• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Spännande Libra! När som helat kan det vara dags. Man är extra vaksam på minsta signal

Jag har varit hos bm idag och min lilla kotte ligger fortfarande i säte. Ska in till förlossningen på tisdag och göra ett försök med vändning.

Lite halvläskigt!

• Pusheen

BM sa även att jag inte kommer gå över tiden för då sätts jag igång efter v 40. Det kändes skönt!

Jag har världens bästa och gulligaste BM!

• Pusheen
    Frmid skrev 2016-10-07 18:03:09 följande:

Gud vad skönt att veta.. Vi har fått datum för ev igångsättning som blir 2 v över BF, känns inte jättebra men vår BM hävdar att det är så i vårt landsting och inte förhandlingsbart.

Har idag börjat få ont ifrån ovanför höfterna och enda ned till knäna. Känns inte alls som foglossningarna jag haft innan :/ men gör inte direkt ont i magen eller ryggen.. Är det nån annan som känt nåt liknande?

Men oj att det kan vara så olika! Men du, vi hoppas att vi slipper igångsättning utan att vi föder lagom till BF eller lite innan (helst)

Aj, det låter inte skönt! Jag känner bara att magen är enormt tung och trycker nedåt och det stramar långt ner när jag går. Sen har jag väldigt ont i själva härligheten. Kan inte dra av mig skorna eller lyfta benen direkt. Kan bara gå men det känns rejält då med.
  • Pusheen

Vilken spännande läsning här var idag!

Bebisar på gång!

Det där med hemorrojderna var kanske mindre spännande för din del jewel. Tyvärr har jag inga bra tips. Hoppas på att det lägger sig och blir bättre för dig!

Själv är jag glad över att jag kan skylla på att jag är "graviditetstrött" och måste vila och sova mycket för mina något krävande svärföräldrar är här!

Blir det för intensivt så "måste jag gå och vila lite"

• Pusheen

Har inte packat BB-väskan än..

kom på att jag kanske borde det då vi ska göra ett vändningsförsök av bebben imorgon. Läste att det i värsta fall kan leda till akut snitt om bebisen blir påverkad! :-O

Blandade känslor för vändningen.. några säger att det gör svinont andra att det inte kändes alls.

Det kanske inte ens lyckas eller så vänder sig bebben igen.. vill verkligen föda vaginalt.. sett fram emot det hela livet. Men men.. det blir vad det blir. Allt det bästa för bebben

Stort lycka till imorgon jewel!!! Äntligen ska ni få träffa er lilla skatt

• Pusheen
    Kajo skrev 2016-10-10 23:09:09 följande:

Lycka till imorgon med vändningsförsöket Pusheen! Jag förstår fin oro. Har också hört både bra och sämre historier kring vändningsförsök. Jag håller tummarna att liten vänder sig!!

Jag började tvätta litens kläder idag först. Visserligen är det 4 veckor kvar men jag började känna mig lite stressad när alla pratade om BB-väskan. Vad ska du packa ner?

Tack snälla Kajo! <3

Nu blev det lite snabbpackning.. hoppas på att inte behöva använda den!

Det blev ombyte med mjuka kläder som inte sitter åt, amningslinnen, lite kläder till bebben, blöjor, bindor, hygienartiklar (eget schampo bl.a.), öronproppar, systemkameran, och inneskor. Snutte till bebben som jag har sovit med i sängen så den luktar mamma ifall ngt skulle hända med mig och jag inte kan vara med hen av ngn anledning och en babyfilt.

Förlossningsbrev och det där blodgruppspappret.

Dricka och snacks får vi fixa senare.

Ombyte till mannen med

Som sagt, hoppas på att slippa använda den så jag kan komplettera med ngt och tänka igenom det lite mer

Kram
  • Pusheen

Nyss lämnat förlossningen. Busungen hade vänt sig rätt. Så skönt att slippa vända! Hen var inte fixerad utan låg rörlig så nu hoppas jag att hen lägger sig till rätta där nere!

Måste vänt sig i förrgår kväll, var ett jäkla bökande och stökande då

• Pusheen

Å så spännande! Ja, nu känns det som att jag kan pusta ut lite och bara invänta när det är dags!

Måste försöka känna in hur och var sparkarna känns mer nu så jag kanska kan känna lite bättre själv hur hen ligger. Nu får tiden gärna rusa iväg!

• Pusheen
    jewel skrev 2016-10-11 17:00:17 följande:

Nu är lillebror här! <3 Allt har gått jättebra, han är så söt! Ganska stor, 4,2kg o 52cm men jag tycker att han ser jätteliten ut ändå :)

Tiden på uppvaket var inte så kul men snittet gick jättebra. Tydligen var det enorma mängder fostervatten :)

Så härligt att han är här nu!

Stort grattis jewel!! Så underbart att äntligen få träffa lillkillen Skönt att allt gått bra!
    Kajo skrev 2016-10-11 17:20:30 följande:

Men så skönt! Vad sa dom, trodde dom att liten ligger kvar så nu? Jag blev lite nojig idag för jag har känt hickan långt nere ett tag, men idag kände jag hickan högt uppe i magen. Tänk så har hon vänt sig igen?!:(

Hmm, ja vad sa dom? Haha! Nja, de sa nog bara att min bm får hålla koll nu.

Den ligger fortfarande rörligt så jag tar inte för givet att hen kommer ligga kvar så men jag hoppas det!

Lurigt det där med hickan! När hen hickade innan och jag inte kände med handen så kändes det långt ner men kände jag med handen på magen så kände jag det högt upp! Jag vet ju hur liten ligger just idag men jag känner att jag har noll koll annars.

När ska du till bm nästa gång? Kan hon/han känna tydligt hur lillan ligger?

Ååå så kul att det händer så mycket här nu med alla bebbar på gång!
  • Pusheen

Men ååh! Hej lilla Pontus! <3

Tänk så var det lilla du som har legat där hela tiden!

Sötnos!

Längtar också sjukt mycket nu! Vill veta vem det är, pojke eller flicka och hur hen ser ut!

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016