• Mariana79

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-03-29 08:46:43 följande:

Samma för mig sen ett par dagar tillbaka. Usch. Hatar att må så! Fattar inte hur man ska orka med arbetsveckorna.

Jag har i alla fall precis fått se hjärtslag. Allt såg fint ut. Bra tecken var tydligen en utspänd hinnsäck och att den var högt uppe i livmodern. Dessutom 10,3mm lång så bang on time på 7+2 vilket är vad jag är idag.

Nytt VUL inbokat om två veckor - älskar att jag går privat och utan problem får VUL när jag vill. :)

Så ljuvliga nyheter så här på morgonen :)
  • Mariana79

Jag går in i vecka 10 (9+0) idag. Illamåendet har lagt sig något, det är skönt. Är jättetrött ff och nu börjar flytningarna komma mer också. Kom ihåg att de satte igång mer ungefär vid denna tid förra graviditeten också. Känner mig tjock men har inte vågat ställa mig på vågen :/ Denna grav är jag sugen på allt onyttigt... speciellt cheeseburgare från Mc D.. chips och annat skit med :( försöker verkligen kontrollera mig! Med sonen var jag as sugen på frukt och grönt hela tiden, mosade då i mig melon, jordgubbar och morötter... nåväl det är som det är :)

Nästa vecka på onsdag ska jag skriva in mig hos MVC och den 25/4 är det KUB-UL.. Längtar!!

Kram på er och trevlig helg!

• Mariana79
    Filli89 skrev 2016-04-03 21:08:47 följande:

Som ja trodde började forsa blod. Nu är d nog kört för min del v10 vem trodde d.

Nej nej nej!! Måtte det inte vara ngn fara! Stor Kram! Tänker på dig!!
  • Mariana79
    Filli89 skrev 2016-04-04 04:33:08 följande:

Tyvär så kom nog allt ut under natten. Stora klumpar blod såg tom bebisen. Aah så kan de gå tyvär. Lycka till tjejer. Kram

Jag beklagar verkligen :(

Svårt att hitta rätt ord, stor kram!
  • Mariana79
    Filli89 skrev 2016-04-04 11:34:55 följande:

Aah man kan ju förundras av all pranks kroppen kommer med. Fostret lever fortfarande och graviditeten sitter kvar och tappen är stängd. Är på akuten och de vet fotfarande inte vart blodet kommer ifrån. Om ni såg de som kom ut igår hade ja trott att d va fostret och moderkakan och en del av livmodern till o med så mkt var det. Mina händer var full av blod klumpar, trodde tom ja såg armar och en moderkaka. Men nu ligger jag här i ovisshet. Jag är en ordentlig googlare men detta tar nog allt jag kunnat googla upp. Nu ligger man här i hopp o förtvivlan. O vette fan vad som händer. Läxan jag lärt mig är att varje person är en individ och Google kan aldrig säga något om just din kropp.

Men jösses din stackare! Vilken pärs du får gå igenom! Styrke kramar och så härligt att allt ändå ser bra ut.
  • Mariana79
    Filli89 skrev 2016-04-05 04:28:07 följande:

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

:( Så ledsamt, en stor kram till dig! Ta hand om dig!!
  • Mariana79
    JOLI skrev 2016-04-05 21:27:55 följande:

Någon här som upplevt smärta i svanken och överdelen av skinkorna? Jag kan knappt stå pga denna smärtan. Vet dock inte om den är kopplad till graviditeten, eller pga något annat.

Samma här, ibland ilar värken ner i benen också.
  • Mariana79
    jewel skrev 2016-04-07 11:08:33 följande:

Det gick bra på VUL idag! Bebisen var stilla denna gången men hjärtat slog. Den hade benen i kors, så gulligt. Synd att jag inte fick kort på det! Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Precis som för CB1982 ligger min moderkaka lågt, troligtvis därför jag blödde när jag lyfte tungt. Vet inte riktigt hur jag ska göra med mitt jobb nu, om jag ska skippa fältjobb helt.. Men det vill jag inte. Får ta det väldigt lugnt helt enkelt.

Så underbart att höra <3
  • Mariana79

Vill bara sända en stor kram till er som har det tufft just nu med blödningar. Tänker på er! Ta hand om er nu, kram!

• Mariana79

Gingerpool - BF 15/10

CB1982 - BF 20/10

Queen5683- BF 26/10

Sally Cinnamon - BF 28/10

Mariana79 - BF 4/11

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Mariana79
    Pipam skrev 2016-04-11 12:40:27 följande:

Jag ringde BM redan förra veckan. Det är mitt jobb som gör det helt ohållbart. Hög arbetsbelastning och jag löser det inte... Känner inte alls igen mig själv.

Hon beordrade mig vila och sen träffade jag läkare nu på förmiddagen. Hon sjukskrev mig 2 veckor heltid och sen ska jag jobba deltid till att börja med.

På läkarintyget står det "depressiva symptom" och sen sa hon att nu när jag väl är gravid så går proppen liksom ur och min kropp reagerar på det tillsammans med alla hormoner. Typ.

Ska träffa vårdcentralens psykolog också som jag stått på kö till skitlänge. Sökte i början på året då allt var nattsvart.

Nu är jag helt slut.

Så bra gjort av dig att söka hjälp och ta emot den. Hoppas du kan finna lugn och ro. Du ska se att du kommer tillbaka till balansen i livet igen. Det första steget har du ju redan tagit - hjälpen. Nu ska du försöka acceptera dina känslor och sedan bearbeta dem <3 Låt det ta den tid det tar, styrkan har du inom dig. Tänker på dig och ta hand om dig nu.

Kram!
  • Mariana79

Gingerpool - BF 15/10 

jewel - BF 16/10

Soffan83 - BF 19/10

Frmid - BF 19/10

CB1982 - BF 20/10 

Lallallalla - BF 24/10

Libra1 - BF 24/10

Queen5683- BF 26/10 

Sally Cinnamon - BF 28/10 

Iskristall - BF 31/10

Pipam - BF 3/11

Mariana79 - BF 4/11 

Pusheen - BF 8/11 

Amie77 - BF 12/11 

Irrbloss_83 - BF 12/11 

Kajo - BF 16/11

JOLI - BF 16/11

Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

• Mariana79
    JOLI skrev 2016-04-12 12:13:57 följande:

Skulle precis skriva om min "mensvärk" som har kommit idag och slagit på rejält! Fy fasen vad rädd jag är! Vilken vecka är du i?

Jag har det också mer frekvent nu, men hoppas att det är växtvärk. Har mega ont i ena skinkan också från mitten av den och ner.. Jag är i v 11 och illamåendet är i stort sätt helt borta. Brösten ömmar inget längre.. Vill ha symptomen kvar och ha dem hela tiden så jag slipper bli skraj :/
  • Mariana79
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:54:10 följande:

Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D

Underbart!
  • Mariana79
    CB1982 skrev 2016-04-15 18:52:39 följande:

Hej alla!

Var på Kuben idag och det var en helt underbar barnmorska vi träffade.

Hon bekräftade att hjärtat tickade på innan vi själva hann uppfatta det.

Något som var riktigt kul var att när jag kände bebis sparka (har varit osäker på om det varit bebis som jag känt) så såg man det sekunden senare på skärmen. Helt otrolig känsla!

Fick låg risk på kub resultatet.

Känns riktigt bra nu.

Härligt!!!
  • Mariana79
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:42:13 följande:

Tack! De räknar ut det direkt, ingen väntetid. Och man får en konkret siffra som de kan förklara om man vill. Var sjukt nervös innan men nu - Fågelkvitter och fanfarer!

Åh gud så skönt! Är så nervös - jag har mitt på måndag!
  • Mariana79

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

• Mariana79

Tack alla för era kramar <3 Från botten av mitt hjärta önskar jag var och en av er ett stort lycka till. Vi får se vad vi beslutar oss för i framtiden, nu tid för att sörja.

Kram på er och ta hand om er!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016