• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Bra idé! Hamnar den länken i trådstart också så är den ju lätt att hitta (även om den hamnar i favoriter antar jag så snart man postat själv i den).

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-06-16 12:39:48 följande:

Tack för att du ändrade till mig jewel. Har inte orkat sitta vid datorn. Mår lite dåligt just nu då jag är i samma vecka som vi förlorade vårt förra barn. Det är tufft. Men lillebror sparkar på en massa. Känner t om det utifrån. <3

Förstår verkligen att du inte mår så bra nu. Tur att lillebror meddelar sin närvaro ofta dock och snart är denna graviditetsvecka över och då blir det förhoppningsvis inte samma sorts oro resten av graviditeten.

Själv har jag lite ont längst ner i höjd med höftbenen idag. Antar att man fortfarande kan känna växtvärk, men i kombination med inga sparkar idag (kan ju dock ligga så att det tar i moderkakan som till viss del är i framvägg) så blir jag ju oroad. Naturligtvis.
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-06-17 21:07:20 följande:
    Jag blir också väldigt orolig när jag inte känner något. Idag är det väldigt lugnt och jag har lite ont. Önskar att man kunde slippa oroa sig och bara kunna njuta.

Jag längtar till dagen 22+0 för då tillhör vi förlossningen istället.

Hoppas du känner sparkar snart igen! <3
    Tack! Ingenting än trots en session med att ligga på mage i soffan med handen mot magen. Herregud, vad man utsätter sig för... :) Jag är relativt lugn iom att det är så tidigt i graviditeten (för att känna fosterrörelser varje dag), så därför kan jag le lite åt mig själv också.
  • Amie77

Och vi kör vidare med vår Kronan City som vi också är nöjda med. Jag tycker inte om stora vagnar så den var perfekt för oss.

• Amie77
    Libra1 skrev 2016-06-21 12:49:30 följande:

Idag har vi gått in i 22+0 och tillhör numera förlossningen istället. Det känns lite tryggare om något skulle hända. Men det ska det ju inte. :D

Vad skönt! Ser fram emot det steget jag också. Känns som nästa "större" steg i en graviditet efter RUL. Steget efter det tänker jag mig är v 28 då chanserna är relativt goda för bebisen att överleva utan handikapp. Och sen är det väl födelsedagen efter det. :)
  • Amie77

Vi har inte fixat eget rum åt äldre syskonet än. :D Han sover med oss och leker på nedervåningen så inget behov har funnits. Utrymme finns dock och planen har alltid varit att han ska ha eget rum någon gång detta år eller tidigt nästa för nu kan han själv gå uppför och nedför trappen. Innan dess fanns det som sagt inget behov så som vi har lagt upp vårt liv med barn.

Känner inga boainstinkter än. Men det kan ju vara för att vi inte har behov av några inköp/förändringar alls inför pyrets entré. Allt finns redan inklusive en stor nog bil för två barn (som vi skaffade innan vi blev gravida denna gång).

Senaste dagarna har jag äntligen börjat känna pyret dagligen och enligt schema. Runt 7-8 på morgonen och 21-23 på kvällen (inte hela tiden dessa tider dock). Hur mysigt som helst!

• Amie77

Vi hade ingen dyr blöjhink heller. Dubbla plastpåsar runt om gjorde att det inte luktade på bara en eller två dagar. Har man möjlighet att gå ut med blöjorna direkt (det har inte vi) är väl det det bästa dock.

Efter någon månad av luktande bajs (i början luktar det ju inget särskilt) så tyckte jag lukten satte sig lite i vår större pedalhink från IKEA. Kom på idén att köpa doftkulor som man har i dammsugare och det funkade utmärkt! Hade det i botten av plasthinken, sedan i med sopkassen och det luktade inte utanför hinken, men neutraliserade doften i hinkens plast.

Jag röstar på en badbalja också. Fast se till att den går att tömma med en propp i botten. Skittungt att hälla ut vattnet annars.

• Amie77
    Pusheen skrev 2016-06-22 18:45:19 följande:

Tack för alla tips!

Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns

Kan säkert sortera bort hur mycket som helst men man vill ju gärna veta de stora övergripande grejerna som man inte klarar sig utan typ.

Det har verkligen börjat klia i mina boa-till-bebis-fingrar!

Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg

Har typ inte gjort något än.. Har ett gästrum som ska bli barnrum men vi ska inte göra något med golv eller väggar. Fint som det är men jag har köpt en ljusslinga med bollar i ljusa pastellfärger som ska funka som dov mysbelysning. Har köpt en body med som jag inte kunde motså.

Har sådana där Happy Lights i vårt sovrum i svart/grått/vitt. Hur mysigt som helst! Kommer att köpa Happy Lights till barnrummet också, men troligtvis i turkost/rosa nåt åt det hållet.
  • Amie77

Enligt 1177 och alla källor (tex amerikanska) som jag har undersökt finns det ingen fara med hårfärg. Jag har färgat håret både förra och denna graviditet. Största risken är väl att man inte får det resultat man vill, men det har funkat bra för mig.

Smink har jag heller aldrig hört något om så det gör jag som vanligt med. Nagellack är jag inte insatt i, men har svårt att tro att det är nån fara.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016