Inlägg från: 90pettersson |Visa alla inlägg
  • 90pettersson

BF november 2016

Hej allihopa! :)

Hoppar in här. Bf 10 november enligt NC, första barnet :)

Hallå! Huuur mysigt med en liten november bebis?! Man slipper vara superhöggravid mitt i sommaren sen får man bara vara inne och mysa under vintern sen till våren kan lillen krypa runt ute, ååh <3

• 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-03-01 10:06:49 följande:

Inne och mysa vet jag inte, har två hundar så lär bli en del promenader. ;) men vilket som så är det tokmysigt! Är du född 90. :) vart bor du?

Sist men inte minst: GRATTIS!

Hihi då är det bara ta sig ut hur vädret än ser ut. Jaaa! :)

Jag är född 90, du med?

Vill inte skriva ut i tråden än men har skickat privat meddelande till dig :)

Tack detsamma och grattis till alla andra i tråden också! :)
  • 90pettersson
    solidafrida skrev 2016-03-01 20:49:02 följande:

Jag tänker att jag kommer vara fint gravid över sommaren och inte så svullen och svettig. Höggravid under de svalare månaderna. Inne med min bebis hela hösten och vintern och ingen stress att vara ute. Bra läkt och viktminskad till våren så att vi kan vara ute hela tiden då istället. Snygg igen till nästa sommar! Och, förhoppningsvis kan bebisen hinna bli nästan två år innan inskolning :) 

Jag höll på att gå åt när jag var höggravid i maj/juni och sedan ammade under sommaren. Jag var konstant överhettad. Det kämpes som att min rygg stod i lågor. Dessutom ville jag inte hänga på strand eller vid pool med avslag och hängmage och mjölktuttar och en vild tvååring. Jag var jättevarm när jag var höggravid i december/januari också, men det var inte på samma sätt.

Det sägs att många rika människor fötts i just november, visste ni det..? För och nackdelar med alla årstider, men jag ser banns mig inga nackdelar med november förutom att julen kommer bra nära inpå sen... Ni?

Precis så tänker jag också! :) bäst enligt mig är höst eller tidig vår (om man tänker på sig själv).

Enda nackdelen med en liten novemberbebis är väl alla virus som härjar som Julia79 skrev förut.

Äsch det är ju en heeel månad kvar till julen ;)
  • 90pettersson

"Känn inga måsten. Det är typ heligt att gå omkring och ha en bebis som växer i magen, känn dig viktig och ta dig rätten att styra och ställa lite ;)" det här kommer jag anamma! :)

Ang tajmingen så känns det perfekt för oss. Båda har fast jobb, vi köpte villa för drygt ett år sedan och köpte kombi för ett halvår sen;)

• 90pettersson
    Julia79 skrev 2016-03-03 10:54:19 följande:

Tog detta test i morse för att se så hcg stiger som det ska <3 Såååååå lycklig, nu känns det lite verkligare

Åh vad roligt! :)

Jag beställde hem två nya cb digital igår för att se att hcg stiger som det ska (ja, jag är testnarkoman hehe).
  • 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 14:56:44 följande:

Sitter i väntrummet på MVC nu. Så nervöst. Första gången! Aah!

Gick det bra igår? :)

Jag har tid i mitten av april. Ville inte ha så tidigt bara för att det inte känns verkligt än och om jag har det senare så känns det inte som att det kommer va en evighet till magiska v. 12.
  • 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-03-04 12:16:09 följande:

Det gick bra. Skönt med en så avslappnad kontakt med bm. Hon sa att det tar ett tag innan det känns verkligt. Glad att jag gick tidigt. Fick veta att jag absolut inte får rensa kattlådorna för det är något där som kan vara skadligt för bebis. Jag och sambon har liksom delat på den sysslan men nu är det slut med det. Vi skulle ses i slutet av april annars men då hade jag gått ovetandes om det tills dess. :o men nu är det långt till v 12. Är snart i v. 7..

Jaha oj, men då slipper du det några månader nu då ;)

En eeeevighet kvar till v 12. Är nu i 4+2. Känns inte ens som att jag är gravid men det är ju såå tidigt. Vad ska man göra så tiden går fortare? ^^
  • 90pettersson

Oj vad mycket ni alla har skrivit :D Har varit bortrest några dagar och inte haft tid att titta in här.

Hade ju köpt två nya cb digital för att få se 3+ men tog dom i fredags och söndags mitt på dagen och fick 2-3 på båda. Är i v 5+1 idag och har bestämt mig för att inte oroa mig ^^.

Först har jag trott att jag inte har några symtom men när jag tänker efter så har jag känt av: lite molvärk, svaaagt illamående på morgonen vissa dagar, extremt törstig, vaknat mitt i natten och behövt kissa dock inte varje natt och slutligen lite ömma bröstvårtor :)

• 90pettersson

Vad äter ni för kosttillskott med folsyra?

Just nu äter jag multi kvinna från friggs men funderar på att köpa nått med bara folsyra :)

• 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.

Åh vad fint! :)
Svar på tråden BF november 2016