Höstbebisar efter IVF 2016
Hur länge kommer pappan att vara hemma med er? Vi har sagt fyra veckor. Vet att det är mer än flesta, men är ändå orolig för hur det ska gå att plötsligt vara själv med två barn.
35 dar kvar här men vem räknar ;)
Ni som har barn sen innan, hur tacklar de att de ska bli storasyskon? Vår nästan treåring är ena stunden jättestolt över bebisen och att vara storebror, nästa stund megamammig, arg och trotsig och hoppar bak i utvecklingen och kan inte gå på pottan längre utan kissar hellre på sig. Pust! Han har kris verkar det som. Inte konstigt, men svårt att veta vad som är vanligt treårsbeteende och vad som hänger ihop med förestående förändring.
Tack för tips om syskonböcker och -tv, jewel! Har läst någon bok men ska definitivt kolla upp något mer. Förskolan skulle också skaffa något sa dom.
Också lite lugnande att det är fler som kommer ihåg treårstrots på liknande sätt, allt behöver såklart inte vara relaterat till nya familjemedlemmen.
Idag har han varit på strålande humör hela dan, mysigt!
Ja eget schampo är ju skönt. Ursäkta äckel nu, men jag fick kräks i håret under fl och hade gärna haft det lätttillgängligt redan där när jag duschade av mig.
Ang kläder så tyckte jag att det var ganska skönt med sjukhusets mjuktvättade långskjorta, mina egna grejer var inte lika amningsvänliga och utan hårda dragkedjor etc på så det är ett tips att tänka mjukt och lättöppnat i fronten om man vill ha sitt eget.
Ojoj, hur lågt måste det vara för att man ska få blod? Stackars dig, hoppas du snart mår bättre.
Hej alla!
Är helt slut, har varit ännu en intensiv och jobbig dag. Idag har de gjort fler undersökningar och hittade ett hjärtfel som heter Fallots tetrad. Han kommer behöva opereras vid 3-4 månaders ålder. Ska få med information imorgon när läkaren kommer och går ytterligare undersökningar.
Nu ska jag försöka sova lite...
Fick något som hette falsk ischias för ett par veckor sen. Beror på samma som foglossningen sa sjukgymnast. Min var svinjobbig men släppte när jag tränade i varmvattenbassäng. Har kommit tillbaka några gånger till men släppt när jag fått musklerna varma.
I övrigt har jag också en del foglossning. Klarar mig inte utan mitt bälte och tar det ganska lugnt. Tacksam ändå att det dök upp så sent i graviditeten!