• Sally Cinnamon

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-10-30 10:09:19 följande:
    Ja, inget är ju omöjligt förstås, man får väl leva på hoppet antar jag :)
    Hade inte heller några direkta känningar på hela BF-dan, sen kom han ändå på natten. Man måste inte känna så mkt.
  • Sally Cinnamon
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 14:34:29 följande:

Gör era BM gynundersökning rutinmässigt nu på slutet? Min har inte gjort det och vi har inte pratat om det heller. Är inte riktigt säker på att jag ivll ha nån undersökning heller, men det vore ju lite roligt att veta om det håller på att mjukna nåt down under eller inte....

Nej, min BM på mvc har aldrig gjort en gynundersökning på mig.
  • Sally Cinnamon
    Amie77 skrev 2016-11-05 10:53:37 följande:

Lycka till alla som går och väntar och längtar!

Jag är ju ganska anonym av mig, men kan säga att någon gång 1-4 november så kom vår dotter med planerat snitt!

Och oj, vad upplevelsen varit bättre än vaginal förlossning. Smärtan efter trots op är inget i jämförelse - denna gång har jag bara kunnat bebisnjuta!

Skriver mer senare och önskar alla som inte fått än lycka till!! :)

Grattis Amie! Vad härligt att upplevelsen blev ljus. <3
  • Sally Cinnamon
    lallallalla skrev 2016-11-05 12:32:37 följande:

Tack irrbloss! Jag tror också att det är normalt. Dels har man alla hormoner och dels brukar man behöva bearbeta saker som händer utöver det vanliga. Man "ältar" ju glädjeämnen också. Det är bara att det känns ju bra. :)

En förlossning är en så himla konstig grej, hur naturligt det än är. Minns efter min första att det tog flera månader att liksom komma över vad jag varit med om, trots att den var bra så är det ju SÅ dramatiskt för en själv. Har man då dessutom haft riktiga svårigheter så förstår jag verkligen att den måste ältas ganska många varv innan det går att släppa den. Kram!
  • Sally Cinnamon

Vi har en bok som heter Hur görs bebisar som treåringen läst med stort intresse. Den är rolig och fin, boktips om man inte vet hur man själv ska förklara. Bra äv om man har gjort ngn typ av donation (som vi).

• Sally Cinnamon
    Pusheen skrev 2016-11-14 14:06:07 följande:
    Haha, jo.. Hon påpekade att hon tog de största måtten hon fick så hon tog till i överkant. Hon sa att det kunde fela tio procent. Hon fick fram 4300g nånting så runt där eller 4000g.

Det är ju logiskt att den hunnit lägga på sig lite extra. Jag tänkte så klart inte på det.

Har du fått prata med din bm?
    Vår pojke vägde drygt 4400, men alltså, det är ju inte huvudet som blir större och större så jag upplevde inte det som svårare än att föda en mindre (som vår första bebis). Bara skönt sen när de är ute att de är lite mer robusta, inte så sköra :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016