• TopSecretMe

Komvux, naturvetenskaplig basår??

Jag hittade "kurspaket" som jag inte vet vad det är, sedan så hittade jag i kurspaket "naturvetenskaplig basår"??? Sedan finns naturvetenskapligt basår i både (A och B nivå) syftar de på betyg? Att man får minst A eller B i betyg eller så blir man underkänt??

Kan någon förklara? Tappar hatten som jag inte äger.

• Svar på tråden Komvux, naturvetenskaplig basår??
  • Botad

A o B betyder nivå på kursen. Typ A motsvarar först årskursen i gymnasiet osv.

Ring komvux så får du exakt svar.

• Kjell2

Har du en gymnasieexamen och har läst matte 2 kan jag rekommendera tekniskt basår på någon högskola. Framförallt om du sen vill in på någon ingenjörsutbildning.

• TopSecretMe
    Kjell2 skrev 2016-02-10 10:32:50 följande:

Har du en gymnasieexamen och har läst matte 2 kan jag rekommendera tekniskt basår på någon högskola. Framförallt om du sen vill in på någon ingenjörsutbildning.

Mm hade tänkt det.
  • Kjell2
    TopSecretMe skrev 2016-02-10 12:29:50 följande:
    Mm hade tänkt det.
    Välj då i första hand en högskola för basåret där du vill fortsätta plugga.

• TopSecretMe
    Kjell2 skrev 2016-02-10 12:47:48 följande:

Välj då i första hand en högskola för basåret där du vill fortsätta plugga.

Måste föra högskoleprovet först för att komma in i basåret som jag vill börja. Behöver dessutom 1.3 för det.
  • Kjell2
    TopSecretMe skrev 2016-02-10 13:39:23 följande:
    Måste föra högskoleprovet först för att komma in i basåret som jag vill börja. Behöver dessutom 1.3 för det.
    Lycka till! Två månader kvar!

Har du inte tillräckliga betyg?
  • MEE83
    TopSecretMe skrev 2016-02-10 13:39:23 följande:
    1.3 fixar du, har du anmält dig? Sista anmälningsdagen är denna veckan har jag för mig. 
  • TopSecretMe
    MEE83 skrev 2016-02-10 13:47:55 följande:

1.3 fixar du, har du anmält dig? Sista anmälningsdagen är denna veckan har jag för mig. 

Tack för att du påminde. Gör det nu. Hoppas att jag klarar det.
Svar på tråden Komvux, naturvetenskaplig basår??