• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-05-26 20:24:56 följande:
    Kunde inte låta bli att gå in på Lindex o handla lite idag.. :)
    Åh, fint!

Får nästan lite lust själv (om ett antal veckor är ju bara i vecka 16 och har inte gjort RUL än), men tror faktiskt att det får bli brorsans kläder för vår tjej när det blir dags. Man får ju så jäkla mycket kläder där i början (iofs kanske mest storlek 62 och uppåt) så jag ska försöka hålla plånboken i styr och inte köpa nåt alls själv! :D
  • Amie77

Grattis till lyckat RUL, Gingerpool!!

jewel: Jag är helt med dig om att det är roligare, men jag försöker vara ekonomisk. Läs: jag kommer att misslyckas kapitalt och köpa en massa gulliga saker innan detta är över. Säkert något opraktiskt som en klänning is torlek 56 eller nåt. :D

• Amie77
    Frmid skrev 2016-05-27 16:44:49 följande:

RUL idag :) en frisk, lite trött och motsträvig bebis som troligtvis är en flicka meddelade barnmorskan! Vår lilla gav henne en match när hon försökte kolla allt som de ska, bjöd inte till alls..

Har moderkakan i framvägg så får kanske vänta ett tag till på tydliga rörelser trodde hon. Men nu gör det inget!

Jag är så lättad, glad och lycklig :)

Så kul, grattis!

2-2 då i en väldigt oviktig men lite småkul match mellan killar och tjejer i tråden. :)
  • Amie77

Idag vecka 17. 2½ vecka till RUL. Spännande!

Har inte känt tillstymmelse av rörelser sedan i onsdags då jag kände de två pickningarna så tydligt. Naturligtvis är det massiv oro nu. Önskar nästan att jag inte känt rörelserna i vecka 15 och 16 för då hade jag ju inte oroat mig nu. Så typiskt. :)

I alla fall är det nu verkligen himla skönt att det blir ett privat UL till veckan. Jag känner mig inte så gravid + inga nya rörelser = vill definitivt få se hjärtslag.

• Amie77
    jewel skrev 2016-05-29 12:26:42 följande:
    Jag tror att det är väldigt vanligt att man börjar känna men så går det några dagar till nästa gång i början. I v 19 började jag känna varje dag. Jag går in i v 21 i morgon o nu har jag känt sparkar utanpå magen flera gånger. Så härligt! Skönt att du ska göra ett ultraljud i veckan.
    Ja, så är det säkert. Men glaset är halvtomt är ju min grej, så vett och sans har svårt att ta fäste under mina graviditeter. Hittar allt nåt att oroa mig över. Men skämt å sido så ska det bli himla skönt med UL till veckan och sen är det bara två veckor till RUL så det känns bra.

Min man är bortrest idag så jag har inte fått något av min tvååring. :) Däremot uppmanades han att säga "jag älskar dig" då han pratade med pappa på telefon och bättre present går ju inte att få även om det inte skedde spontant. :)
  • Amie77
    jewel skrev 2016-05-29 18:56:31 följande:
    Mitt glas är alltid halvfullt! Men jag är gift med en man som alltid har halvtomt glas så jag vet hur det är... ;)
    Haha, ja min man har ett halvfullt glas så omvända roller här. :D
  • Amie77

Vi har en Kronan City sen sonen som han använder ibland. Blir den vagnen denna gång också. Storebror får gå och ska vi på längre promenader får det bli en familjegrej med barnen i varsin vagn (vi har en "bilvagn" också som alltid ligger i  bilen och inte tar stor plats, men ändå är stor nog för storebror att sova i etc).

• Amie77

Grattis till RUL, Sally och CB!! Så fantastiskt att få uppleva ett positivt RUL!

3-2 till grabbarna ja, och 2 överraskningar. :)

Sally, kollade du upp könet förra gången? Kommer ju ihåg att det var i den tråden det var en stor majoritet grabbar...

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-05-30 23:30:41 följande:

Tack för alla grattis! Det känns väldigt skönt att uppleva ännu ett lyckat RUL ja!
    Ami> Vi kollade könet på sonen, den gången kändes det sååå himla overkligt att vi äntligen skulle få barn så allt som gjorde det mer konkret var välkommet. Den här gången vill vi veta hur det känns att få veta det i förlossningsrummet :)

Jag förstår det! För mig blev det dock tvärtom. Förra gången så var det min man som kom på att vi skulle kolla det och jag hade inga motargument direkt så då blev det så. Men efter en graviditet av att ha vetat och haft ett namn på bebisen i magen så skulle det kännas så konstigt att inte veta denna gång. Så denna gång var jag lika på som maken att få veta. Och lilltjejen har redan sitt namn! :)

Men iom att vi fick veta det så tidigt så gjorde det graviditeten nästan FÖR verklig för en oroare som mig. Redan i vecka 15 visste vi att det var en tjej och vi har kallat henne vid namn sen dess, men det har nästan gjort mig mer oroad på nåt underligt vis. Det kombinerat med inga rörelser sen i onsdags (även om jag vet att det kan vara så) gör mig på riktigt nervös inför UL imorgon. Tror inte jag känt mig så nervös tidigare faktiskt. (Vilken jäkla tur att vi hade ett UL inbokat till imorgon!)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016