• klyban

när är man vuxen?

Man anses som vuxen vid 25år och ungdom före.....
    Och det är vad som gäller.

Och ska man bedöma var person för sig, ja, då är en del vuxna tidigt och andra mot aldrig.
    Så där går det inte säga generellt, dock 25år är det korrekta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-27 06:34:18 följande:
    inte här... när tjejer (kvinnor?) pratar med kända män så är de vuxna vid 19 år, men bara om det är kända män hon pratar med

25år är det som gäller och ungdom, sen samma dag man fyller 26år så är man vuxen enligt det officiella.
    Men ja, man säger vuxen lite hur som helst, dock är det som jag säger mer officiellt och att man är då vuxen.(vart lite otydligt felaktig där innan, då hela 25året är man ungdom.)

Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-27 06:46:34 följande:
    ja, några sa det i en tråd, att det är skillnad om de pratar med kända män, då är de vuxna, ej barn, men om de pratar med vanliga män så är de inte vuxna vid 19, de är inte vuxna vid 24 ens

Okey, vad är det du svamlar om nu?

För inte handlar det om vad man sagt om när man är ungdom och vuxen.
    Så antar du pratar om fall till annat, men varför säger du män och kvinnor?
    Undrar då det saknar betydelse vid fall till fall.

Anonym (Kaffedrauken) skrev 2023-12-27 07:36:13 följande:

Är ju såklart stor skillnad på mental mognad och kroppslig mognad, men beror ju helt på, vissa under 18 kanske funkar as bra och jobbar och sköter sig och har "vuxet sätt och tänk", själv började jag jobba extra i 9an eller första ring, och det kändes inte jättevanligt då.

Ingen pratar om det du skriver här.

Anonym (det blev just enklare) skrev 2023-12-27 08:51:07 följande:
    vid 18 är man vuxen nog att få köra bil, men att ligga med äldre, där går tamejfan gränsen

Finns ingen gräns där, då man redan som 15åring får ligga med vem man vill.
    Du pratar nu om moral och avundsjuka, det har inte nått med vuxen eller inte och göra, mer om andra människor än 18åringen.

Nej, man är inte vuxen och få köra bil, utan det är först vid 18år som man kan tillåtas att köra upp.
    Och sen bedöms man om man klarar av att köra bil eller inte och åldern är sekundär dock fastställd till först vid den åldern att få köra upp.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-27 19:59:51 följande:
    Varför 25? Du är myndig vid 18.
    Ja, du är myndig vid 18, dock inte myndig jag pratar om.
  • klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 11:39:45 följande:
    Frågar igen: varför just 25 då?

Det är så de klassar det och ungdom till och med 25år, 26år = vuxen.
    Och detta har inget med juridik att göra, myndig eller annat.

Sen kan man ställa sig frågan varför de valt detta och det har jag inget svar på.
    Själv finner jag detta betydelselöst, men och andra sidan jag får jag inte de rabatter som en ungdom har och som sen försvinner när de blir "vuxna".

Ska se sen om jag orkar googla och se hur de resonerat fram detta.

• klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 13:19:27 följande:
    Vilka är de? Finns ju knappast en instans som bestämt det liksom. Eller menar du att det gäller för vissa fall med typ ungdomsrabatter i vissa städer? Det är ju något helt annat.

Undomsrabatt som avslutas vid 25år är inte bara vissa städer, utan vanligt förekommande, dock lite mindre idag än innan.

Du får ta reda på vilka "de" är själv, kanske när jag orkar googla så ger det sig, har du ens försökt själv?

• klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 16:11:49 följande:
    Det är du som hävdar nåt. Inte jag.

Och du vet hur du ska göra om du är intresserad och googla Solig
    Men det är så de klassar åldrarna.

• klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 18:03:54 följande:
    Återigen: vilka är de? Nån obskyr organisation? Gudarna i hinduismen? Försäkringsksssan? Du hävdar ett faktum, redovisa vilka du avser tack. 

Klsrar du det? Eller hittar du bara på för att låta självsäker? 
    Myrorna på söder vet detta.
  • klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 19:18:33 följande:
    Och du uppenbart eftersom du hävdar något. Vad ovanstående betyder är också oklart men det är kanske slang för något.

Du vill alltså inte berätta, är det korrekt?

Google är din vän, och grönt kan bli svart om en orm kommer.

Förstår att du är ointresserad och tror löv är blåa och ärtor smakar mango.

Anonym (Va) skrev 2023-12-28 19:20:10 följande:
    Det verkar ju som det. Så himla trist sätt att diskutera bara, att gå in och berätta hur något är och sen vägra förklara varför man är så säker på det. Det blir ju bara rent tyckande då och tillför inget.

Din ovilja är allt som någon ekorrar vet allt om.

• klyban
    Anonym (Troligen) skrev 2023-12-28 19:46:05 följande:

Har du rökt på Klyban?

Nä, det har inte skett på decennier, men tegelstenar kan vara röda.

Och de går inte röka så bra, om inte de är blåa.

• klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-28 20:08:17 följande:
    Mår du bra? Det ovanstående ser ut som skrivet av någon som mår psykiskt dåligt.

För övrigt googlade jag och klippte in från Wiki ovan. Vilket motsade ditt påstående. Sådetså.

Tror grönt kan få pandor att äta paprikor som är gröna.
    Eller så inser man att en ungdom blir vuxen vid 26.

Du verkar svårt påverkad av att du inte är det minsta intresserad av vad ungdom och vuxen är.

Googlat, nope, inte en chans du gjort Tomte

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-29 00:48:28 följande:
    Du förstör tråden. Kommer anmäla.

Hur är det att förstöra tråden och berätta vad som är som definieras som ungdom och vuxen?

Eller menar du när jag svarar nonsens med nonsens och förstöra tråden?
    Kanske du inte skulle skrivit nonsens då, eller?

Svårt och veta vad som triggar dig så svårt över denna definitionen och när någon är anses vuxen rent tekniskt.

• klyban
    Anonym (Va) skrev 2023-12-29 06:44:35 följande:
    Ja, du svarar nonsens när jag frågar dig saker. Du trådsaboterar.

- du hävdar att vuxen är efter 25, som en sanning
    - jag frågar enligt vem
    - du vägrar svara men hänvisar till Google
    - jag Googlar och kopierar in svar som visar att du har fel
    - du börjar  skriva nonsenssvar, vill ändå inte säga var sitt påstående kommer från men säger att det är rätt

Fakta är att vuxen/undomsgränsen inte är spikad utan tolkas och definieras olika av olika instanser. Vilket gissningsvis är vad som föranlett trådstarten.

Det ovan är varför jag tycker du bara går in och saboterar.
    DU har allt du behöver, att blunda är till ingen hjälp för dig.
Svar på tråden när är man vuxen?