• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Låter som lagom nivå på boandet lallalla :)

Jag har också fixat lite hemma idag, nu när jag ÄNTLIGEN slutat jobba och är hemma på heltid. Har pysslat med smågrejer idag, städat undan ute på "bron" (som man säger i norrland) och bäddat vagn. Så håller jag på oh tvättar och diskar nån slags evighetsdisk och har varit iväg med återvinningen och sånt. Inget jättebetungande men det går SAKTA! Och varje gång jag går upp för en trappa eller reser mig från sittande så kommer en sammandragning. 
    Idag har jag också för första gången haft lite mensvärk, men jag är inte helt säker på att jag hade en sammandragning... Så det kanske bara var inbillning. Sparkar gör han glatt i alla fall, men han ligger fortfarande "fel" med sin rygg mot min rygg. 

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-24 05:33:14 följande:
    BF idag! :)
    Jag vaknade kvart över fem för ett toabesök och fick en söt, liten rosastrimmig slempropp på papperet. Inte ens en tiondel så stor som förra, men med teckenblödning. :)
    Hoppas, hoppas, hoppas!!!! :D
    Jamen då är ju nånting på gång i alla fall! Håller tummarna för att det drar igång under dagen! :)
  • irrbloss_83
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:
    Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!
    Spännande! Lycka till! :)
  • irrbloss_83
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:
    Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.
    Stort grattis till lilla tjejen! 
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 17:17:09 följande:
    Jag är så trött just nu.. Igår var jag på kontroll, tappen är nästan helt utplånad och öppen 2cm. Slemmisen har gått, jag har haft teckenblödning och förutom alla random sammandragningar och förvärkar så har vi haft tre tillfällen där vi verkligen trott att det är på G, då värkarna både blivit regelbundna och intensivare. Bara för att plötsligt försvinna. Jag har sovit bra tre nätter på veckor, varav två ggr med sovdos. Jag börjar tro att allt bara är inbillning, jag är nog inte gravid egentligen.. skengravid kanske.. eller schitzofren?
    Usch vad värdelöst det låter med så många falsklarm! Här går jag och deppar för att jag inte har några tecken alls, men det kanske ändå är bättre... För jag får ändå sova på nätterna och orkar pyssla på dagarna.

Hoppas det drar igång snart så att ni inte behöver vänta så mycket längre på er guldklimp!
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 18:04:35 följande:
    Tack! :) Jag tror inte man kan säga att nåt är bättre eller sämre. De flesta tycker nog att sista tiden är rätt jobbig. Och jag har nog en extra-jobbig dag idag. Vem vet, det kanske är ett tecken det också.. ;)
    Jo, jag ska egentligen inte alls gnälla heller, har två veckor kvar till BF, men det känns som att det är "dags" nu när alla andra i mina trådar börjar få sina barn. I den här tråden är jag en av de sista tror jag, om man går efter BF. 

Näe, man ska inte jämföra. Men jag borde vara tacksam för att jag är så pass pigg fortfarande ändå. Krafterna har liksom återvänt lite nu när jag inte längre jobbar. 
  • irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-26 18:33:57 följande:
    Vad skönt att du känner dig piggare. Du kommer säkert kunna njuta av tiden hemma. Det är ju rätt påfrestande att veckopendla med alla boa-instinkter på högvarv också. :)
    Jo, jag har redan hunnit med massor av saker på min milslånga to-do-list. Fast det går i långsam takt och med pauser typ hela tiden. Så helt opåverkad av graviditeten är jag inte... Men jag passar på att göra sånt där som man ser och stör sig på, typ lägga upp gardiner och tvätta och stryka osv. Snart ska jag börja städa tänkte jag, ett rum om dagen från golv till tak. :P 
  • irrbloss_83

38+0 här idag. Mår ganska bra fortsatt, men är avis på er som har era små skatter på utsidan! Både jag och maken längtar!
    Har mycket boande och städande och fixande kvar, så egentligen är det väl bra om han stannar lite till men...

Har nån annan haft en bebis som vägrat vända sig rätt? Han ligger med huvudet neråt men roterar fortfarande så han har ryggen åt mitt höger eller mot min rygg.... Jag funderar lite på vad det innebär för förlossningen om han inte liksom vänder sig rätt och fixerar sig. Kommer det inte igång då, eller blir det bara mer långdraget? Nån med erfarenhet?

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-10-28 08:53:51 följande:
    Nu är det äntligen på gång! Har haft värkar sen midnatt och på morgonkvisten har de tilltagit, nu gör det ont här. :)
    Tjoho! Snart är er lilla skatt här! (inte tjoho för att du har ont, men det fattar du ju förstås...) :)
  • irrbloss_83
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:
    Godmorgon från bb! Det blev en pojke!
    Grattis! Vad roligt! Hoppas allt gick bra.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016