• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-11-07 14:34:49 följande:
    Nej, vad tråkigt. Hoppas din förklaring är bättre än havandeskapsförgiftning. Men du är så långt gången nu och de håller koll med kontroller, så oavsett vad det är och vad som händer så går det nog bra.
    Men fy, det är jobbigt när nåt avviker och som blivande mamma har man ju ingen aning om vad som händer därinne. Jag känner med dig.
    Ja precis, och jag har redan innan varit nojig över att liksom "snubbla på målsnöret" på nåt vis, vågar nog fortfarande inte riktigt lita på att vi kommer få ett barn märker jag.... Så när det börjar strula (visserligen väldigt lindrigt strul, om man ska försöka vara lite sansad) så är det riktigt jobbigt. Maken är dock en klippa, vad skulle jag göra utan honom alltså?
  • irrbloss_83
    jewel skrev 2016-11-07 15:26:38 följande:
    Förstår hur du känner, jag tänkte så under min första graviditet, att det skulle hända nåt så att det inte skulle bli nåt barn till slut. Hoppas att det sätter igång snart så att du slipper de tankarna mer!
    Det hoppas jag också. BM sa att hon hade en känsla av att det var på G, men det har inte jag. Det enda jag har som skulle kunna tolkas så är att sammandragningarna har ändrat karaktär de senaste dagarna. De gör inte ont, direkt, men tar i mer liksom. 
    lallallalla skrev 2016-11-07 15:32:58 följande:
    Awhh, vad härligt att känna så för sin livspartner. Det gör jag också, men jag har tänkt på att alla inte haft den turen i livet. Och som han växte i mina ögon vid förlossningen. Han hade stenkoll på allt och bara var lugn och trygg. Jag kunde fokusera helt på att "gå in i mig själv" och möta värkarna. Lyllo oss med såna makar. :)

Ja, verkligen. Det är skönt att känna att jag kan noja ur helt med honom och han är lugn och vettig tillbaks. Det hjälper faktiskt mycket. 

Jag gissar att även gravidnojor är en del hormonpåverkan. Men han kan ju ändå gärna få komma ut nu, tycker jag. 39+4 måste väl räcka? :D

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-11-07 17:08:45 följande:
    Oj, vad tiden går. Jag tyckte du precis slutade jobba. (Fast tiden före bebis och tiden efter har iofs inte samma tempo) Och nu är det bara 2 dar till BF. :D
    Hoppas det startar snart ändå, väntan är ju sååå dryg, även utan högt blodtryck.
    Ja, det tycker jag med. Men när jag tänker efter så är det ju över två veckor sen jag slutade jobba nu... Tiden har ändå gått fort, trots att det sägs att det ska slääääääpa sig fram såhär på slutet. För mig har graviditeten rusat fram, och nu saktat in till mer normalt tempo. 
    Japp, två små dagar, det är nästan ingenting! Jag hoppas att mina sammandragningar ger nån slags effekt :)
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-08 13:25:48 följande:
    Jaha, då har man kommit till dagen som jag aldrig trodde skulle komma; BF!
    100% av graviditeten avklarad.. frågan är bara hur många hundratals procent man ska behöva gå? smile1.gif
    Tjoho! Grattis!

Jag har sett att ett par av mina appar bara plötsligt tar slut på BF, dvs om två dagar. Det är ju inte som att man slutar vara gravid efter BF liksom...
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-08 19:57:17 följande:
    Haha nej! Man hade ju gärna velat ha lite fortsatt info och något att gå in och titta på varje dag som man har gjort nu de sista nio månaderna smile5.gif
    Exakt! En hemsida jag var inne och läste på slutade redan för 3 veckor sen, och en annan förra veckan. Så på torsdag morgon vet jag inte vad jag ska roa mig med. Det har ju varit min appläsningsmorgon i typ 36 veckor nu eller nåt. 

På plussidan är att jag har börjat få förvärkar tror jag. Har nu på kvällen haft några sammandragningar som faktiskt gjort lite ont, det känns ju bra, då händer ju i alla fall nånting! :) 
  • irrbloss_83

Tjoho! Nytt symtom att analysera såhär på BF-1! Är väldans lös i magen plötsligt, och det är verkligen ett trendbrott med tanke på att min mage rört sig lite snabbt som en gråsten under hela graviditeten. 
    Inga fler förvärkar och ingen slemmis el liknande dock, men jag tar det ändå som ett gott tecken :)

Hur har du det idag Pusheen? :)

• irrbloss_83

BF idag, tjoho!
    Näe, det verkade inte bli mer än så. Lite förvärkar igår kväll, precis som kvällen innan. Men det känns ju i alla fall bra att jag har dom. Min bästa vän gick två veckor över tiden och hade en riktig skitförlossning och hon hade inga förvärkar alls, knappt ens sammandragningar. Så jag tolkar alla signaler på att kroppen förbereder sig som goda tecken. Lite nytta gör de ju säkert i alla fall, även om det inte drar igång på riktigt. 

Nu hoppas jag att det håller sig lugnt det kommande dygnet, för imorgon ska vi iväg på en grej som jag helst inte vill missa, men efter det är det fritt fram :)

• irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-10 09:25:38 följande:
    Grattis till BF! smile5.gif

Mitt humör gick verkligen utför efter BF:dagen. Var så sjukt irriterad på allt och alla igår. Stackars alla i min omgivning!
    Kom nu då bebis! Trodde inte att jag skulle gå över tiden.. varken jag eller min syster kom sent och min systers förlossningar började iaf med första tecken på att det startade på BF.
    Här har man ju ändå gjort ivf med stenkoll på alla datum. Ja ja.. bara att bita ihop och hålla sig sysselsatt antar jag smile1.gif
    För mig var det tvärtom, har varit säker på att gå över hela tiden med tanke på att mamma blev igångsatt i 41+6 med mig. Det var typ i v 37-38 jag plötsligt insåg att det finns ju inget som garanterar att jag går över bara för det. Då fick jag lite noja, eftersom jag inte riktigt var redo. Nu känns det rätt lugnt, har lite symtom på att kroppen förbereder sig men har en del småsaker att fixa innan så jag behöver inte ha tråkigt. :)
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-10 12:07:34 följande:
    Så olika det kan vara smile1.gif
    Nej, behöver verkligen inte bli som hur det var när man själv kom till världen. Bara att man är lite inställd på en sak. Jag har allt och känner mig helt redo på bebis. Inget kvar att fixa direkt. Men visst, jag har andra saker att göra och fixa med så det går ingen nöd. Men jag vill ju helst av allt ha bebisen att fixa med nu! smile5.gif

Haft förvärkar ett tag nu så de litar jag inte på som tecken. Men hellre förvärkar och känna att NÅGOT händer än inget alls!
    Fått lite huvudvärk två kvällar i rad nu. Vill tro att det är kroppen som ställer om sig.
    Det finns ju i vilket fall inget annat att göra än att vänta och se smile1.gif

Börjat noja lite inför igångsättning på tisdag. Känner mig inte lika säker på att jag vill det längre.
    Hoppas bebben kommer innan dess!
    Jag känner mig också redo på bebisfronten, däremot är det väl alltid så att man har andra projekt som man aldrig annars hinner. Idag har jag sytt ett draperi att hänga innanför ytterdörren tex, det är inte alltid underbart att bo i ett 140 år gammalt hus :D Men jag förstår vad du menar, jag vill också ha bebis att pyssla om!

Nej, jag tar de nog inte heller som ett tecken direkt, i alla fall inte på att det är på gång snart. Men jag tänker att de ändå är ett tecken på att kroppen liksom jobbar med projektet, och att det för min del kanske minskar risken att behöva bli igångsatt osv. Jag har ju ändå två veckor på mig att lura ut den lilla busen. Idag har han varit helt vild, sparkat så att det gör ont och knölat ner huvudet/axlarna eller vad det nu är mot både symfys och cervix. Usch. 

Minns inte om du har skrivit det, men varför får du igångsättning så tidigt? Är det rutin i landstinget eller nåt annat som gör det? 
    Hoppas det kommer igång för dig snart :)
  • irrbloss_83
    Pusheen skrev 2016-11-10 15:56:13 följande:
    Sant! Hemma finns massor att göra! Jag har ju varit sjukskriven sen halva graviditeten nästan så antar att det hade känts lite annorlunda med att hitta på grejer om jag hade jobbat längre och inte haft lika mycket tid att fixa innan.

Hehe, min lever också jävel där inne emellanåt! Bökar och stökar åt alla håll. Ibland så jag bara hoppar till av smärta!

Hmm, ja jo.. kom mig fram till att det har att göra med mitt landsting. Att de gör så om man gjort ivf. Annars är det nog två veckor som gäller. Har ingen särskild egen anledning till att sättas igång tidigt.. min graviditet har varit helt normal.
    Var hos min bm idag på en kontroll och vi pratade lite om igångsättningen och det känns väl lite bättre nu om det nu skulle bli så smile1.gif
    Fast vissa saker finns det ju en anledning till att man skjuter upp. Tristess tex. Jag skulle behöva rensa i skafferiet, vet att vi har lite grejer där som nog hade bäst före-datum för ganska många år sedan.... Men jag kan liksom inte förmå mig själv att göra det :D

Ja, det är stor skillnad mot de där fiskstjärtsrörelserna man kände i början. Nu undrar man ju om han planerar komma ut genom naveln eller nåt ibland...

Aha, jag förstår. Jag är kluven till det där med igångsättning. Vill ju som alla andra helst slippa men samtidigt vore det ju skönt om han behagade komma ut och hälsa på oss snart :) Skönt att det känns bättre i alla fall :) 
    lallallalla skrev 2016-11-10 15:57:40 följande:
    Grattis! Wow, du stod ut ändå till BF du också. ;)
    Jag gick fem dar över, det startade fyra dar över och de tre dagarna däremellan var nog de längsta i mitt liv. Jag som var helt säker på att få för tidigt efter alla förvärkar.

Japp! Fick dagen till ära en present av bästa vännerna med en supersöt body till bebis och en bok om amning till mig. Kunde inte varit bättre :) 
    Ja, jag kan tänka mig det. Ska bli spännande att se när/om det drar igång här :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016