Höstbebisar efter IVF 2016
I testet jag såg vara det bara stokke och Emmaljunga som inte var fulla med gifter i endera handtag eller ligg-/sittdel. :) Stokke var bäst i test
I testet jag såg vara det bara stokke och Emmaljunga som inte var fulla med gifter i endera handtag eller ligg-/sittdel. :) Stokke var bäst i test
Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.
Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)
Tjoho, jag har "äntligen" (fast det är egentligen inte så äntligen) köpt en vagn. En begagnad men jättefin Emmaljunga Edge Duo. Enda problemet är att vi kommer få svårt att få in den i bagageutrymmet på vår lilla golf, men fäller vi sätet kommer det nog funka. Och sen ska vi nog mest använda den hemma ändå :) Imorgon ska jag hem till en kompis på studiebesök om tygblöjor :)
På tal om bebislägen så har nog min lilla kille legat i alla fall ett par veckor med huvudet neråt, han har sitt knä en liten bit under min lever och händerna nere vid ljumsken. Ibland känns huvudet jättetydligt nere vid bäckenet och ibland inte alls, så han är knappast fixerad, men åt rätt håll i alla fall :)
Jag är rätt o-orolig för det där med förlossningen än så länge. Vi bor ca 2h från sjukhuset så jag tänker att det ju är lite större risk för mig att föda i bilen jämfört med andra, så jag har planerat för det också. Ska packa ner lite extra handdukar och nån filt osv i en extra BB-väska tänkte jag. Vetenskapen säger i alla fall att snabba förlossningar vid fullgången, okomplicerad graviditet oftast går väldigt bra, och att det är de utdragna som tenderar att bli komplicerade. Sen finns det förstås undantag osv, men det är ändå en skön tanke att luta sig mot tycker jag. Jag har ju visserligen ganska länge kvar också (32+1 idag) så jag hinner säkert också börja oroa mig... :D
Åh suck, lilla trasslet i magen har vänt sig igen. Han har legat i högerväns sidoläge i säkert två veckor nu, men i förrgår plötsligt så gjorde ha nån slags volt och nu skulle jag gissa på att han ligger i tvärläge ganska långt ner, för det är mycket bebis nertill i magen och upptill där han tidigare hade rumpan och ett knä är det helt tomt.
Knasiga bebis, det var mycket skönare både fysiskt och känslomässigt när han låg "rätt". Inte för att det är nån stress än direkt, men det är obekvämare såhär :D
Vad skönt att läsa att tappen är opåverkad! Hoppas plutten håller sig inne ett tag till ändå :)
Jag har varit hos barnmorskan idag, allt såg perfekt ut förutom mitt blodtryck som var lite högt. Jag tror jag stressar för mycket. Ligger alltid sådär lite på gränsen och balanserar. Idag 140/80. Onödigt. Fortfarande har jag knappt några sammandragningar som jag känner av, men BM hävdade idag att plutten var tillbaks i högervänt sidoläge och ruckbar, hon trodde han skulle ligga kvar så, men jag är skeptisk :P