• Sally Cinnamon

Hej! Jo, får också sammandragningar när jag anstränger mig, särskilt om jag glömt att dricka ordentligt med vatten. Lite foglossningskänningar men inte allvarligt. Börjar känna mig stor och tung, känns galet att det är 3+ månader kvar!
    Imorrn mvc-besök. Ska bli intressant att se hur vikten och järnet ligger. Känner mig ganska trött men osäker på om det är naturligt eller brist.

• Sally Cinnamon
    Pusheen skrev 2016-07-15 07:54:08 följande:

Känslan när man vaknar och det är en viss liten som redan är vaken och i full gång <3

Härlig och lite surrealistisk känsla! :)
  • Sally Cinnamon
    Libra1 skrev 2016-07-15 10:31:05 följande:

En annan fråga. Har ni fått era moderskapsintyg? Man kan inte söka gravidpenning annars. Jag har inte fått mitt.

Tack för påminnelsen! Det ska jag be om idag på mitt mvc-besök. V.26 idag!
  • Sally Cinnamon

Jag fick intyget idag, inga problem. Och BÄTTRE hb idag än vid inskrivningen, konstigt!! BM tyckte jag kunde äta lite järnkosttillskott ändå iom att mitt hb störtdök förra grav, men bara typ ACO järn, halv dos, skönt!

• Sally Cinnamon

Tar bara Apotekets egna gravidvitamintablett och lite Apoteket järn trots att värdena var bra. Förra ggn fick jag äta en kombo av Duroferon och Niferex.

• Sally Cinnamon
    jewel skrev 2016-07-19 10:26:30 följande:

Igår tapetserade jag lillebrors rum o idag har jag börjat med inredningen så smått. Så mysigt! Nån mer som boar där hemma?

Vill också boa men bebisen ska bo inne i vårt sovrum i samma spjälsäng som storebror hade (som står kvar). Nåt eget rum blir det inte förrän i nästa boende, vad det nu blir! Jag får väl roa mig med att typ..bädda lite, eller köpa små små blöjor.
  • Sally Cinnamon

Åh vad jobbigt att ha så ont hörni! Fogarna få eller? Själv har jag börjat få mycket sammandragningar, påfrestande! Börjar jobba om en dryg vecka, får se hur det kommer funka. Har ett ganska aktivt jobb så ev får jag prata med BM om det om det fortsätter. Nån mer med mkt sammandragningar? Hört att det är vanligt att ha mycket med andra barnet (och framåt). Enda tipsen jag har läst är att försöka vila och inte bli uttorkad. Nån som hört nåt mer?

• Sally Cinnamon

Får inte heller direkt ont av sammandragningarna men känner att jag måste vila mycket när de kommer, sätta mig ner och så. Går inte riktigt ihop m mitt jobb så därav lite nervigt nu. Men läget är ju lite går det så går det. Tänker inte ta knäcken på mig själv redan innan bebisen har kommit, blir det för svårt så får vi lösa det.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016