• Alexi

Långvarigt utbrott på buss

Alla tycker att det är sjukt jobbigt att lyssna på skrikande barn. Speciellt i en buss där man kanske sitter och vill ha en lugn stund, eller man är trött, har ont i huvudet osv. Så jag tror att man efter en stund blir galen inombords på både dig och barnet.

• Alexi
    Bonisagus skrev 2016-02-21 12:28:41 följande:
    Jo, det är klart att man reagerar, Men förhoppningsvis med medkänsla. 

Tanken på att offentliga utrymmen skall vara fria från barnskrik är så otrolig märkliga och destruktiva. Vill man skydda sig från den smutsiga mänskligheten bör man väl lämpligen åka bil och inte sätta sig på en buss! Det är ju direkt befängt att vänta sig att bussar skall vara fria från barnskrik.
    Fast det är fruktansvärt jobbigt med höga skrik. Jag har väldigt svårt för höga ljud generellt och mår fysiskt dåligt av höga gälla ljud. Och åker man kollektivtrafik varje dag till och från jobbet och saknar alternativ har jag svårt att se vad man kan göra annorlunda.
    Därmed inte sagt att skrikiga barn inte får vara på bussen eller tåget. Men man får då leva med som förälder att omgivningen tycker det är hur jobbigt som helst och önskar dem långt bort.
Svar på tråden Långvarigt utbrott på buss