• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Sally Cinnamon skrev 2016-04-14 14:26:51 följande:

Pusheen, jag förstår precis. Jag har haft feber flera ggr sen förra ultraljudet och tänker att den lill* strukit med av det. Försöker liksom bearbeta på förhand "Vi har ju embryon i frysen" osv men alltså!! -Det är lite sjukt beteende, vi vet ju ingenting!

Åh, jag är inte ensam alltså! Så tänker jag med.

Vi köpte ett trepack så vi har två försök kvar i värsta fall. Har liksom det som en tröst. Helt sjukt.

Nu är vi ju gravida och borde glädjas åt det!

Kommer säkert känna mig taskig mot liten i efterhand att jag kände mer oro än glädje.

Det berättade min syster för mig. Hon ångrade lite att hon inte gladdes mer än hon gjorde, hon var mest orolig hela tiden.

Men vad ska man göra åt det.. Det verkar ju bara vara så..
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-14 15:40:03 följande:

Det kommer kännas bättre efter KUB-UL inbillar jag mig. Och sen blir det lättare när man börjar känna fosterrörelser själv. Men en viss oro han man ju alltid, även efter de är födda ;)

Det blir det säkert. Det bestämmer vi att det blir!

Precis, måste ju bli lättare när man faktiskt kan se att man är gravid och att det känns

Läst att det är normalt med oro och att det är en förberedelse inför föräldraskapet!
  • Pusheen

Jag känner knappt av min graviditet alls. Mår ungefär som innan jag blev gravid. Syns inget alls på kroppen heller. Lite tråkigt samtidigt som jag är tacksam men jag blir ju så nervös av det.

Enda skillnaden är ömma bröst på morgonen och att jag nattkissar.

Har kronisk migrän och spänningshuvudvärk. Migränen har inte blivit bättre. Har haft tre anfall denna veckan och mått skit. Kan ju inte ta mina vanliga tabletter mot det heller.

Nja, känner mig ganska ogravid faktiskt och pessimistisk just idag!

Väntar på att få hem en tid till kub-ultraljudet. Det kommer bli sjukt nervöst. Är så orolig att kotten har dött.

10+4 idag.

• Pusheen
    irrbloss_83 skrev 2016-04-17 17:34:39 följande:

Jag förstår hur det känns. Jag har lite av samma "problem". Jag försöker trösta mig med att min mamma var likadan när hon väntade mig, och ut kom jag ju bevisligen. Så man MÅSTE inte ha jättemycket symtom.

Håller tummarna för att det ser bra ut på insidan för oss båda två. Kram!

Mamma sa också häromdagen att hon inte heller mådde särskilt dåligt eller kände någonting direkt. Kanske är ärftligt

Man vill ju inte må skit men samtidigt vill man ju känna något!

Dock gör det sig påmint när jag rider. Var deppig häromdagen för att jag kände mig så ogravid. Sen red jag en runda och då minsann så log jag och tänkte "jo, visst är där något som stör!" kändes som att magen var i otakt på något sätt så visst är där något.

Jag har varit gravid i tio veckor innan en gång och då visste jag inte att jag var gravid och kände ju uppenbarligen likadant då -ingenting.

Eller, jag minns i efterhand att jag var öm i brösten men det var inga solklara symptom som fick mig att tänka att jag var gravid.

Allt uppdagades när jag åkte in akut till kk med svåra smärtor pga äggledaren höll på att spricka. Hade fått utomkvedshavandeskap och blev opererad akut. Först då fick jag reda på att jag var gravid. En väldigt traumatisk upplevelse.

Så det kanske är så jag är.. Känner inte så mycket. Orolig för den lilla är väl alla även om man har symptom eller inte

Kram
  • Pusheen

Alltså, jag blir så trött på mig själv!

Har känt lite molvärk till och från idag. Då nojar jag givetvis över det!

Fick precis reda på att kub-ultraljudet blir nästa fredag! Får försöka stå ut tills dess. Kunde ju varit värre.

Phew... Denna graviditet gör mig gråhårig!

• Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:18:10 följande:

Åh lättnaden efter ett lyckat KUB! Jag bara sitter och ler vid mitt skrivbord.

Stort grattis! Så skönt för dig. Nu kan du slappna av (ett tag )

När får man svaret? Direkt efter ultraljudet eller måste man vänta till man ska till mvc nästa gång och de säger resultatet eller får man hem det på brev?
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:42:13 följande:

Tack! De räknar ut det direkt, ingen väntetid. Och man får en konkret siffra som de kan förklara om man vill. Var sjukt nervös innan men nu - Fågelkvitter och fanfarer!

Tack för svaret!

Ok, då vet jag att vi kommer få resultatet nästa fredag när vi gör testet. Sjukt nervös!

Grattis igen
  • Pusheen
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Neeej!! Fruktansvärt tråkigt. Vilken sorg för er.

Jag är livrädd för mitt kub på fredag.

Beklagar verkligen

Stor kram..
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-04-26 06:17:07 följande:

Jag har fått en helt sanslös huvudvärk. Igår var det 8:e dan i rad. Vet inte vad jag ska ta mig till och vet inte hur jag ska klara av att jobba. Nån som har nåt tips som inte involverar alvedon? :(

Samma här

Jag har kronisk migrän och spänningshuvudvärk sen innan och har ju alltid fått höra att det kan försvinna vid en graviditet. Det har inte blivit ett skit bättre. Fick sluta att ta min förebyggande medicin då man inte fick ta den om man är gravid.

Nu har migränen eskalerat igen och jag vet snart inte vart jag ska ta vägen!

Varit hemma från jobbet någon/några dagar varje vecka pga det.

Coca-Cola kan hjälpa, vet det låter konstigt. Jag har experimenterat olika mediciner i mer än halva mitt liv..

Jag har Citodon som min dr har sagt att jag kan ta men olika bud om den och det känns inte bra att trycka i sig så starka tabletter flera dagar i veckan.

Tog en kombination av två panodil, en Citodon och en burk-Cola och det funkade häromdagen. Kanske funkar även utan Citodon för din del?

Jag tänkte själv kontakta min läkare och be om hjälp. Jag står snart inte ut längre!

Kram
  • Pusheen
    lallallalla skrev 2016-04-26 13:42:20 följande:

Visst är det hemskt! Men du får migrän varje dag också? Stackare. Jag har fått migrän 3 ggr, så några dar utan det extra påslaget i alla fall.

Jag vill helst inte ta värktabletter alls. Jag har tagit alvedon när jag får migrän. Och sen lägger jag mig och sover med en handduk blött med riktigt kallt vatten i pannan. 10h senare brukar det ha släppt. Men blöt handduk och sömn funkar ju inte på jobbet. :/

Koffein brukar funka för mig också, typ coca cola. Men det ska man ju också vara försiktig med som gravid.

Puh.. vi mår skit, får inte ta till några hjälpmedel men förväntas prestera som vanligt för graviditet är minsann ingen sjukdom.... Vill bara dra täcket över huvudet några dar nu.

Jag vet! Det känns för jävligt att ta medicin. Vill verkligen inte det egentligen.

Har även tänkt på det med koffein men jag dricker inget kaffe alls så jag tänker att lite Cola då och då kan inte skada men i början av grav ville jag unvika det med.

Jag har kommit till den gränsen nu att jag inte står ut längre. Jag får riktigt aggressiva anfall med migrän som håller i sig i flera dygn.

Ingen vanlig huvudvärk där mellan.

Vaknade med ett anfall igår morse och det eskalerade under dagen och på kvällen höll jag på att slita håret av mig av smärtan och anfallet har fortfarande inte släppt, kanske mildrats något. Ligger hemma idag.

Inte kul att sjukskriva sig var och varannan dag.

Ringde dr som sa att jag skulle försöka ha is i magen ett tag till och hoppas på att det går över i andra timestern. Kanske ev sjukskriva mig lite så jag kan varva ner. Får se om jag står ut.. Vill helst inte sjukskriva mig.

Känner precis dom du! <3
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016