• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Det fu får tänka på om alternativet finns är väl att undvika för mycket värme som t.ex. bubbelpool då bebisen tydligen inte kan reglera temperaturen. Och i bubbelpooler etc kan det finnas bakterier.

• Amie77

Det är väl bra att packa ner nåt smidigt ätbart, om inte annat till efteråt. Min förlossning gick så snabbt och så tätt mellan värkar att jag inte hade en sekund över att tänka på vare sig dryck eller ätbart. Men efteråt var jag hungrig som en varg och fick två ostsmörgåsar - wow, det är ju ingenting efter den enorma energiförlust man precis upplevt. Då var jag glad att jag packat ett par chokladkakor. :)

• Amie77
    Kajo skrev 2016-09-06 10:43:07 följande:

Hallå damer! Så spännande det är nu när det börjar närma sig för oss alla. Även om jag kan tycka det är en evighet till 16 november. Ca 10 veckor kvar till bf och 7 veckor till jag går på mammaledighet. Hur tidigt går ni andra? Är så himla jobbtrött nu, saknar motivation helt och hållet!

Även jag är inte mentalt inställd på jobb, så fake it 'til you make it gäller ju som lärare. Skulle få en ganska avskyvärd arbetssituation om 150 tonåringar märkte att jag inte var på topp! :D

Men tycker det är skitjobbigt faktiskt och känner mig inte alls engagerad i allt runtomkring. Tycker enbart att lektionerna är roliga. That's it.

Så stor nedräkning nu! Snart är jag hemma. :)
  • Amie77

Jag har i princip hittills inga problem alls med min graviditet (sen jag började med Omeprazol, haha), men jag önskar nog att jag var närmare vecka 40 ändå. Mest för att jag alltid analyserar rörelser etc och vet att så mycket av den oron släpper då bebisen kommit ut. :)

• Amie77
    Gingerpool skrev 2016-09-12 09:49:01 följande:

Denna IVF-bebis föddes den 8/9 drygt fem veckor för tidigt. Min magkänsla sa att det var en liten tjej där inne och det var det också! Nu vilar vi på neo några dagar till innan vi förhoppningsvis får åka hem!

Stort grattis!! Så roligt med första barnet i tråden. Och vad skönt att hon verkar må bra trots fem veckor för tidigt.

Betyder det att hon föddes i vecka 35 (34+nånting)?
  • Amie77
    Pusheen skrev 2016-09-14 18:50:25 följande:

Tack

Insåg att mitt inlägg kan tyckas aståkigt och menlöst för andra att höra om min lycka men jag tänkte på det med att hen inte låg rätt eftersom vi diskuterade det lite

Den har alltså några veckor till på sig att lägga sig rätt

Tyckte inte alls att det var tråkigt! Det är väl precis sånt vi delar med oss av här. :) I så fall har jag skrivit mången tråkigt inlägg (vilket jag kanske har, haha).
  • Amie77

Jag är orolig att det ska sätta igång innan mitt snittdatum då syskonet kom över en vecka innan utsatt datum (i vecka 38+nånting), medan tidigaste snittdag är 39+0 (har inte fått datum än). De ska skriva in i min journal att jag får åka in så fort jag typ känner nåt, :D, så att det inte blir att de ber mig vara hemma då det gick mycket snabbt förra gången.

• Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-09-16 15:09:24 följande:

Jag är rätt o-orolig för det där med förlossningen än så länge. Vi bor ca 2h från sjukhuset så jag tänker att det ju är lite större risk för mig att föda i bilen jämfört med andra, så jag har planerat för det också. Ska packa ner lite extra handdukar och nån filt osv i en extra BB-väska tänkte jag. Vetenskapen säger i alla fall att snabba förlossningar vid fullgången, okomplicerad graviditet oftast går väldigt bra, och att det är de utdragna som tenderar att bli komplicerade. Sen finns det förstås undantag osv, men det är ändå en skön tanke att luta sig mot tycker jag. Jag har ju visserligen ganska länge kvar också (32+1 idag) så jag hinner säkert också börja oroa mig... :D

Har du blivit flyttad i tid, irrbloss? Var det inte du och jag som hade samma BF: 12 november? :) Jag är på 31+5 idag.
  • Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-09-16 22:27:25 följande:
    Japp! 
    Amie77 skrev 2016-09-16 17:34:22 följande:
    Har du blivit flyttad i tid, irrbloss? Var det inte du och jag som hade samma BF: 12 november? :) Jag är på 31+5 idag.

Jag blev flyttad på RUL:et, två dagar. Men egentligen bara för att Jämtlands datasystem tyckte att jag hade BF 10/11 med de data jag hade om återföringen. Men jag tyckte det var rätt bra att bli flyttad till två dagar tidigare, så jag svarade glatt ja när hon frågade mig om det var ok, även fast man inte brukar göra så när det är IVF. :)
    Haha, ja skönt att känna att man är två dagar före! Det är som då jag får snittdatum sen, då kommer jag ju helt plötsligt att känna sig 2-7 garanterade dagar längre fram - även om det inte är så. :D
  • Amie77
    irrbloss_83 skrev 2016-09-17 07:29:31 följande:
    Ja, precis. Plus att jag tänker att det minskar risken för komplikationer på slutet eftersom barnet då är blir max 41+4 istället för 41+6. Hade de velat "flytta" mig åt andra hållet hade jag dock vägrat :P
    Förstår känslan, måste vara otroligt skönt att ha ett bestämt slutdatum, nåt att fokusera på liksom. Här blir det ju mest en evig väntan från mitten på oktober och framåt tror jag :P Men å andra sidan har jag mycket att fixa hemma så jag borde kunna hålla mig sysselsatt :)
    Precis så hade jag tänkt också! 12/11 till 10/11 = bara bra av den anledning du skriver. 12/11 till 14/11 = hell no. :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016