Inlägg från: 90pettersson |Visa alla inlägg
  • 90pettersson

BF november 2016

Matl skrev 2016-05-03 08:21:38 följande:

Med min första så kom riktiga magen runt vecka 18 skulle jag säga. Alltså då det var den riktiga gravidmagen som syntes på tröjor osv. Nu med tredje kan jag säga att den är lika stor nu i vecka 12 som i vecka 18 med första ungefär  Haha.

Åh tack för svar! Jag är i vecka 14 :) Vill att magen ska komma NU men ändå inte för vill försöka hålla det hemligt tills Rul ^^
  • 90pettersson
    90pettersson skrev 2016-05-02 19:08:50 följande:

Ni som har barn sen tidigare, när började eran mage synas med första barnet? Alltså när såg ni att magen blivit större och när blev det synligt för andra? :)

Någon mer? :)
  • 90pettersson
    vainilla skrev 2016-05-05 06:49:39 följande:

Syntes på mig runt v19 med första:)

Denna gången växer magen fortare men har än inte blivit "fast" så jag ser bara väldigt tjock ut (iaf utan kläder). I vissa kläder kan man ju ana att där bor en bebis.

Gjorde KUB igår. Vågade inte titta först, var så rädd att jag inbillat mig o att där inte fanns någon i min mage men jodå. En livlig liten pluttis som rörde sig hej vilt.

De såg även att min moderkaka ligger i framvägg även denna gång så kommer dröja innan jag känner något.

Har ni fått tid för RUL?

Jag hade inte trott att jag var gravid om jag inte hade gjort Ul i vecka 10 ^^ tvivlar nästan på det nu då jag mår så bra haha. Ska på RUL andra veckan i juni, kommer vara i 18+4 då (eller det kommer väl säkert ändras med nån dag men iaf) Det är sååå lång tid kvar.
  • 90pettersson
    vainilla skrev 2016-05-05 18:55:23 följande:

Haha precis som för mig. Kändes verkligt precis när man var där sen när man gick därifrån började jag att undra igen:p

Vad spännande! Tiden går relativt fort så snart är de RUL för oss alla:) Men du är nog först ut. Jag fick tid den 16e Juni först

Haha exakt så!

Ja, så spännande! :D
  • 90pettersson

Även om inte magen syns än så har ju brösten växt en del och är hårda som sten typ haha!

Men sen! LÄPPARNA!!! ser ut som jag varit och fyllt dom igår! Dom har svällt jättemycket!

• 90pettersson
    Let it Rain skrev 2016-05-06 09:15:05 följande:

Så nu ser du ut som någon som gått loss på en plastikklinik? ;D

Själv har jag ökat till 65G i BH, så när jag går i träningslinne på gymmet ser det lite misstänkt ut. I övrigt ser man dock inget alls, ingen mage än. (V. 13)

Haha ja typ! Fast läpparna kommer och går verkar det som. Och mina bröst är ganska små i vanliga fall, har ökat från B till C så vet inte om det kanske bara är jag och min pojkvän som ser det
  • 90pettersson
    Anonym (Mi) skrev 2016-05-08 21:33:08 följande:

Det är ganska lugnt här inne... Hur går det för er alla?

Här hos oss är det väldigt lugnt, mår i det stora hela oförskämt bra. Har kommit in i vecka 13 så ett lite större lugn börjar infinna sej. Jag är dock väldigt nervös inför ul imorgon.

Jag gick in i vecka 15 idag :D

Jag har blivit superförkyld men annars (graviditersmässigt) mår jag bra. Fick en dipp igår med vääärldens illamående men det försvann direkt jag började äta mat som sambon snabbt slängde ihop till mig :)

Lycka till på ul idag! :)
  • 90pettersson

Igår när jag var på toa så var det en jätteljusrosa flytning när jag torkade mig... Är såklart sjukt orolig. Ringde bm som sa att det inte var någon fara så länge det inte kommer riktigt blod...

Har en hel månad kvar till rul så funderar på att boka ett ul privat.

Hur hade ni gjort/tänkt?

• 90pettersson

Tack så jättemycket för era svar irrbloss_83 och anonym (Mi) ! Jag kunde tyvärr inte slappna av och kände att jag kommer vara orolig i en hel månad så jag bokade ett ul och var på det igår. Allt såg jättebra ut och hon mätte flera olika delar (allt låg i fas med samma vecka jag är i). Hon kollade lite på hjärnan, njurar, magsäck, ben och hjärta. Fick även lyssna på hjärtat. Mår så otroligt mycket bättre nu :)

Svar på tråden BF november 2016