• Elliva

Tips på bra kattfoder tack!

Tycker detta med kattfoder är en djungel! Förstår ju att man ska ha ett foder med hög kötthalt, men hur mycket är högt? Ska man undvika spannmål i fodret helt? Vad har ni för tips?

• Svar på tråden Tips på bra kattfoder tack!
  • SoulsWillRise
    Dexter dot com skrev 2016-02-10 18:29:45 följande:

Det är oftast bättre priser på nätet men köper du i butik har du ju "smakgaranti" och får lämna tillbaks maten om katten inte gillar den. Jag köper alltid 10kg säckar och kommer då ner i 50-60kr/kg vilket är helt ok.

Okej det är väl typ 1000 kr i månaden? Hur länge räcker en sån påse? Om du måste välja ett särskilt foder, vilket blir det? :) har nämligen kollat upp alla som nämns i tråden och jag blir jätte förvirrad vilken man ska välja :/
  • Dexter dot com
    SoulsWillRise skrev 2016-02-10 18:38:11 följande:
    Okej det är väl typ 1000 kr i månaden? Hur länge räcker en sån påse? Om du måste välja ett särskilt foder, vilket blir det? :) har nämligen kollat upp alla som nämns i tråden och jag blir jätte förvirrad vilken man ska välja :/
    En 10kg säck räcker länge åt min katt, han äter ca 50-60 g/dag ( drygt 1 dl ) så ungefär 5 månader. Porta 21 har jag inte sett på butik men Applaws och Purenatural brukar finnas. Acana och Orijen är också ok foder.
  • SoulsWillRise
    Dexter dot com skrev 2016-02-10 18:47:40 följande:

En 10kg säck räcker länge åt min katt, han äter ca 50-60 g/dag ( drygt 1 dl ) så ungefär 5 månader. Porta 21 har jag inte sett på butik men Applaws och Purenatural brukar finnas. Acana och Orijen är också ok foder.

Oj järnvägar vad länge :D det ska jag absolut kolla upp, tusen tack :)
  • Dexter dot com
    SoulsWillRise skrev 2016-02-10 19:23:57 följande:
    Nu äter ju min burkmat också men han väger 9kg så han är inte liten i maten :)
  • SoulsWillRise
    Dexter dot com skrev 2016-02-10 19:26:29 följande:

Nu äter ju min burkmat också men han väger 9kg så han är inte liten i maten :)

Oj 9 kg???? :D helt otroligt :) jag ger min katt blöt foder också. Jag köper det på rusta. Whiskas tror jag det är. Är det bra eller dåligt? Nu är jag lite nyfiken. Om jag frågar djuraffären vilket foder dom rekommenderar, vad tror du dom svarar? Vet fortfarande inte vilket man ska välja :(
  • Elliva
    Eleonor01 skrev 2016-02-10 14:46:37 följande:

Vi köper royal Canin på zooplus.se

Bra pris å innehåll!

Fast innehåller inte det mycket spannmål?
  • Elliva
    SoulsWillRise skrev 2016-02-10 19:23:57 följande:

Räcker säkert länge om det är bra innehåll som mättar bättre och längre, kan jag tänka mig.
  • Dexter dot com
    SoulsWillRise skrev 2016-02-10 20:06:50 följande:
    Oj 9 kg???? :D helt otroligt :) jag ger min katt blöt foder också. Jag köper det på rusta. Whiskas tror jag det är. Är det bra eller dåligt? Nu är jag lite nyfiken. Om jag frågar djuraffären vilket foder dom rekommenderar, vad tror du dom svarar? Vet fortfarande inte vilket man ska välja :(
    Han var en vildkatt jag hittade helt utmärglad för 12 år sen men nu är han stor och välmående ;)

Whiskas är ok burkmat. Personalen i djuraffärer har tyvärr sällan någon utbildning i näringslära utan brukar rekommendera dom foder dom för tillfället har erbjudande på . Fråga efter spannmålsfria foder med hög kötthalt för kastrater.
  • SoulsWillRise
    Dexter dot com skrev 2016-02-11 04:53:38 följande:

Han var en vildkatt jag hittade helt utmärglad för 12 år sen men nu är han stor och välmående ;)

Whiskas är ok burkmat. Personalen i djuraffärer har tyvärr sällan någon utbildning i näringslära utan brukar rekommendera dom foder dom för tillfället har erbjudande på . Fråga efter spannmålsfria foder med hög kötthalt för kastrater.

Tack igen :)
Svar på tråden Tips på bra kattfoder tack!