molly50 skrev 2016-02-10 18:49:31 följande:
Det tillhör väl vanligt hyfs att vara ärlig mot sin partner också,eller hur.
Jag tycker inte att det är ok att snoka i sin partners telefon om man inte har anledning., Så där har du fel.
Men däremot så anser jag att det kan vara ok om man har anledning att tro att ens partner har något att dölja.
Det är väl bättre att försöka hitta eventuella bevis för sina misstankar innan man börjar anklaga sin partner.
Och TS man beter sig ju väsligt märkligt när han först blir arg när TS konfronterar honom om KiK-appen och sedan tar bort appen från sin mobil.
Det må vara ett gammalt argument. Men så gör man väl inte om man inte har något att dölja.
Är det så svårt att se att TS skapade sig anledningen? Hon skrev tydligt att det var av en tillfällighet. När hennes man sedan blir arg är det misstänkt, och bekräftade att det var rätt att snoka.
Jag vet inte riktigt vad du menar med "har något att dölja"? Du menar att hennes man inte har någon rätt till något privat alls? Vad ska han sen göra? När han tog bort appen är det misstänkt.
Men om han hade behållit den hade det ju varit ännu mera misstänkt! VAD SKA HAN MED DEN TILL?!!? Läge för mera snokande, för misstänkt är det ju. Eller hur? Och om han visar henne appen att det är för att planera fredagarnas ölrundor med grabbarna, så finns det ju alltid andra möjligheter.
Dolda appar? Hemlig telefon gömd i vattentanken på toa? Möjligheterna är oändliga och det finns inga gränser. Bokstavligt.
Fast TS kanske nöjer sig med att snoka i sin sin mans telefon? Som låg "helt öppen".