• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

CB1982 skrev 2016-08-22 18:39:51 följande:

Hej alla!

Bebis ligger med huvudet ner. Har många samandragningar som verkligen gör ont. Livmodertappen är lite kortare nu men läkarna har beslutat att inte ge medicin för samandragningarna utan sätter värkarna igång ordentligt blir det ett planerat snitt då.

Känns konstigt att dom inte försöker stoppa det. Jag hoppas åtminstone att han stannar i 2,5 v till åtminstone då de klarar sig så mycket bättre själva då. Då kommer han/vi inte behöva stanna kvar så länge på sjukhuset

Väntar på att få rullstol denna veckan vilket är skönt för då kan man komma ut lite utan sjukhuset ostabila rullstolar med en stor järnstång med flagga där det står BB på.

Ny undersökning i morgon iallafall ochjag ska vara fastande utifall dom vill ta ut honom. De gör denna undersökningen varannan dag men kör ctg 3 ggr varje dag.

Hoppas bebisen vill stanna kvar ett tag till. Så de ger inget för att stoppa så här tidigt ändå? Vad beror det på?

Ta hand om er! <3
  • Libra1

Sitter hos barnmorskan och ska göra glukosbelastning nr2. Mår så illa idag! Hoppas det ser bra ut! Nervös!!!

• Libra1
    Sally Cinnamon skrev 2016-08-25 09:16:20 följande:
    Gick det bra Libra?

Själv har jag haft en mental dipp på sistone vad gäller graviditeten. Tycker man får mkt störiga kommentarer om magstorlek etc. Trodde aldrig jag skulle bli så känslig ang det! Min mage är så stor att jag får mkt att folk tror det är dags nu! Plus de vanliga skämten om att det kan vara två barn.
    Lägg lite fogar, lite benkramper och kasst järnvärde och -sömn på det och jag känner att det kunde vara skönt om det var klart snart.

När ska ni andra sluta jobba om ni jobbar nu?
    Ja det gick bra. Ingen diabetes!!! :)

Tråkigt att folk ska kommentera magen. Jag får aldrig dumma kommentarer som tur är. Det är ju så olika hur magen blir. :-/

Jag är sjukskriven men har fått igenom graviditetspenning. Känns bra!!!
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-08-25 10:53:12 följande:

Ja -Libra, hur gick det?

Jag kom precis hem efter min test och det såg bra ut.

Lyssnade också på bebben och det är ju bara så mysigt! Hen låg på tvären idag

Lider med er som inte mår så bra.

Jag har ont mellan benen och sover ganska dåligt. Mycket mer kan jag inte klaga på.

Jag är glad att jag inte jobbar och träffar så mycket folk som ska kommentera magen.

Räcker med mina svärföräldrar som kallar mig tjockis..

Någon mer här inne som rider och har häst? Rider ni än isf?

Sist när jag red så blev jag så öm mellan benen och hela magen stramade när jag gick efteråt.

Vill så gärna kunna hålla gång lite till..

Längtar så efter lilla bebben! Hur kan man älska någon så mycket som man aldrig har träffat

Känns som en hel evighet tills det är dags.

Det gick bra. Ingen diabetes!!! :)

Rida!!! Hu! Hade jag aldrig kunnat. Det är nog sammandragningar du får. Så jag hade nog tagit det lite lugnt med det.

Det börjar kännas väldigt nära för oss, men samtidigt långt iväg. Vill få klart allt nu. V 32 nu. :)
  • Libra1
    Pipam skrev 2016-08-26 08:14:47 följande:

Jag ska jobba till 35+2. (Sista sept).

Jag har semester sparad och även komp så jag behöver inte ta någon FP innan bebis kommer. Om han inte kommer tidigare då. (1 nov BF)

Jag har ju vart sjukskriven 50% sedan första juni så även om det känns "tidigt" att gå hem så behöver jag det verkligen. Sover de flesta nätter knappt pga domningar och nervsmärtor (bebis trycker ner till vänster på bäckenet så det strålar ner i ljumsken och benet). Har jag haft en dålig natt har jag ont i hela kroppen hela dagen efter... Kan inte ens klaga på trötthet, det är värken och smärtan som är det värsta.

Just nu mår jag i övrigt ganska bra!

Kan du inte få förlängt sjukskrivningen om du har så mycket besvär? Vet att läkarna kan vara lite svåra men det finns faktiskt de som får igenom det av FK. Kanske göra ett försök?

Tråkigt att ta av FP innan! :-/
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-08-26 11:08:51 följande:

Hej alla!

Väntar på att få en tid för planerat snitt nu.

Har fått komma hem då allt ser bra ut. Får röra mig lite mer men har en rullstol om jag vill ut på en promenad med någon som kör mig.

De planerar att ta honom i v 36/37 och låter mig inte gå längre.

Har frågat varför som inte stoppar och det beror på att bebis är stor för sin vecka samt fått lungmognadmedicin. De väger alltid för och nackdelar vid ett eventuellt stoppande.

De anser att det inte finns skäl att inte låta honom komma ut med tanke på bakgrunden.

Är nu i v 33 (32+0) så jag räknar neråt nu.

Jag allt klart inför ankomsten och har till och med några prematurplagg om det skulle behövas. Dessa har jag dock fått så inte behövt köpa nytt.

Vad skönt att du har fått komma hem. Måste kännas underbart! :)
  • Libra1
    Amie77 skrev 2016-08-27 09:25:46 följande:

Vecka 30 imorgon så ställde mig på vågen i morse. Bara gått upp +0,5 kg sen senaste gången för tre veckor sen! Jag är jättenöjd för jag har inte bantat (verkligen inte!), men inte heller ätit mycket godsaker (älskar godsaker så de senaste tre åren har regeln varit att inte köpa hem nåt för annars tar det slut på en sekund).

Nu tycker jag inte att "man" ska fokusera på vikten under graviditeten, utan jag är personligen nöjd för att jag gick upp 20+ kilo förra graviditeten (slutade väga vid +20), men fortfarande då jag blev gravid igen nu i februari låg jag på +5 kg efter förra graviditeten.

Iofs antar jag att det är nu man ökar som mest i vikt kanske... Bebisen i sig är ju +2kg till eller så. Men likväl.

Jag har också slutat gå upp i vikt. Känns lite märkligt. 10+ sen händer inget mer. Visserligen åt jag inget socker och vitt mjöl på nästan 2 veckor och nu tänker jag mig mer för vad jag äter.
  • Libra1
    irrbloss_83 skrev 2016-08-27 13:36:03 följande:

Jag har också stannat av i viktuppgången senaste veckorna, har gått upp runt 9-10 kg än så länge men nu är det stopp verkar det som. En annan sak jag har funderat en del på på senare tid är bebis rörelser, de känns mindre senaste veckorna än de gjorde runt kanske v 23-25. Han rör sig inte mer sällan, men det är som att rörelserna är svagare och mindre sparkar och mer ålningar. Är det nåt man borde oroa sig för eller är det helt enkelt så att han har mindre plats att röra sig på och alltså inte har plats att karatesparka.... Nån som vet?

Är du orolig så kontakta din BM eller förlossningen. Jag läste visserligen någonstans att rörelserna nu blir mer mjuka än innan eftersom bebis tar mer plats. Jag känner mer rörelser nu än just hårda sparkar.
  • Libra1

De där apparna är bra om man känner sig orolig. Annars åker man in och får CTG. Då blir det ett himla bus i magen. Hi hi! Bebis gillar nog inte det. :P

• Libra1
    Amie77 skrev 2016-08-29 01:00:03 följande:

Jag har för första gången denna graviditet varit inne på förlossningen för CTG. Bebisen kom aldrig igång riktigt idag heller och då tyckte vi att det var dags att ringa. Fick naturligtvis komma in och kolla CTG i en halvtimme. Ska säga att jag känt ett par sparkar innan jag åkte in så jag var inte alls oroad över om hon levde. Det jag gick på var uppmaningarna om minskade fosterrörelser och att ringa förlossningen om man märker det.

Jättebra CTG-kurva, ingen äggvita i urinen - dock är blodtrycket på väg upp stadigt: 139/86 nu (för en vecka sen 139/80), men fullt normalt tyckte BM. Jag vet dock att det var vid x/85 som min vanliga BM började oroa sig förra gången.

Fick även ett UL av läkare och så, så frustrerande att se hur hon busade runt där inne med armar och ben och jag kände ingenting!

Men allt såg bra ut! CTG som sagt, pigg verkade hon vara och fostervattenmängden var perfekt.

Skönt att veta det. Blev påmind av läkaren att undersökningen är "färsk" så om 24 timmar så "räknas" den inte längre. Då är det dags att höra av sig igen om man är oroad. Men nu hoppas jag det dröjer till nästa gång...

Vad skönt att allt såg bra ut!!! De kan skrämma en rejält ibland.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016