• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • lallallalla
    Pipam skrev 2016-02-27 07:07:08 följande:

KUB ger väll bara en sannolikhet för ex downs? Och om man fått "sämre värden" och vill veta säkert så kan man göra ett fostervattensprov?

Idag har jag testat på min egen officiella testdag (fick ingen från kliniken eftersom försöket blev halvt om halvt, hon sa bara att jag skulle testa om 3 veckor. (Nästa lördag alltså). Idag kändes mer rimligt, 2 veckor efter ÄL.

Såg fint ut idag också :)

Yay! Superfint!
  • Soffan83
    lallallalla skrev 2016-02-27 18:46:23 följande:

Jag har plockat fram ett par gamla gravidjeans.. :/ ..sånna superlåga fram, inte höga. Jag är så gasig så jag inte kan ha mina vanliga byxor, jag måste knäppa upp dem när jag sätter mig ner. :(

Haha, ändå är man glad. Alla symptom är såå välkomna! :D

Ha ha ha, jag kör på taights :) mjukt och skönt. Vet inte om jag är gasig idag av graviditeten eller om det är något jag ätit. Känner mig spänd och magen kurrar o har sig. Får se vad det är, förra gången var jag som en jäkla gasballong
  • Soffan83
    Pipam skrev 2016-02-27 07:07:08 följande:

KUB ger väll bara en sannolikhet för ex downs? Och om man fått "sämre värden" och vill veta säkert så kan man göra ett fostervattensprov?

Idag har jag testat på min egen officiella testdag (fick ingen från kliniken eftersom försöket blev halvt om halvt, hon sa bara att jag skulle testa om 3 veckor. (Nästa lördag alltså). Idag kändes mer rimligt, 2 veckor efter ÄL.

Såg fint ut idag också :)

Vad kul :) har ni alla fått tester att ta med er hem från era kliniker? Vi skulle köpa själva, inte för att det spelar roll men blir lite nyfiken.
  • Mariana79

Får jag hänga med er?

Fick Gravid 2-3 på cb digital i morse 1 dag före TD.

Så extremt jävla lycklig nu men samtidigt så tror jag knappt det är sant och att ngn kommer att väcka mig ur min dröm snart :)

Kram!

• lallallalla
    Mariana79 skrev 2016-02-28 07:31:00 följande:

Får jag hänga med er?

Så extremt jävla lycklig nu men samtidigt så tror jag knappt det är sant och att ngn kommer att väcka mig ur min dröm snart :)

Kram!

Grattis!! Vad kul! Visst känns det overkligt. Jag har nån slags dagdröm/inbillning att jag kommer gå till vul och de inte ser nåt och att de säger åt mig att det nog bara var inbillning. (Snarare dag-mardröm kanske..)

Men så är det ju inte. Jag älskar cb-digital. Jag tog kort på det och tittar på det när de där dumma tankarna dyker upp. :))
  • lallallalla
    Soffan83 skrev 2016-02-28 00:45:44 följande:

Vad kul :) har ni alla fått tester att ta med er hem från era kliniker? Vi skulle köpa själva, inte för att det spelar roll men blir lite nyfiken.

Jag fick ett test med mig. Det var skönt att ta det, för det gav mycket starkare utslag än de billiga testerna som jag hade. Men trots det behöver jag cb digital. Det känns mycket mer bekräftande när det står Gravid i klartext. :P ..knäppa jag..
  • jewel

Får jag hänga med er?

Kram!

Klart du får! Stort grattis! Förstår dina känslor, jag känner fortfarande så i v 7 :)
  • Libra1

Får jag hänga med er?

Kram!

Grattis!!! :)
  • Dalkullan

Mariana79 - stort grattis! Här har du en till som känner så;D

Pipam - vad roligt att det lyckades!

• Iskristall

Jag måste också införskaffa ett clearblue digital. Jag har också ofattbart svårt att tro på de test jag tagit tidigare Tror också nån ska väcka mig snart ur min dröm.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016