Höstbebisar efter IVF 2016
Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/
Svårt att somna om sen då det är svårt att hitta en bra ställning!
Är det fler som har svårt för att sova pga sammandragningar? Det spelar ingen roll hur jag ligger. :-/
Har du möjlighet att vila/sova på dagen Libra?
Minns med dottern i slutet så var det just vila på dagen och varma bad som fick mig att ladda energi.
Själv svårt och sova för att jag behöver springa på toaletten jämt sedan har det även varit en del nätter även med en del sammandragningar som hållt mig vaken.
Har sedan igår eftermiddag haft riktigt molnande värk i ryggen som inte släppt ännu.
Ringde förlossningen igår kväll men de tyckte jag kunde avvakta. Så vi får se om det lägger sig under dagen idag annars får jag åka upp på kontroll.
Jag funderar nog mest på NÄR man ska åka in. Till min syster sa de till henne vid båda förlossningarna att stanna hemma länge, så länge så att när de väl åkte in så var det för sent för att få någon bedövning. Så vill inte jag att det ska bli men samtidigt vet jag med mig att jag är smärttålig och kanske kommer tycka att vi kan stanna hemma ett tag till och att det då blir lika sent för mig med bedövning.
Samtidigt som jag egentligen inte har tänkt att jag vill ha någon särskild bedövning..
Min önskan är bara att man blir ordentligt övervakad under hela förloppet och det känns ju lättare och bättre om man åker in i god tid. Om man nu får det.. kommer vara så orolig för lilla bebben.
Jag är rätt o-orolig för det där med förlossningen än så länge. Vi bor ca 2h från sjukhuset så jag tänker att det ju är lite större risk för mig att föda i bilen jämfört med andra, så jag har planerat för det också. Ska packa ner lite extra handdukar och nån filt osv i en extra BB-väska tänkte jag. Vetenskapen säger i alla fall att snabba förlossningar vid fullgången, okomplicerad graviditet oftast går väldigt bra, och att det är de utdragna som tenderar att bli komplicerade. Sen finns det förstås undantag osv, men det är ändå en skön tanke att luta sig mot tycker jag. Jag har ju visserligen ganska länge kvar också (32+1 idag) så jag hinner säkert också börja oroa mig... :D
Så, då har jag varit inne på min första akuta kontroll.
Tyckte kotten var så lugn halva dagen och varje gång jag var vaken i natt. Kände inte av hen någonting och det hjälpte inte att buffa på magen och föröka väcka. Vaknade till lite efter jag åt men sen lugn igen.
Allt såg bra ut och det blev givetvis action så fort jag kom in i väntrummet på sjukhuset hehe
Bm där var jättegullig och sa att det är bara att åka in så fort jag är orolig. Väntar gärna in i det sista annars för att inte störa i onödan..
Åh suck, lilla trasslet i magen har vänt sig igen. Han har legat i högerväns sidoläge i säkert två veckor nu, men i förrgår plötsligt så gjorde ha nån slags volt och nu skulle jag gissa på att han ligger i tvärläge ganska långt ner, för det är mycket bebis nertill i magen och upptill där han tidigare hade rumpan och ett knä är det helt tomt.
Knasiga bebis, det var mycket skönare både fysiskt och känslomässigt när han låg "rätt". Inte för att det är nån stress än direkt, men det är obekvämare såhär :D
Ikväll ligger jag på prenatal. Har mycket sammandragningar som gör ont så blev lite orolig att det är på g. 34+6 idag. Nu kommer de inte att stoppa det om han vill ut. Nervöst!!! :)
Håller tummarna för att lillebror stannar kvar lite till! Men i vecka 36 behöver ni ju knappast oroa er ändå!
Jag har nog glömt bort att berätta att vi fick en TUL förra veckan då lillasyster varit lite sisådär med rörelser emellanåt. Allt såg bra ut: så skönt att veta att flödesmätning gjorts så att moderkaka och navelsträng är okej. Hon ligger på lite mer än -1 på kurvan för storlek, men det gjorde storebror också = vi gör inte stora barn helt enkelt, haha. Och BM såg hår på huvudet också. :D
Hur ligger alla till här i tråden?
Jag har 55 dagar kvar. 32+0 idag! Längtar!
Bebis ligger fortfarande i tvärläge eller säte, det går inte att känna mer än att han inte ligger med huvudet där han ska.
Är i vecka 35. På måndag är vi skickade på lägeskontoll, Ultraljud. Skönt att få se hur han ligger även om jag oroar mig ganska mycket nu.
Jag jobbar 1 vecka till och börjar få lite separationsångest... Men snart lär man ju ha fullt upp ändå.. Haha!