• emmaa142

Lön Undersköterska

Hej!

Jag ska till sommaren arbeta som undersköterska på en förlossningsavdelning på sjukhus. Det är en timanställning. Jag studerar just nu till sjuksköterska och har till sommaren gått 4 terminer. Jag undrar; vad har jag för rätt att ställa för krav på lön? Vad är rimligt att tjäna per timma som undersköterska? Jag vill gärna tjäna lite mer än vad jag har gjort tidigare år i resturangbranschen, men vill inte verka för "på" :)
    Har under ca ett års tid arbetat som usk i hemtjänsten, vilket är min bakomliggande erfarenhet inom vården utöver praktik. 

/Emma 

• Svar på tråden Lön Undersköterska
  • Anonym (Usk)

Jag är utbildad USK och har 20 500kr i månadslön

• Anonym (Mia)
    emmaa142 skrev 2016-02-22 18:30:57 följande:

Hej!

Jag ska till sommaren arbeta som undersköterska på en förlossningsavdelning på sjukhus. Det är en timanställning. Jag studerar just nu till sjuksköterska och har till sommaren gått 4 terminer. Jag undrar; vad har jag för rätt att ställa för krav på lön? Vad är rimligt att tjäna per timma som undersköterska? Jag vill gärna tjäna lite mer än vad jag har gjort tidigare år i resturangbranschen, men vill inte verka för "på" :)
    Har under ca ett års tid arbetat som usk i hemtjänsten, vilket är min bakomliggande erfarenhet inom vården utöver praktik. 

/Emma 

Runt 20 000, du har ju inte så mycket arbetserfarenhet ich ingen inom förlossning.
  • Entjej93

Jag har 21.500 på heltid, tycker du kan förvänta dig något runt den summan (försök såklart med mer :))

• Anonym (@)

Ligger på 24.300 kr efter 17 år som uska inom kommun

• Vanilla ice queen

Jag ska precis som du jobba som usk inom landstinget nu i sommar efter 4terminer på sjuksköterskeprogrammet. Jag bad om och fick 22000:- sen tillkommer OB och sådant.

• Vanilla ice queen
    Anonym (Mia) skrev 2016-02-22 18:57:35 följande:
    Runt 20 000, du har ju inte så mycket arbetserfarenhet ich ingen inom förlossning.
    Som sjuksköterskestudent så kan du får upp lönen redan som usk. Jag fick det jag bad om utan tvekan och inser att jag nog hade kunnat fått upp den lite till.
  • Anonym (Mia)
    Vanilla ice queen skrev 2016-02-22 19:17:00 följande:
    Som sjuksköterskestudent så kan du får upp lönen redan som usk. Jag fick det jag bad om utan tvekan och inser att jag nog hade kunnat fått upp den lite till.
    Men TS är inte sjuksköterskestudent
  • Anonym (@)
    Anonym (Mia) skrev 2016-02-22 23:50:05 följande:
    Men TS är inte sjuksköterskestudent
    Läs ts
  • Anonym (Uskan)

Jag har 23500 efter ett år som undersköterska, jobbar på ett stort sjukhus.

Svar på tråden Lön Undersköterska