• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-06-15 17:02:21 följande:

Så skönt! Har tänkt på dig. Grattis grattis!!

Tack fina

Usch så segt för dig.. Lider med dig. Väntan var helt olidlig i slutet.

Var så nervös och förväntansfull så när jag låg där, efter vad som kändes som en hel evighet så blev jag helt plötsligt helt yr och mådde illa och började svettas jättemycket! Fick be om en liten paus och min gubbe fick ge mig lite vatten. Fick liksom ingen luft!

Har aldrig någonsin varit med om liknande, brukar tåla det mesta och bara bita ihop men jag trodde jag var på väg att svimma för första gången i mitt liv.

Blev bättre av lite vatten. Tror det var pga alla intryck, det bara blev så verkligt. Den liksom bara var där.. En liten halvbakad ny människa. VÅRT barn.. Ja jösses. Så mäktigt!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-06-18 21:28:45 följande:

Instämmer! Vi tittade lite förra helgen. Jag tror det lutar mot en emmaljunga super nitro. Vad kände ni för?

Vi har typ bestämt oss nu för Britax Smile 2.

Den verkade enkel och smidig och inte allt för stor
  • Pusheen

Tack för alla tips!

Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns

Kan säkert sortera bort hur mycket som helst men man vill ju gärna veta de stora övergripande grejerna som man inte klarar sig utan typ.

Det har verkligen börjat klia i mina boa-till-bebis-fingrar!

Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg

Har typ inte gjort något än.. Har ett gästrum som ska bli barnrum men vi ska inte göra något med golv eller väggar. Fint som det är men jag har köpt en ljusslinga med bollar i ljusa pastellfärger som ska funka som dov mysbelysning. Har köpt en body med som jag inte kunde motså.

• Pusheen

Vaa? Skulle smink och nagellack vara farligt?

Har jag aldrig hört talas om.

Jag använder det som vanligt. Både smink och nagellack.

Kommer fortsätta med det

• Pusheen
    FörstaIVF skrev 2016-06-23 19:40:57 följande:

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

Grattis!

Nej, så klart.. Man ifrågasätter det mesta känns det som. Vill ju inte ta några risker.

Det var bara nytt för mig med nagellack och smink, aldrig tänkt på det som en riskfaktor

Glad midsommar önskar jag er alla!
  • Pusheen

Hoppsan.. Råkade visst köpa barnvagn idag hihi

Vi kollade på Cybex, Stokke, Emmaljunga, Crecent, Teutonia, Joolz och Britax. Kanske att jag glömt någon.

Det som föll oss bäst i smak och design, praktiskt, pris osv blev som vi tänkte från början. En Britax Smile 2 där typ allt ingick (liggdel, sittdel, babyskydd(bilstol) med fäste till bilen, skötväska, regnskydd och fotsäck). Vi är jättenöjda med beslutet.

Vi trodde dock att vi kunde hämta ut den senare när det börjar närma sig men vi fick med allt monterat med oss hem

Kändes lite overkligt!

Det finns en garanti där vi får pengarna tillbaka ifall det värsta skulle hända.

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-06-26 22:13:50 följande:

Haha, så skoj! Vad blev det för färg?

Ja, lite chockartat men man ska ju ändå ha en till slut

Allting, alla delar blev i svart. Enklast så tänkte vi, plus att jag trivs bäst i svart och det passar till allt
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-06-26 22:13:50 följande:

Haha, så skoj! Vad blev det för färg?

Men just det Kajo! Är det inte rul för dig imorgon?

Stort lycka till! Ska tänka på dig <3

Det var väl någon mer här som också skulle på rul imorgon?

Lycka till isf!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016