Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Åå precis en sån här tråd jag längtat efter att få vara med i! Plussade för drygt en vecka sen efter 2a FET - är nu i v6 (5+3) med BF 23 okt. Känns så galet att ens kunna skriva sånt här efter flera års bergochdalbana - glad och orolig om vartannat, känns nästan som att jag låtsas och bara väntar på att nån ska komma på mig;D Har fått tid för VUL 16 mars så jag hoppas att det ska lugna mig en del. Känns jäkligt långt bort bara - men tålamod är ju nåt man har "lärt" sig under den här resan;)
Hur mår alla och hur långt gångna är ni? Jag har haft ganska ordentlig molvärk till och från sen veckan innan BIM - inga blödningar så jag hoppas på växtvärk..! Nån fler som haft så?
Stort grattis till alla plus!!:D
Åå precis en sån här tråd jag längtat efter att få vara med i! Plussade för drygt en vecka sen efter 2a FET - är nu i v6 (5+3) med BF 23 okt. Känns så galet att ens kunna skriva sånt här efter flera års bergochdalbana - glad och orolig om vartannat, känns nästan som att jag låtsas och bara väntar på att nån ska komma på mig;D Har fått tid för VUL 16 mars så jag hoppas att det ska lugna mig en del. Känns jäkligt långt bort bara - men tålamod är ju nåt man har "lärt" sig under den här resan;)
Hur mår alla och hur långt gångna är ni? Jag har haft ganska ordentlig molvärk till och från sen veckan innan BIM - inga blödningar så jag hoppas på växtvärk..! Nån fler som haft så?
Nu har jag kollat upp, jag tog proverna i november och då låg ferritinet på 8.3. Jag vet inte vad det ligger på nu, jag har inte lämnat fler prover vilket är lite konstigt. Fick tabletterna och sen har vi inte hörts?!
Det är jättelångt. Jag hade 10 som lägst. Hur mår du? Jag hade många symptom som var jobbiga. Om mitt ferritin blir så lågt igen kommer jag försöka få järninjektion igen. Då går ferritinet upp direkt, mycket bättre än tabletter.
Iskristall - stort grattis! Lät segt med överstimulering dock - hur har du känt av det? Var det ET ni gjorde då?
Frmid - Tack så mycket och grattis du med! Vad "skönt" att fler känner av det - kanske jag inte behöver vara så orolig..;)
Har ni börjat berätta för folk än? Jag berättade direkt för syrran - hon är min dagbok och har varit med hela vägen. I helgen ska jag berätta för mina två närmsta vänner - kommer att göra det så mycket mer verkligt! Kanske inte helt safe att berätta än, men jag och sambon har knappt vågat bli glada över det här. De kommer däremot att bli helt överlyckliga för vår skull och jag vill (hinna) uppleva det!;D
Jag vill helst berätta för allt och alla! Men de närmaste kommer vi berätta för och jag har berättat för två vänner som vart med under processen.
Det är ju sådär att man är rädd att något händer. Men samtidigt så vill jag ha stöd av dem jag väljer att berätta för.
Jag har berättat om graviditeten för fler än vad jag hade tänkt ;) Två kollegor, en kompis o mamma. Vill berätta för fler! När jag var gravid med dottern berättade vi bara för en person innan vecka 13, de flesta fick veta v 15. Vi får se hur många som får veta efter ultraljudet nästa vecka om det går bra :)
Soffan83 - vad roligt, jag är likadan! Längtar till på måndag då det blir 6+0 här med! Måndagar är ganska efterlängtade numera om man säger så;D Jag har känt av magen ganska mycket och länge nu - det enda som skiljer från vanlig mensvärk är att det inte alls är lika ihållande. Försöker se det som ett gott tecken..!
Pipam - precis, dom jag tänkt berätta för tidigt är dom jag skulle grina ut hos om det sket sig. Mamma och pappa kommer att dröja lite men mer av geografisk anledning - vill ta det när vi ses;)