Höstbebisar efter IVF 2016
Hej! Är det nån mer som haft problem med migrän under grav? Jag hade migrän i tonåren och någon gång under förra (fullgångna) graviditeten. Ringde 1177 eftersom jag fick synbortfall och huvudvärk imorse och de tyckte att jag skulle ringa förlossningen för rådgivning. Förlossningen tyckte att jag själv skulle avgöra om jag behövde komma in! Konstigt!
Förstår inte varför de tyckte jag skulle ringa om det är jag själv som ska stå för bedömningen. Antar att det är havandeskapsförgiftning man oroar sig för med synbortfall? De kunde inte säga vilka ytterligare symtom jag skulle vara uppmärksam på bara "om det blir värre med något". Blir orolig att jag ska missa något samtidigt som jag TROR att det bara är migrän.
Har just nu ca 4 h restid till sjukhuset och vill inte direkt köra själv. Ligger i ett mörkt rum och vilar medan resten av semestersällskapet är på stranden :/
Om den kommer på mig så hade jag bara tänkt "typiskt" men som det är på dig att den bara ploppar upp så hade jag blivit lite misstänksam.
Migränen kan ju te sig på olika sätt och på olika personer.
Har du upplevt synbortfall vid dina tidigare attacker?
Det är ju väldigt svårt att bedöma själv hur man ska göra.
Men som sagt, lite lustigt att den bara kommer så där, eller? Men jag är ju van vid att ha det ett par ggr i veckan så jag vet inte..
Åk in om du är orolig men kör inte själv!
Annars kanske en kall blöt handduk på huvudet eller i nacken kanske kan lindra lite eller en varm dusch.. Coca Cola kan lindra ibland.
Krya på dig!