• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-06-21 12:49:30 följande:

Idag har vi gått in i 22+0 och tillhör numera förlossningen istället. Det känns lite tryggare om något skulle hända. Men det ska det ju inte. :D

Ja visst känns det bra! Jag är i v 23+2 idag, har nästan tappat räkningen lite.. :) Skönt att höra din inställning också, klart inget dumt ska hända!
  • jewel

Någon som börjat inreda barnrum än? :) Jag har verkligen ett stort behov av att boa, kunde inte hålla mig från att köpa tapeter.. Vi ska flytta vårat kontor på semestern till ett annat rum och sen ska bebisen få gamla kontoret. Men jag har redan börjat rensa o flytta över hyllor. Längtar tills jag får sätta upp tapeterna!

• jewel

Vårat sovrum är litet så det finns inte ens plats för en spjälsäng där tyvärr. Så vi har behov av eget rum till bebisen med spjälsäng, skötbord o förvaring. Dottern började sova i eget rum när hon var 4 mån, blir nog nåt sånt nu med om det går bra.

Ska kolla din lista, Libra!

• jewel
    Libra1 skrev 2016-06-22 14:25:37 följande:

Låter roligt! Bebisen kommer att bo i vårt sovrum den första tiden. Där har vi gjort fint och ändrat om lite. Eget rum får han senare då det ligger på ovanvåningen och vi sover där nere. Känns bara jobbigt att springa upp och ner i början. :D

Jag har gjort en liten lista i min blogg över saker vi ska köpa. Spana gärna in den och kom med förslag. Svårt att veta allt man kommer att behöva. www.minbebis.com/blogg/libra/

Kollade din lista o har några kommentarer :)

När det gäller badbalja använde vi det rätt länge förra gången. Bara badstöd hade inte min rygg klarat, om den då ska stå i badkaret o man ska böja sig ner. Om man inte vill bada med bebisen då, det kan ju vara mysigt.

En stor skötväska som man kan hänga på vagnen använde vi i 2,5 år. Min bror fick barn samtidigt o de hade en ryggsäck först men efter ett tag köpte de också en riktig skötväska o insåg att det var bättre. Vi har en skip hop dash.

Vi har aldrig använt blöjhink men det kan nog vara en bra grej! Vi använde vanliga avfallspåsar o slängde bajsblöjorna direkt i soptunnan ute, i påse då.

Vi kommer köpa en babysitter, hade inte det senast o ångrade det lite när vi testade hos en kompis. För oss blir det en Babybjörn Balance Soft, har googlat rätt mycket på detta o kommit fram till att den verkar bäst. Dock dyr!
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-06-22 18:45:19 följande:

Tack för alla tips!

Jättebra verkligen. Ibland undrar man om man verkligen kan behöva allt lull lull som finns

Kan säkert sortera bort hur mycket som helst men man vill ju gärna veta de stora övergripande grejerna som man inte klarar sig utan typ.

Det har verkligen börjat klia i mina boa-till-bebis-fingrar!

Googlar och kollar runt hela tiden på grejer att fixa i nästa steg

Har typ inte gjort något än.. Har ett gästrum som ska bli barnrum men vi ska inte göra något med golv eller väggar. Fint som det är men jag har köpt en ljusslinga med bollar i ljusa pastellfärger som ska funka som dov mysbelysning. Har köpt en body med som jag inte kunde motså.

Roligt att det finns fler som vill boa! :) Ljusslingan låter jättefin. Jag har inte kunnat hålla mig från att köpa en del kläder o vi hade kläder kvar från dottern så nu får jag nog lugna ner mig med klädshoppingen ;)
  • jewel
    FörstaIVF skrev 2016-06-23 19:40:57 följande:

Nu har även jag varit på RUL, äntligen! Allt såg jättebra ut och vi väntar en liten pojk!! :)

Härligt! En till pojke! :)
  • jewel
    Pusheen skrev 2016-06-26 19:20:59 följande:

Hoppsan.. Råkade visst köpa barnvagn idag hihi

Vi kollade på Cybex, Stokke, Emmaljunga, Crecent, Teutonia, Joolz och Britax. Kanske att jag glömt någon.

Det som föll oss bäst i smak och design, praktiskt, pris osv blev som vi tänkte från början. En Britax Smile 2 där typ allt ingick (liggdel, sittdel, babyskydd(bilstol) med fäste till bilen, skötväska, regnskydd och fotsäck). Vi är jättenöjda med beslutet.

Vi trodde dock att vi kunde hämta ut den senare när det börjar närma sig men vi fick med allt monterat med oss hem

Kändes lite overkligt!

Det finns en garanti där vi får pengarna tillbaka ifall det värsta skulle hända.

Kul med vagn, låter toppen! :)
  • jewel

Spännande med två RUL idag, stort lycka till!

Jag gick in i vecka 25 idag. Igår kände jag mig jättestor, som att jag skulle föda när som helst, men idag är magen lite mindre. Skönt! :)

• jewel
    JOLI skrev 2016-06-27 11:31:38 följande:

Allt såg perfekt ut och i November får vi en liten gosse!! Så mycket lycka och kärlek!

Härligt!!!
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-06-27 12:17:06 följande:

Grabbarna har tagit över ledningen stort nu känns det som. Kan det vara 5-3 eller 6-3 nu?

Tror det är 7-3 till o med! :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016