• Mariana79

Höstbebisar efter IVF 2016

Får jag hänga med er?

Fick Gravid 2-3 på cb digital i morse 1 dag före TD.

Så extremt jävla lycklig nu men samtidigt så tror jag knappt det är sant och att ngn kommer att väcka mig ur min dröm snart :)

Kram!

• Mariana79

Sista lutinus tabletten införd i morse och jag är skraj för det. Tycker att det verkar så olika hur länge man ska ta dem. Men hoppas det inte är ngn fara! VUL är nu inbokat till 21/3 - spännande!

Hoppas ni alla mår bra!

• Mariana79
    Iskristall skrev 2016-03-01 11:44:57 följande:

Jag tog min sista Lutinus i går kväll. Jag är också skraj! Jag fick vul inbokat 18/3. Visst är det spännande!

Ja, jag hoppas dagarna går undan fram till vul så kan man pusta ut lite när man når den milstolpen <3

Far i tankarna mellan att njuta och oroa mig, men det är väl fullt normalt :)
  • Mariana79
    Iskristall skrev 2016-03-01 17:14:10 följande:

Ja men precis, har precis samma känslomässiga berg och dalbana Men det här ska gå bra!!

Ja! Absolut :)
  • Mariana79
    Filli89 skrev 2016-03-02 13:56:08 följande:

Tjejer talade precis med kliniken. Ja frågade gällande lutinusen o ja talade om att ja tyckte det var läskigt att sluta bara så där , frågade även vf vissa tar de fram till v12. Hon sa att de kvinnor som gör det har ingen egencykel och det är en annan typ av behandling dvs har man mens och äl osv av sig själv utan att framkalla de klarar kroppen av att behålla embryot själv om inget annat skulle vara fel. Men dessa kvinnor som inte har cykel har heller ingen slemhinna som byggs upp så de behöver hjälp med det och även när den har byggts upp så behöver man hjälp för att hålla kvar de df tar de progesteron sent in i graviditeten.

Tänkte kan vaa lugnande att få veta lite vf de är så olika. Hoppas ni har en bra dag. Kram

Du är väl den sötaste på hela denna dagen <3

Tack snälla för den infon. Nu blev man ju betydligt lugnare! Tusen tack du rara för att du delar med dig!
  • Mariana79
    stajlish skrev 2016-03-03 12:30:11 följande:

Jag får tyvärr gå ur tråden. Var på vul i tisdags och där fanns bara en fin liten hinnsäck i "rätt" storlek, men tom :( Antagligen blivit missed abortion enligt bm. Kroppen har inte fattat att det blivit missfall än då jag inte fått nån blödning än. Så nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det... Hann iaf va gravid i 8 veckor... Nu får vi ladda PM inför IVF2 då vi inte har fler ägg i frysen. Orättvist och bittert! Men men, det är va det är. Lycka till till er andra här inne! :)

Så ledsam läsning :( jag beklagar verkligen <3 Stor Styrke kram till dig!
  • Mariana79
    jewel skrev 2016-03-04 10:22:41 följande:

Idag fick vi se ett litet hjärta ticka! <3 Jag var så nervös innan men nu känns allt helt underbart. Jag är också hungrig hela tiden, nu ska jag fira med att äta kanelbullar! :)

Gud så underbart! Härligt nu kan du njuta <3
  • Mariana79
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:28:30 följande:

Grattis till nya plus i tråden! :D

Idag har vi varit på ett tidigt VUL och fick se en liten med ett tickande hjärta. <3

Underbart!! Gratulerar!
  • Mariana79

Hej tjejer!

Även jag är livrädd och ännu räddare idag då jag fick rosa blod på pappret när jag kissade... även jag har gjort flera gravtest för att se ökningen. Senast igår då gjorde jag en cb digital där det stod 3+... måtte det bara vara en normal blödning och inget annat!

• Mariana79
    Soffan83 skrev 2016-03-09 11:05:39 följande:

Hjärtat slog!! 17 mm är bebisen och jag bröt ihop fullständigt av lycka, grina o hulkade så hela apparaten hoppade :)) vi är lyckligast i världen just nu! Stor kram till er alla!

Så härligt! Vilken lycka! Hoppas verkligen att få uppleva det med om 1 1/2 vecka.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016