Tips på bra kattfoder tack!
Tycker detta med kattfoder är en djungel! Förstår ju att man ska ha ett foder med hög kötthalt, men hur mycket är högt? Ska man undvika spannmål i fodret helt? Vad har ni för tips?
Tycker detta med kattfoder är en djungel! Förstår ju att man ska ha ett foder med hög kötthalt, men hur mycket är högt? Ska man undvika spannmål i fodret helt? Vad har ni för tips?
Det är oftast bättre priser på nätet men köper du i butik har du ju "smakgaranti" och får lämna tillbaks maten om katten inte gillar den. Jag köper alltid 10kg säckar och kommer då ner i 50-60kr/kg vilket är helt ok.
En 10kg säck räcker länge åt min katt, han äter ca 50-60 g/dag ( drygt 1 dl ) så ungefär 5 månader. Porta 21 har jag inte sett på butik men Applaws och Purenatural brukar finnas. Acana och Orijen är också ok foder.
Nu äter ju min burkmat också men han väger 9kg så han är inte liten i maten :)
Vi köper royal Canin på zooplus.se
Bra pris å innehåll!
Oj järnvägar vad länge :D det ska jag absolut kolla upp, tusen tack :)
Rekommenderar ett spanmåls fritt foder, typ acana/orijen/pure naturale.
Han var en vildkatt jag hittade helt utmärglad för 12 år sen men nu är han stor och välmående ;)
Whiskas är ok burkmat. Personalen i djuraffärer har tyvärr sällan någon utbildning i näringslära utan brukar rekommendera dom foder dom för tillfället har erbjudande på . Fråga efter spannmålsfria foder med hög kötthalt för kastrater.