• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Känns som att BM bara sagt något random då, iom att artikeln på 1177 är skriven av läkare så vitt jag vet. Känns iofs ganska typiskt att personliga känslor och oro blandas in även om inte vetenskapen håller med.

www.1177.se/Stockholm/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Ar-det-farligt-att-farga-haret-om-man-ar-gravid/

Och formuleringen "utifrån den kunskap som finns" är ju att miljoner kvinnor färgat håret under första och andra trimestern och inget samband kunnat bevisas för då skulle det varnas för det. Det är precis som med den allergimedicin jag tar som inte FÅR testas på gravida, men som anses säker då hur många som helst genom åren tagit det som gravid.

Med det sagt: man gör exakt som man vill och varför chansa om man oroar sig? Finns ju ingen anledning alls. Då jag inte oroar mig för varken hårfärgningen eller  allergimedicinen så kör jag på. :)

• Amie77
    FörstaIVF skrev 2016-06-23 19:40:57 följande:

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

Grattis!! Så roligt!
  • Amie77

Grattis till vagn! Allt blir så verkligt då man får den. Nu får du börja fundera på lite gulliga filtar till vagnen och sånt också. :)

• Amie77

Grattis till er, JOLI! Så kul!

Lycka till, Kajo!

Själv är jag i vecka 21 nu och har passerat 50%-strecket! Yay! Imorse klockan 4 blev jag väckt av pigg tjej i magen som sparkade på och efter en välriktad kick mot blåsan och ett toalettbesök senare så var jag sedan vaken och pigg till halv sex. :D Men det gör inte mycket alls att bli väckt av rörelse i magen, särskilt inte då jag ändå har semester! :)

• Amie77

Grabbarna har tagit över ledningen stort nu känns det som. Kan det vara 5-3 eller 6-3 nu?

• Amie77
    jewel skrev 2016-06-27 13:12:49 följande:
    Tror det är 7-3 till o med! :)
    Då börjar det bli en andra IVF-tråd för mig där killarna leder stort. Tror det var än mer extremt i förra tråden dock. :)

Ska bli spännande att se om Kajo får reda på könet. Oviktigt i det stora hela naturligtvis, men småkul likväl.
  • Amie77
    Kajo skrev 2016-06-27 14:49:10 följande:

Allt gick bra idag! Allt såg fint ut, så skönt! Är lättad och lycklig. Vi väntar en liten flicka.

Grattis!! Så kul!

Angående bilder så fick vi två gratis, men det var ett streck i kanten på bilderna så därför det blev gratis. Inget som förstörde bilden dock. Vi har dock ej lyckats få riktigt bra bilder på detta lilla pyre, med storebror har vi ett par jättebra från olika veckor.

Iofs har vi en klassisk bild från vecka 10 då pyret ser ut att sitta på gulesäcken. Jättegulligt! Men då var hon ju så "inte klar än" att hennes små armar och ben bara är som prickar. :)
  • Amie77

Vet att Libra1 är drabbad...

Själv har jag känt nåt jag tror är foglossning några gånger, men det behöver ju inte vara det. Förra graviditeten hade jag noll känningar gällande sådant.

• Amie77

Jag fick reda på det vid inskrivingen när nu det var... Vecka 12 eller 13 kanske? Ska ta en Niferex varannan dag, men vi får väl se hur det blir.

• Amie77

Jag har varit på hälsosamtal i vecka 8-9, sen inskrivning vecka 12-13. Sen blir nästa besök i vecka 26. Så ofta är det ju inte...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016