FörstaIVF skrev 2016-06-10 12:43:27 följande:
Hej! Här är man i vecka 17, känner mig lite efter er andra men det är väldigt roligt att läsa om era upplevelser så jag vet ju vad jag har att vänta mig :)
Min mage har verkligen varit som vanligt hela tiden, fram tills typ bara ett par dagar sedan!! Jag kan liksom inte hålla in den längre haha helt sjukt. Helt plötsligt bara är den där liksom! Jag är inte riktigt mentalt redo för magen att växa ännu, även om det såklart är det jag vill. Helknäppt :) Fick köpa mig ett par gravidleggings som jag nu till en början får vika ner för såååå stor är ju magen inte...ännu :)
Själv ska vi på RUL den 23 juni, knappt två veckor dit! Jag hoppas vi får en snäll barnmorska som låter oss försöka se vad är det för kön på bebben. Jag är så nyfiken så jag spricker :)
Vi är några, eller ett par i alla fall, som är i vecka 18 också så du är inte helt ensam på sluttampen. :)
Jag har också fått mage nu och klär mig strategiskt för att dölja det. Tror ingen elev hann märka nåt innan sommarlovet i alla fall. Sen är det RUL till veckan och går det bra berättar jag för chefen då. Kollegorna kan få vänta till efter ledigheten, men tror säkert några av dem redan anar.