solidafrida skrev 2016-03-01 20:49:02 följande:
Jag tänker att jag kommer vara fint gravid över sommaren och inte så svullen och svettig. Höggravid under de svalare månaderna. Inne med min bebis hela hösten och vintern och ingen stress att vara ute. Bra läkt och viktminskad till våren så att vi kan vara ute hela tiden då istället. Snygg igen till nästa sommar! Och, förhoppningsvis kan bebisen hinna bli nästan två år innan inskolning :)
Jag höll på att gå åt när jag var höggravid i maj/juni och sedan ammade under sommaren. Jag var konstant överhettad. Det kämpes som att min rygg stod i lågor. Dessutom ville jag inte hänga på strand eller vid pool med avslag och hängmage och mjölktuttar och en vild tvååring. Jag var jättevarm när jag var höggravid i december/januari också, men det var inte på samma sätt.
Det sägs att många rika människor fötts i just november, visste ni det..? För och nackdelar med alla årstider, men jag ser banns mig inga nackdelar med november förutom att julen kommer bra nära inpå sen... Ni?
Precis så tänker jag också! :) bäst enligt mig är höst eller tidig vår (om man tänker på sig själv).
Enda nackdelen med en liten novemberbebis är väl alla virus som härjar som Julia79 skrev förut.
Äsch det är ju en heeel månad kvar till julen ;)