• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Idag är det vecka 25! :)

Någon som har tips på en BH storlek större? Har jättesvårt att hitta med F-kupa som sitter bra. Inte ens Twilfit hade någon vettig. :-/

• Libra1

Är det ok att vaxa ben när man är gravid? Det är riktigt jobbigt att raka sig nu. :P

• Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-07-06 16:18:03 följande:
    Specialbutiker, typ tantunderklädesbutiker, möjligtvis välsorterad Åhléns om du har tur. Synd att det är ett plagg man måste prova innan man köper, annars hade ju postorder varit bra. Vet inte om du bor i stan eller på landet.
    Hittade äntligen i en tredje Twilfitbutik idag. Bor i Malmö. Nere i stan har de rea på olika amningsbh om någon behöver. :D
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-07-06 20:52:15 följande:
    Jag har stora problem med bh. Jag är normalt en 70G och dom är lite små och trånga nu:( måste nog beställa på nätet när det är dags för amningsbh.
    Det är jättesvårt att hitta större storlekar som dessutom sitter bra. Det ska finnas en butik i Åkarp. Ett tips!!!
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-09 05:24:41 följande:

Gaah! Fått ganska mycket besvär av halsbränna sista dagarna. Kan knappt somna pga det sen vaknar jag runt 03.30-04 av både halsbränna och restless legs.

Hur ska det gå när man blir ännu större känner jag?

Fått tabletter av dr mot halsbrännan. De hjälpte inte igår, får hoppas att de börjar verka annars blir det tufft.

Ursäkta mitt gnäll men legat vaken ett par timmar nu

Samma här. Så pass att jag fått en jobbig hosta. Tar Omeprazol 2 ggr om dagen nu. Ska se om det blir bättre. Det tar någon dag för bästa effekt.

Hur ligger ditt blodvärde?
  • Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-07-09 10:24:52 följande:
    Ett trick för att slippa hostan är att höga huvudändan på sängen lite, typ lägga ett par böcker under sängbenen vid huvudändan. Då får magsyran svårare att ta sig till luftstrupsingången och man minskar hostan... :)
    Det där har jag funderat på!!! Tack för tips! :)
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-09 10:32:50 följande:
    Nej fy vad jobbigt! Stackare!

Jag fick omeprazol utskrivet av dr. Började ta dem igår och blev besviken på effekten men då kanske jag ska ha lite tålamod och vänta och se om de hjälper bättre.

Har ingen aning om hur mitt blodvärde är. Inte varit hos bm sen i vecka 12 och ska till henne nästa gång i augusti i vecka 26.
    För mig kan det ta en vecka för full effekt. Så håll ut. :)

Oj! Det var ett långt glapp. Jag får kryp i benen, huvudvärk och blir andfådd direkt när mitt blodvärde dalar. Men kroppen vänjer sig tydligen. Bara man inte ligger för lågt. Fråga din BM om du kan få kolla. Det är vanligt att man behöver extra efter v20.
  • Libra1

Just det! Magnesium har jag börjat äta. Ska tydligen hjälpa mot t ex vadkramp. Har faktiskt inte haft det denna graviditet.

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-10 11:32:16 följande:
    Ja, det känns jättelångt tills dess.. Är en månad kvar tills jag ska dit. Ringer nog och hör med dem om jag kan få kolla blodvädret.

Ska köpa magnesium och testa!

Jag vart bättre redan igår med halsbrännan. Hoppas det håller i sig
    Vad skönt att det börjar hjälpa!!! Det är så jobbigt med halsbränna. Jag mår så illa.

Hoppas du får hjälp av din BM. :)
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-07-11 08:27:57 följande:

Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(

Usch! Hoppas det inte är någon fara. Kan du inte kontakta din BM? Annars hade jag åkt in. Kanske en polyp som blöder? Jag har haft det.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016