irrbloss_83 skrev 2016-08-28 11:19:11 följande:
Bara för att jag skrev om det igår så var han alldeles vild resten av gårdagen, ålade runt och sparkade och bökade. Det är som om de kan läsa tankar ibland alltså :D
Haha, ja... Vår gjorde oss riktigt oroade igår som sagt, men sen vid 16 så började hon litegrann. Nog för att inte ringa förlossningen riktigt än. Sen en längre paus då vi var ute och gjorde massa saker (tycker det är svårt att komma ihåg om och vad jag känt under tider där jag haft annat att tänka på) och sen på kvällen lite mer oro och sen satte hon igång rejält vid 23 och 1 och nu imorse vid 6. Så känner jag tre-fyra omgångar till idag är jag nöjd och helt lugnad.
Men som de kan skrämma en! Och nej, det är ju inte så att man automatiskt slutar oroa sig då barnet är ute, men det där med att kunna lägga en lätt hand på magen och känna andetag är så jäkla skönt efter 9 månader av att knappt ha kunnat påverka alls.
(Eller lätt hand... inte alltid det. I panik har jag några gånger petat så hårt på stackars storebror, då han var bebis, att han vaknat och gråtit. :D )