• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

JOLI skrev 2016-07-11 11:03:53 följande:

1177 rekommenderade mig att kontakta förlossningen för kontroll, men de tar inte emot oss förrän efter vecka 24 enligt min BM. Är i vecka 22 nu.

Funderar på akuten, ska först få i mig lite frukost bara. Trist start på semestern!

Var bor ni? 22+0 tillhör man förlossningen. Eller är det olika var man bor?

Finns ingen gynakut?
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-11 11:24:44 följande:

Jag pratade precis med mvc. Mitt ferritin låg på 28 i vecka 12.. Då åt jag ju även järntabletter så det var åt det låga hållet redan då.

Hon tyckte att jag kunde komma in på ny provtagning på onsdag om jag var orolig. Det ska jag absolut göra. Orolig är jag ju inte men jag vill inte vänta tills jag ska dit i augusti.

Jag tror att jag ska fortsätta med järntabletterna ändå fram tills dess så vet vi om de ens är tillräckliga att ta eller om jag måste ha ngt annat.

Vad bra att du får kolla upp det. Tycker också du ska fortsätta tills dess så får du koll på hur det påverkat. Bebisen tar mycket järn efter v20 så då är det vanligt att få en dipp.
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-07-11 17:20:04 följande:

Tack snälla ni! Allt såg bra ut med liten i magen, tack och lov! Har åkt på en svampinfektion och dessutom rejält irriterade slemhinnor som blött. Vilken lättnad!

Vi fick se vår lille grabb igen, det är ju alltid mysigt. Nu ska vi njuta av semester och sparkar i magen.

Vad skönt att det inte var någon fara!!! :)
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-07-12 13:54:52 följande:

I två dagar nu har jag varit grymt yr och lite illamående. Någon annan som varit yr? Pratade med BM och hon tyckte jag skulle börja med järntabletter. Är grymt jobbigt att va yr:(
    Lilltjejen rör sig iaf, så det är lite plåster på såret. Annars har det varit många tårar idag:(

Jag kan bli det ibland. Helst om jag inte ätit på ett tag. Får lätt blodsockerfall.

Kan vara järn också. Jag tycker det är viktigt att kolla upp först bara så man får veta hur mycket järn man bör ta.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-07-13 16:54:49 följande:

Okej okej, helt meningslöst var det inte.

Hon tyckte att jag skulle fortsätta med järntabletterna och kolla så att de jag tog innehöll minst 100mg järn och jag tittade efter nu och mina innehöll bara 10(!)mg/ st. Så jag har som mest fått i mig 40mg/dag.

Hämtade min beställning idag på magnesiumtabletter och Duroferon så nu ska det nog bli ordning och reda.

Nog om mina järnproblem nu

Förresten så förklarade hon mina yrselattacker och svimkänslor med nåt som heter "vena cava syndrom".

Livmodern trycker på nåt stort blodkärl som ligger framför ryggraden som heter vena cava när man ligger på rygg och då kan man känna sig så som jag gjorde. Ska bli bättre om man byter ställning.

Kram på er!

Hoppas din mage gillar Duroferon. Min gjorde inte det. 120 i Hb är perfekt så du behöver inte äta varje dag. Jag tar 2 ggr/veckan. Mitt låg på 118 sist.

Ja att ligga på rygg börjar kännas obehagligt. Jag blir också yr då. Livmodern trycker mot kroppspulsådern.
  • Libra1

Är det någon som får mycket sammandragningar när ni är ute och går? Jag måste nog börja ta det lite lugnare. Det känns väldigt obehagligt.

• Libra1

Får ni också ont av sammandragningarna? Jag blir så orolig och rädd att det ska hända något. Funderar på att åka in och kolla upp det.

Härligt med mycket aktivitet. Idag är det full rulle här också. Det är så mysigt!!! V 26 nu. :)

• Libra1

En annan fråga. Har ni fått era moderskapsintyg? Man kan inte söka gravidpenning annars. Jag har inte fått mitt.

• Libra1

Nästa gång jag ska träffa BM blir i vecka 30. Så känns lite sent. Får be henne skicka det. :)

• Libra1

Min BM skickade intyget direkt till FK nu. Smidigt!

Igår var vi på Prenatal för första gången. Mina sammandragningar ville inte släppa och de gjorde ont. Men allt såg bra ut och jag ska vila i helgen.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016