så får jag ta mitt beslut då om hur jag ska gå vidare.

• TopSecretMe
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-09 10:04:25 följande:

Upptäckte av en slump imorse att min man har kik nedladdad i sin telefon. Konfronterade men han nekar, säger att han inte vet varför och att han inte har laddat ner någonting.

En app kan väl inte bara ladda ner sig av sig själv? Och varför har en gift 35årig man en sådan i sin telefon. Varför inte bara smsa o ringa sina vänner.

Om det inte är så att han faktiskt har något att dölja?

Vad tror ni? Några erfarenheter?

I och med att han blev arg och säger att jag bara hittar på gör att jag blir ännu mer misstänksam....

Vet du ens vad KIK är? Varför skulle han vara otrogen för att äga ett kik konto? Det är som att han har facebook fast bara facebookchatten i detta fall. 

Det är lite konstigt att han har kik då bara fjortisar använder sig av såna medel, typ 13 åringar. Han kanske vill ta tillbaks sin ungdom fast i ett modernt sätt.
  • Anonym (Förvirrad)
    TopSecretMe skrev 2016-02-11 10:25:54 följande:

Vet du ens vad KIK är? Varför skulle han vara otrogen för att äga ett kik konto? Det är som att han har facebook fast bara facebookchatten i detta fall. 

Det är lite konstigt att han har kik då bara fjortisar använder sig av såna medel, typ 13 åringar. Han kanske vill ta tillbaks sin ungdom fast i ett modernt sätt.

Jag vet nu vad KIK är. Hela det här började med att jag fann det konstigt att han har just kik men inte Facebook, inte messenger, inte Instagram. Sen när jag frågade så blev han arg och började köra med "jag vet inte hur den hamna där" osv. Istället för att säga "ja jag har den pga mina vänner mitt jobb" osv.

Inte konstigt att man blir misstänksam.

Kan bara se till mig själv, exakt allt jag har i min telefon står jag för, har svar på varför om någon undrar.

Vill han sexchatta så fine, då saknar han uppenbarligen något hos mig och det säger förmodligen mer om mig än om honom. Men ljug inte, äg dina handlingar och stå för dem!!!!
  • Anonym (Förvirrad)

Ska även tillägga att när jag så kallat konfronterade honom så var jag inte arg, gick inte på utan frågads bara helt lugnt.

Telefonen låg upplåst på bordet i köket och jag för sem sekund tittade på den för att jag skulle sätta mig o äta frukost. Och där var appen.

• Anonym (kiken)

Har han inte en begagnad mobil, så har han troligtvis laddat ner appen själv! 

• Anonym (hej)

Personligen skaffade jag kik för att chatta som vanligt folk, sen att många använder det till att sexchatta gör inte den till en sexchatt. Det är en bra chatt om man vill vara lite anonym men ändå kunna snacka med folk man träffat online. Jag har snackat mest snusk på messenger faktiskt, är det också en sexchatt då?

Mitt ex chattade med sin kollega på quizkampen. Så vill man chatta med någon annan finns det många sätt att göra det på.

• TopSecretMe

Sök på google hans kik kontonamn så hittar du att han har vistats runt i en annan sida som jag vet inte hur folk hittar. Om man hittar såna sidor så säger det mycket om vem man är. 

Att gå runt med den använarnamnet säger ju mycket om honom. 

Dumpa, inget mer skitsnack. 

Svar på tråden Vad sysslar min man med?