Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Har ni kontaktat MVC sedan ni plussat? Hur länge hänger IVF-kliniken på? Är det nu första VUL och sen tar MVC över eller hur går det till?
Har ni kontaktat MVC sedan ni plussat? Hur länge hänger IVF-kliniken på? Är det nu första VUL och sen tar MVC över eller hur går det till?
Tack för grattis! Önskar alla lycka till som inte gjort VUL än och som väntar på att komma över den magiska veckan! Kul o följa er här framöver!
Jag berättade för rätt många i vecka 13, men familjen visste direkt efter plusset, för de visste vad vi gick igenom.
Jag ringde MVC efter VUL när det såg bra ut där. Efter VUL räknas det som en "vanlig" graviditet :))
Ojojoj vad det är fart på tråden, kul! Välkomna nykomlingar!
Nu har jag fått tid för UL den 14 mars. Gissar på snigelfart fram till dess. Vågar inte sluta med progestronet fast kliniken sa att jag skulle. Har ni slutat?
Sally Cinnamon - hej och tack! Och grattis!
Jag slutade med vaggisarna så fort det var ok från kliniken - ogillade dom starkt och sa glatt hejdå;)
Hm, gjorde samma i vårt allra första ivf som resulterade i en fin son. Men nu när jag har haft missfall ganska nyligen känns det darrigare alltså! Tänker att jag tar en om dan tills de tar slut. Trots äckelflytningar.
Det förstår jag absolut - och skulle det skita sig nu är det säkert en grej jag skulle ångra, så kör på om det känns bra!
Välkomna och grattis till er nya!
Det är inte lätt att hänga med i tempot här, men underbart med en sån aktiv tråd.
Jag kontaktade MVC i veckan och fick tid för inskrivning 4/4. De brukar vilja veta så snart som möjligt för planering. Ivf kliniken kommer jag besöka för tidiga UL 16/3, sen får vi se därefter. Vi har inte bestämt om vi vill göra KUB etc ännu, så vet inte om en sån undersökning blir på kliniken eller MVC.
Jag ringer MVC nästa vecka. Går in i vecka 7 då. Allt känns så overkligt ännu. :D
Libra1 - då har vi liknande planer! Går också in i v7 nästa vecka:D Har du fått tid för VUL?