Höstbebisar efter IVF 2016
Ja, jag blev lite förvånad över att det var över tre månader mellan besöken men de flesta problem som högt blodtryck och järnbrist dyker väl upp senare i graviditeten, men så är det ju inte för alla.
Ja, jag blev lite förvånad över att det var över tre månader mellan besöken men de flesta problem som högt blodtryck och järnbrist dyker väl upp senare i graviditeten, men så är det ju inte för alla.
Next har en del bra saker. annars så kollar jag på Tradera. Känns onödigt att betala dyrt för kläder som är nästan som nya då man köper dem begagnat.
Nu märker man återigen lite stiltje efter att alla gått förbi en stor milstolpe o graviditeten: RUL. Var litegrann likadant efter alla KUB vill jag minnas. :)
Jag har inget att uppdatera egentligen annat än att vi går in i vecka 22 nu så nu känns det verkligen som jag passerat mittendelen av graviditeten sedan jag fick plusset. De första två veckorna räknas ju inte riktigt. :)
Lycka till imorgon, CB1982! Förstår att det är skönt att få ultraljud då och då även om anledningen till det inte alltid är kul.
Jag håller med jewel om kläder. Eller iofs, jag har hur mycket "arvegods" som helst från min systers och mina kusiners barn och det tycker jag bara är bra. De är härligt tvättade en massa gånger. :) Men jag vill av någon anledning inte köpa begagnat till bebisen och/eller storebror. Tycker inte det känns så kul... Har ingen aning om varför egentligen.
Igårkväll kände jag lilltjejen för första gången! Och nu i skrivande stund rör hon sig för fullt! En helt underbar känsla!!!
Nu känner jag mig så gravid :D :D
Mina bröst verkar inte ha växt så mycket än. Skönt! Planerar inte att amma så de kan få hålla sig i denna storlek. (Ammade inte första efter ett par veckors försök och pumpning och inläggning på BB, ett barn som gick ner 18% av födelsevikten på några dagar etc etc. Tänker inte utsätta mig för det igen. Så skönt med flaskmatning var det efter den pärsen! Plus att jag tog 3.00-matningen på natten de första månaderna och maken tog 5/6 på morgonen-matningen. :) )
Jag kom precis på att jag som 30+ måste kolla tuttarna även som gravid. Problemet är bara att sidorna säger "följ din gamla cykel, kolla när du skulle ha kollat i vanliga fall". Eh? Bara jag som inte har en aning om jag "skulle ha haft" mens idag eller om två veckor om jag inte blivit gravid? Vem kommer ihåg sånt? Kollade idag i alla fall så får väl hoppas att det dög. :) Inte kollat sen i februari så verkligen dags nu.
Ja, precis så där var det för mig också. Så himla skönt med ersättning i det läget och fantastiskt med pappans delaktighet. Jag kommer som sagt antagligen inte att försöka alls denna gång då mina erfarenheter av ersättning varit så positiva. Men förstår också om man vill försöka igen.
Jag hade problem med halsbränna förra graviditeten från cirka v 20 och framåt. Hjälpte med MASSOR av Novalucol.
Denna graviditet började jag känna av redan runt vecka 10-13. Gah! Men hittills inte så farligt, men jag måste ha med mig Novalucol var jag än går för att kunna häva känningar på en gång. Blir det inte värre än så här (vilket det väl lär bli) kommer det att vara betydligt bättre än förra graviditeten.
Novalucol funkar riktigt bra för mig samt att man får ta det "vid behov".
Håller tummarna för att det går bra! Svampinfektioner behöver inte klia eller kännas alls. Då jag hade det som värst med svampinfektioner för tio år sedan var jag extremt avundsjuk på de som "bara" fick äckliga flytningar då de fick svampinfektioner.
1177 är bra att ringa till. Hoppas allt går bra!